Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Het mooie van een set die draait om 3 kleuren, is dat je het powerlevel van de kaarten flink kunt pushen, en dat je een stuk meer flexibiliteit hebt in wat elk deck kan doen. Je wordt op die manier beloond voor het spelen van meer kleuren, doordat je toegang hebt tot de specifieke abilities die een extra kleur heeft. In Khans hebben ze dat erg strikt genomen: de krachtigste kaarten zijn alleen speelbaar als je alle 3 de kleuren mana kunt ophoesten. In het vorige 3 color blocks, Shards of Alara en Planeshift, zaten kaarten die je niet meteen in een shard/clan duwden, maar je wel beloonden als je dat deed: de battlemages.
In beide blocks kreeg je de optie om een Gray Ogre te spelen voor maar 1 kleur mana, maar in Shards kreeg je er met de juiste kleuren een activated ability bij en in Planeshift met de juiste kleuren (en een sloot extra mana) een ETB bonus effect. Nu zit kicker niet in Khans, maar activated abilities zitten er wel in, dus vandaar:
Design een Battlemage voor Khans or Tarkir!
*[clan name] Battlemage, uncommon, 2/2
*Casting cost (1 mana van de centrale clan kleur)
*Heeft 2 activated abilities, 1 voor elke andere kleur in die clan
*Activated ability kost (kleur), :
*Denk aan de clan mechanics en de colour pie filosofie!
*Mag erg krachtig zijn (de andere battlemages zijn cube staples), maar powerlevel past bij een uncommon
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 100 woorden
Let op: de centrale kleur van Abzan is , van Jeskai is , van Sultai is , van Mardu is en van Temur is !
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Abzan Battlemage
Creature - Human Warrior
, : target player loses 2 life and you gain 2 life
, : put a +1/+1 counter on target creature
2/2
Abzan draait om uithoudingsvermogen, de long run winnen. Wat extra leven kan je wat extra tijd kopen, de lifeloss kan je de winst opleveren, en de counters gaan erg goed samen met de bonussen van de andere outlast creatures.
De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Denk eraan dat de 'allied' ability van een Abzan Battlemage alleen te gebruiken is in een Abzan deck maar voor de 'enemy' ability kan je hem ook stoppen in een Mardu deck. Voor limited is dus vooral de enemy ability belangrijk om interessant te maken voor meerdere decks.
Hierbij mijn kaart!
Ik heb voor Temur gekozen, mijn favoriete clan uit Khans! De blauwe ability, dus de niet "allied-color" ability is een wat algemenere ability. Er zijn een aantal blauwe kaarten in Khans die tappen en untappen voorkomen en dus bruikbaar in bijna alle blauwe decks voor Khans. De rode ability is wat meer gericht op de "Ferocious" ability van de Temur, zodat je bij de juiste "boardstate" je vijand Temur-style kan slopen.
Succes iedereen!
Mardu Battlemage
Creature - Orc Shaman
, : Other creatures you control get +2/+0 until end of turn. You lose 2 life for each other creature you control.
, : Target creature gains lifelink until end of turn.
2/2
De eerste ability vind ik erg spannend, misschien iets té spannend zonder de tweede ability, die helpt de pijn voor jezelf wat te verzachten, en is sowieso nuttig. Ook erg nuttig voor jeskai.
Temur Battlemage
Creature - Human Shaman 2/2
,: Tap target creature.
,: Target creature gets +2/+0 and trample until end of turn.
De Temur maken gebruik van de kou van de bergen, en soms worden ze helemaal wild
Sultai Battlemage
Creature - Zombie Shaman
: Put a 0/4 plant token with defender onto the battlefield, sacrifice it at the end of turn.
: Each player puts the top 2 cards of his or her library into his or her graveyard.
2/2
Naar mijn mening is Sultai het net niet in alle opzichten.
De sultai zien graag beestjes dood gaan met voorkeur een touhgness van 4 of hoger. Ze willen niet snel doodgaan zodat ze in de late game kunnen komen. Ze geven een heel klein beetje om millen. Maar willen vooral kaarten in de eigen grafbak krijgen om meer dan 2 dredge spells te kunnen casten in een game.
Voor wilde ik iets met looten doen. Maar niet op de gewone manier, want een loot effect was er al. Ik geef daarom een optie om te 'looten' vanuit je graveyard, en de rood-blauwe manier ervoor is om instants en sorceries terug te halen.
Voor wilde ik iets Azorius-achtigs doen. Niet zomaar tappen, want dat kost al minder dan . Niet laten untappen vind ik dan weer te sterk. Dus iets ertussenin, namelijk het typisch witte lifegainen, en het elke permanent kunnen tappen.
Sultai Battlemage
Creature- Naga Shaman
: Draw a card, then discard a card.
: Return target creature from your graveyard to your hand.
"Some things are worth delving into, others can be recycled."
2/2
Simpel, maar alles wat een Sultai nodig heeft. Ben in ieder geval erg tevreden met de flavor
Mardu Battlemage
Creature - Goblin Shaman
, : Regenerate target blocked creature, you lose 2 life
, : Target blocked creature gains lifelink until end of turn
2/2
Live fearless, charge reckless, reap all!
Deze Battlemage laat je tegenstander twijfelen over welke creatures van jou wel of niet geblokt moeten worden
Jeskai Battlemage
Creature - Goblin Wizard
, : gain control of another target creature until end of your next turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn.
, : each opponent loses 2 life and You gain life equal to the life lost this way.
2/2
some wizzards can blow out candle's pffffffff
---------------------------------------------------------------------------------------------
Er werd gevraagd om een sterke battlemage. bij deze. (dat in tegenstraak met de Flavor tekst )
Door deze creature type combinatie ook te gebruiken in veel (EDH) tribal decks.
Leuke vraag en tot nu toe al wat leuke inzendingen gezien
Hopelijk vind ik morgen wat tijd om hier weer een keer een bijdrage te leveren
Naam: sultai battlemage
type: Naga shaman
cmc:
set:
oracle text:
: draw a card, then discard a card
: put up too 2 cards from the top of your deck into your graveyard, for each card put into your graveyard this way, gain 1 life.
------------------------------------------------------------------------------
Tot zo ver is Azban niet het meest tempo in zitten, en card draw is ook niet ju van het, dus hier bij mijn Azban Battlemage
Abzan Battlemage uncommen
Creature - Human Roque
: Put a land from your hand into the battlefield tapped.
: Remove a +1/+1 counter from a permanent you control, then draw a card.
2/2
have fun !
Sultai Battlemage
Creature - Naga Shaman
: Use delve to cast your next sorcery or instant spell.
: Use delve to cast your next creature spell
2/2
Mardu Battlemage
Creature - Goblin Shaman
, : Target creature gains Lifelink until the beginning of your next endstep.
, : Target player sacrifices a creature. If a creature is sacrificed this way, you lose life equal to twice the converted manacost of the sacrificed creature.
2/2
_________________________
Ik vond het wel een leuk idee, om een Goblin te maken die een van je ventjes Lifelink kan geven. Oh, target player een beest laat saccen voor een vrij hoge prijs. Het is natuurlijk een uncommon he.
En voor Mardu gekozen, omdat de dobbelsteen daar op terecht kwam. =p
p.s. Ik heb eigenlijk, op een paart kaarten na, 0 kennis van het hele Khans block, dus ik heb ook geen flauw idee of Mardu uberhaupt wel iets met goblins doet...
Sultai Battlemage
Creature – Naga Shaman
: Target player puts the top 2 cards of his/her library in his/her graveyard
: Return target creature card in a graveyard to its owners hand.
‘From the grave to the cradle'
Ik heb mijn inspiratie van Sidisi, Brood Tyrant gehaald. Dit is een Naga shaman en ik neem aan dat er nieuwe shamans worden opgeleid binnen clans. Voor Sidisi is het heel belangrijk dat er creatures naar de graveyard gaan vanaf de library, dus moet de battlemage daar voor zorgen. Verder is het heel erg belangrijk voor delve om snel je graveyard vol te krijgen. Eventueel kan je verloren creatures weer terughalen, mocht je dit willen. Zo heb je best veel control mogelijkheden
Temur heeft een power matters theme en sultai een toughness matters theme (hier)
De eerste ability laat je ferocious triggeren met je Abomination of Gudul of Sultai Flayer triggeren met Summit Prowler.
Daarnaast ook traditioneel nuttig in combat (Canyon Lurkers of Sage-Eye Harrier flexibiliteit) of om langs walls als Archers’ Parapet of Dragon’s Eye Savants te komen, iets waar Temur zonder evasion en alleen lompe beesten nog wel eens moeite mee heeft.
Rode ability is meer straightforward en gewoon lekker voor Temur, als Sultai speler mis je deze ability niet als je 'm voor de eerste ability speelt. Beide abilities kunnen ook prima na blocks geactiveerd worden dus dat houdt de keuze open als je de haste niet nodig hebt.
Abzan Battlemage
Creature - Human Wizard
, : Return target creature card from your graveyard to your hand that was put there from the battlefield this turn.
, : Put a +1/+1 counter on each creature that entered the battlefield this turn.
2/2
==========================================
De zwarte ability past bij het endurance thema van Abzan, maar kan ook gebruikt worden door Mardu om gevallen krijgers terug te halen zodat ze weer in de aanval kunnen (en Raid kunnen triggeren).
De groene ability werkt goed met het +1/+1 counter thema van Abzan en de bijbehorende bonussen.
Mardu Battlemage
Creature - Human Warrior
, : Put a red 1/1 goblin token with haste onto the battlefield.
, : Creatures you control get +1/+1 until end of turn.
2/2
Abzan Battlemage
Creature - Hound Cleric
, : Target player loses 2 life.
, : Prevent all combat damage that
would be dealt by target creature this turn.
2/2
Jeskai Battlemage
Creature - Human Shaman, 2/2
, : Jeskai Battlemage deals 2 damage to target creature dealt damage this turn.
, : Prevent the next 2 damage that would be dealt to target creature this turn.
Kees: erg goede kaart, maar compleet overpowered. Repeatable {=cripling chill} en Overrun is wel heel erg goed...
Joep: Mardu is niet erg geïnteresseerd in lifelink, en de eerste ability past wel bij Mardu (alles of niets, je wint door de extra power of je verliest doordat je jezelf dood maakt), maar is erg narrow en niet erg aantrekkelijk.
Bruxonn: simpel en doeltreffend, goed design! Dikke beesten worden niet graag geblocked door suffe muren of 1/1 tokens, en deze battlemage lost beide problemen op.
San: ben het met je eens dat Sultai het te vaak net niet is, maar helaas geldt dat ook voor jouw kaart: een 0/4 defender die je ook nog eens moet saccen is alleen boeiend als je er interactie mee hebt; in deze set zijn dat alleen Kheru Bloodsucker en Sultai Flayer, wat niet genoeg is.
Johannes: het terughalen van een spell voor prowess is erg sterk, zelfs als het geen draw maar slechts een soort van loot is. Past perfect bij Jeskai, want dat deck wil nog wel eens te weinig gas trekken. Probleem is alleen dat dit erg snel heel saaie games oplevert, omdat je elke keer dezelfde kaart terughaalt; ik denk daarbij dan aan kaarten zoals Sleep of Time Walk. Lifegain is niet echt iets waar Jeskai op zit te wachten, en dat ene leven compenseert niet voor de prijs die de ability kost.
Bas: perfecte kaart, doet niet alleen precies wat Sultai nodig heeft, maar heeft ook nog eens erg goede interne synergie (beide kanten op). En bonuspunten voor de flavor text!
Kjell: Typisch Abzan, en het gemene van zwart: zelf langzaam voordeel grinden tegen een bescheiden prijs, of de laatste levenspuntjes van je tegenstander wegsnoepen. De groene ability zou zonder de eis van de +1/+1 counter overpowered zijn, maar beloont je nu voor een synergetisch deck.
Rembrandt: past bij de agressieve stijl van Mardu, maar doet helaas niets als je tegenstander niet blockt (uit vrije wil of omdat jij al zijn beesten hebt afgeschoten / te snel bent en aanvalt voordat hij beesten heeft). Maakt blocken wel iets onaantrekkelijker voor je tegenstande romdat jij een bonus krijgt, maar Mardu wil snel winnen en heeft meestal weinig in te brengen als het tot de late game komt, dus die lifelink of 2 lifeloss boeien te vaak niet.
Anko: tja, ik vroeg om een sterke battlemage, maar wel met een powerlevel dat past bij een uncommon. Herhaalbaar effect dat dubbel zo goed is als Act of Treason voor 2 mana... nee, dat is een absurd powerlevel.
Peanut: repeatable card draw is wel erg goed, zeker als je daarbij de bonus van self-mill krijgt (zodat je de getrokken delve kaarten ook nog kunt casten). Het maken van een 1/1 token steekt daar wat schril bij af.
Niels: goed gekozen powerlevel voor de blauwe ability, maar de groene voelt raar: ik kan looten (wat 1 kaart in mijn graveyard stopt), of die groene ability voor 1 gebruiken (wat ook 1 kaart in mijn graveyard stopt) en dan gain ik 1 leven. Ik snap niet helemaal wat je daar mee wilt... dus de keuze om up to 2 cards te geven, komt vreemd over. Ik kan me moeilijk voorstellen wanneer ik liever 2 leven heb dan verbetering van handkwaliteit, maar misschien mis ik de clou van je design.
Patrick Saadhoff: top kaart (maar je kunt t/m 14 december niet winnen...). Geeft de acceleratie die Abzan nodig heeft (je wilt kunnen outlasten voordat je doodgeslagen wordt en je wilt dikke finishers zoals Abzan Guide casten), en zet je outlast om in kaartvoordeel om de genadeslag te kunnen toebrengen. Erg knap gedaan!
Arghore: ik neem aan dat je bedoelt: , : the next instant or sorcery spell you cast this turn has delve. In Limited is het probleem juist niet dat je te weinig kaarten met delve hebt, maar dat je te weinig voer in je graveyard hebt. En om kaarten zoals Emrakul met delve te mogen casten... klinkt levensgevaarlijk.
Jop: prima kaart, maar niet erg spannend. Gewoon een goed design, ruime voldoende, maar niet opwindend genoeg voor een eervolle vermelding...
Sander: Mardu is het aggro deck en geeft niet veel om lifelink. Het laten saccen van creatures klinkt erg goed, door de hoge prijs die je ervoor betaalt is het niet overpowered, maar ik vrees dat de ability daardoor veel te beperkt is geworden in zijn gebruik.
Danny: de eerste ability voelt erg underpowered aan, de tweede is erg goed. Ik zie dit als een Golgari kaart, niet echt als Sultai...
Toby: mooi design, het is een perfect antwoord op walls en heeft wat leuke synergieën in de set. De tweede ability is erg spicy: trample is wat dikzakken nodig hebben, en de haste kan late game voor mooie spanning en verrassingen zorgen. Wel jammer dat de eerste ability meer als removal aanvoelt dan als een bonus voor je eigen creatures, aangezien de meeste Temur creatures symmetrische P/T hebben.
Mats: wow, knap gedaan! Door de abilities zo te formuleren, voelt het als sorcery speed activaties, die passen bij het outlast mechanic van Abzan. Zo geef je je outlast creatures een soort van haste voor hun ability.
LotZ: simpel, clean en doeltreffend, zo zie ik het graag! De team pump is erg goed, en kan Mardu net de push geven die ze nodig hebben.
De eervolle vermeldingen gaan naar Bruxonn, Kjell, Patrick Saadhoff, Mats en lotZ, maar de winst is deze week voor Bas, gefeliciteerd!
Tot donderdag, greetz,
Dustin.