Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 180.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
11-12-2014 22:28:00

Khans zit vol met interessante 3-drops, ook wel bekend onder de noemer Morph. Een 2/2 voor 3 mana is niet erg indrukwekkend, maar het gaat om de verrassing van wat er onder zit. Soms is het spannender om meteen goede value te krijgen...



Erg sterke 3-drops, maar helaas heeft niet elke clan zo'n monster gekregen. Vooral Mardu, de meest agressieve van alle clans, kan nog wel een goede body voor 3 mana gebruiken. Help de Mardu Horde!

Design een 3-drop voor Mardu!
*Casting cost
*Naar keuze rare of mythic
*Creature
*Mag aan de bovenkant van de power curve zitten, net zoals de 3 hierboven getoonde kaarten
*Doet iets bijzonders, zou een Standard Constructed powerhouse kunnen zijn
*Geen keywords die niet in Khans of Tarkir zitten, en bevat niet het ability word raid
*Denk aan de colour pie filosofie!
*Vermeld naam, creature type, oracle text, eventueel flavor text, P/T
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten (plaatjes worden pas maandag zichtbaar gemaakt)
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Onthoud: 3 is a Magic number

De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (28)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Premium lid San (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-12-2014 12:02:00

Mighty Magic Marshall
Creature - Human Warrior
Haste, intimidate
Whenever Mighty Magic Marshall attacks, up to 3 target creatures get +3/+0
3/3

Ik heb gehoord dat drie een magisch nummer is!
De Mardu is een oorlogs tribe. Hoe kan een war tribe voort bestaan zonder goede aanvoerders?

Official Judge Nygel (31) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-12-2014 15:17:00

Assault Captain
Creature - Goblin Warrior
First Strike
Whenever ~ attacks, it deals X damage to target creature or player where X is equal to the number of attacking creatures you control.
3/3

12-12-2014 17:38:00



2 power double strikers voor 3 mana komt wel vaker voor op rare, maar meestal niet met haste.
Die laatste ability zorgt ervoor dat je niet ongestraft kan blocken met een Embodiment of Spring om vervolgens een landje te zoeken. Het is ook goed tegen chumpblocks, want in de tweede combat damage step is de chumper dood en kan je alsnog een Shock uitdelen.
Of iets ergers, want de kampioen is een Warrior.

De flavor is dat er elk jaar tournooien worden gehouden. De winnaar daarvan krijgt zijn eigen mascotte, die hij als sidekick in kan zetten op gevechten die er echt toe doen. Het al bestaan van de mascotte zorgt voor double strike, en de ervaring zorgt voor de haste.
Ja, de Arena Athlete zit op de verkeerde plane.

12-12-2014 18:24:00

naam: Helmsplitter's Duo
set:
cmc:
type: human warrior
p/t 4/4
oracle text:

: destroy target blocking creature and if you do the creature that was blocked by target creature deals damage as though it wasn't blocked

: destroy target blocked creature and if you do gain life equal too that creature's power
---------------------------------------------------------------------------------

Zal iemand mij kunnen vermelden of deze abilties helder genoeg zijn?

Verder de Mardu Horde zijn geskilled in het gebruik van pijl en boog. Verder
is het een super aggro deck. Dus ik wou iets in deze bomrare stoppen dat hielp met combat.

12-12-2014 21:39:00

Bonfaaz, Hero of Mardu

Legendary Creature - Human Ogre Warrior

Trample.

: Target creature gets +3/+0 until end of turn.
: Target creature gains first strike until end of turn.
: Target creature gains Deathtouch this turn.

At end of turn, if you didn't attack and use at least one of Bonfaaz, Hero of Mardu's activated abilities, Hero of Mardu deals damage equal to it's power to you unless you discard a card.

5/4

"Eat, sleep, destroy, repeat."


Ik heb voor Human Ogre Warrior gekozen, omdat het me voor een "shard" zoals Mardu niet gek leek, dat mensen en ogre's met elkaar paren. So yeah, dan krijg je Human Ogre.
Omdat ie voor z'n manacost vrij hard mept, vond ik Warrior wel een leuke 3e creature type.
En verder, tsjah, gewoon 3 verschillende abilities die bij de kleuren passen, leek mij in ieder geval.
Het laatste heb ik erbij gedaan omdat, voor zover ik nu weet, Mardu echt van het knokken is, en die laatste trigger straft je eigenlijk als je dat dus niet doet.
En ja, de trigger moet zo werken, dat je EN hebt aangevallen EN een van de abilities op z'n minst 1 keer hebt gebruikt.

12-12-2014 23:27:00

Rage Exemplar
Creature - Orc Shaman
5/2

First strike, haste

Whenever Rage Exemplar attacks, tap all lands you control. Rage Exemplar deals X damage to each creature you dont control, where X is the number of lands tapped this way.

13-12-2014 11:08:00



Warrior, orc, bruut en pissed off. Typisch Mardu nietwaar?

13-12-2014 11:47:00

Terug van weggeweest.

Mardu Horde
Creature - Orc Warrior
Trample
Whenever Mardu Horde attacks, you may search your library for up to three cards named Mardu Horde, put them on the battlefield tapped and attacking, then shuffle your library.

As the ground trembled in anticipation, the Azban soldiers knew what was coming. 3/3

Een Mardu Squadron Hawk. Een 3/3 creature met trample voor drie verschillende kleuren mana is niet interessant, maar 4 3/3's voor drie mana is natuurlijk wel interessant. Je moet er natuurlijk wel voor mee aanvallen. Gelukkig speel je in Mardu kleuren.

13-12-2014 12:26:00

Kan zijn dat ik de kaart op een detail nog ga aanpassen. Ik twijfel namelijk of je er drie zou moeten kunnen zoeken of slechts 1.

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-12-2014 17:03:00

Mardu's chosen

Mythic Rare



Flying

Mardu's chosen can't block

Mardu's chosen attacks each turn if able.

Whenever Mardu Roughrider attacks, target creature can't block this turn.

4/3

Toelichting:

De 3 ability's zijn gepakt van Mardu Roughrider, Valley Dasher & Bloodsoaked Champion. Zoals een echte uitverkorene betaamd is hij beter dan de rest, daarom heeft hij hetzelfde als drie andere!

Het pas ook geheel in de stijl van Mardu, want dit is wel een heerlijk ~raid~ activator, want hij moet aanvallen. Maar als hij aanvalt schakelt die direct wel 1 tegenstander uit.

Ook aan de drie gedacht, 3 mana, drie abilities, en 3 toughness. Alleen geen 3 power omdat Mardu power niveau gemiddeld hoger ligt dan hun toughness. Maar dus wel 3 x 3 '3' dingen op de kaart.

13-12-2014 17:35:00

@Patrick.

Denk dat het wel OP is zo, denk dat het beter was geweest, als je ze mocht zoeken en in jou hand mocht doen, dan filter jij jou deck alleen erg goed maar dan is niet gelijk broad win

@on topic
Ik ga er morgen of maandag weer even voor zitten, voor deze leuke prijsvraag

13-12-2014 18:34:00

Okay ik kon het niet laten om het nu al maar te posten



Kaart Info:
Sophitia, The Madru's Champion Rare

Legendary Creature - Human Warrior

First Strike.
When Sophitia, The Madru's Champion enters the battlefield, put two 1/1 white soldiers onto the battlefield.
Whenever Sophitia, The Madru's Champion attacks its gets +X/+0 where the x is equal to the number of attacking creatures you control.

1/4

She is a bad Ass-Chick die graag jou leger wil leiden. Wie wil nou niet zo Toffe Commander hebben in hem of haar Arsenal! ze is limited goed speel baar, heel leuk voor casual, en Commander aan men wat zou ze awesome zijn ! Ze is gebaseerd op Howl from Beyond + Fumiko the Lowblood en Raise the Alarm. Echt een toffe kaart al zeg ik het zelf Ik hoop dat er nog veel meer awesome inzendingen komen!

Greetings Pat !

13-12-2014 20:25:00

Mardu Conscriptor

Ogre Soldier - rare

Haste

When ~enters the battlefield, put 3 1/1 red goblin creature tokens with haste onto the battlefield. You lose 3 life. Target opponent gains 3 life.


"If two wrongs don't make a right, try three."

3/3

Dedicated to the number three. ^^

14-12-2014 12:04:00

Rhaga, Horde Captain

Creature – Ogre Warrior

Haste, Trample

When Rhaga, Horde Captain attacks, creatures with toughness lower then Rhaga's power can't block.


5/3

Our Khan fights head on, striking fear in those who try to oppose us!

14-12-2014 12:08:00

Bragg, War Channeler
Legendary Creature - Human Warrior

When ~ enters the battlefield put an 1/1 Red Lizard creature token named onto the battlefield.

As long as you don't control a Lizard, ~ gets haste, double strike and trample.

3/4

Bragg is duidelijk de wijze man van de Mardu. Hij heeft zelfs een lagere power dan toughness. Dat komt doordat hij wijze raad krijgt van zijn vriend de Lizard. Maar in omgaan met verlies is Bragg nooit heel erg goed geweest.
Deze legendary wordt minder goed als je er teveel in je deck hebt

15-12-2014 01:18:00

The Horde


Creature - Goblin, Ogre, Orc

Haste, Trample

When The Horde enters the battlefield
sarcrifice two creatures, being Goblin,
Ogre and/or Orc. The Horde enters the
battlefield with X +1/+1 counters, with
X being equal to the power of both
sacrificed creatures combined.

2/2

Deze kaart laat zich het beste uitleggen met de colour pie kleuren:

- White puts value in the group, the community, and its civilization as a whole
- Black is the color of self-indulgence, parasitism, amorality and unfettered desire for power
- Red: Above all else, red values freedom of expression. It wants to do what it wants, when it wants, to whom it wants, and nobody can tell it otherwise.

- Mardu: To conquer is to eat. To rule is to bleed, Victory or Death. Admiration for the Dragon aspect of Speed. En 'the horde' is natuurlijk net zoiets als 'een raid', en haste is voor deze kaart dan ook een goede trigger. -> Ook het verhaal van Sarkhan Vol als Mardu past goed bij deze kaart.

En ikzelf vond het dan wel weer toepasselijk om de kaart zelf een 2/2 voor drie te maken


ps. ik liep iets achter met felicitaties/reacties op prijsvragen, dit bijgewerkt

15-12-2014 12:50:00

Blood Horse
Creature - Horse
Haste, First Strike
Whenever a creature dealt damage by Blood Horse this turn dies, put a +1/+1 counter on Blood Horse.
4/2

Eén ability voor iedere kleur, en hij valt vroeg genoeg aan dat al zijn abilities erg relevant zijn. Blok je dit monster nu wel of niet? Dit paard neemt gelijk een voorsprong, en die zal hij niet zo snel kwijt raken.

15-12-2014 14:40:00



Met Bloodthirst wilde je een creature niet door laten komen, met Morbid wilde je niet blocken, maar voor Raid maakt het niet uit of je blockt of niet. De Mardu horde wil gewoon graag aanvallen. En deze kaart volgt de Mardu filosofie, of je nou blockt of niet deze ogre brengt spoils mee naar huis van de raid waar je opponent profijt van heeft.

De abilities hebben syngergy en lijken me ook spanning geven om tegen te spelen. Een control opponent wil veel liever de lifelink triggeren maar heeft niet zomaar blockers, terwijl in de aggro mirror er genoeg goblin token chumpers zijn maar dan wil je hem misschien juist liever doorlaten en je opponent levens laten verliezen ipv geven.

Savage Knuckleblade had een Yeti moeten zijn btw net als Summit Prowler, dus dan kan deze mooi de Ogre van de cycle zijn.

15-12-2014 20:09:00

Shrek is love, Shrek is life

15-12-2014 22:24:00

Mardu Overlord
Legendary Creature - Human Lord

Whenever Mardu Overlord attacks put an 1/1 red goblin creature token into play tapped and attacking.

, Sacrifce a creature: another target creature gets +3/+0, first strike and lifelink until end of turn.

"In battle, Mardu uses the holy trinity of fighting: one soldier for power, one for strength, and one for offering."

4/4

-----------------

De kaart past goed bij wat we tegenwoordig meer zien (kijk bijvoorbeeld naar Brimaz, King of Oreskos).
Als je hiermee aanvalt heb je meteen voer om te saccen, hoe powerfull wil je Mardu hebben? Vandaar dat het nu een Legendary Mythic is.

Als je goed naar de kaart kijkt zijn er 3 beesten nodig om de sacrifice ability te gebruiken

17-12-2014 02:04:00

San: Intimidate op een kaart met 3 kleuren? Awkward...

Nygel: wow, erg sterk, nice! En maakt aanvallen aantrekkelijker en veiliger, plus kan de win opleveren door een stel muren of turbo-Fog heen!

Johannes: ingewikkelde verwoording voor "trample".

Niels: de eerste ability is erg goed, lijkt op Ride Down. De tweede is meer op zijn plek in een defensief deck, niet in de Mardu clan.

Sander: nog al een zware commitment, maar dat mag best. Wel hoop ik dat het alleen in je eigen beurt triggert... en zonder haste lijkt de drawback me te groot, tenzij je daarvoor ook een clausule opneemt in de trigger. Maar ja, dan zit je wel weer op erg veel tekst op 1 kaart. Leuk idee, maar de uitwerking had iets beter gekund.

Bruxonn: soort van kicker die je verhindert combat tricks te spelen. Maar ja, die heb je niet nodig als je het hele board van je tegenstander wipet ^^

Peanut: leuk, maar voelt meer Jund dan Mardu aan. Waar haalt deze brute Orc zijn vriendjes vandaan?

Patrick: compleet overpowered. Alle 3 en dan ook nog attacking? Power is leuk, maar het moet wel een beetje redelijk blijven... zeker voor 3 mana.

G-men: meer is niet altijd beter. De clausule must attack maakt het can't block behoorlijk redundant, voelt awkward aan. Also, Butcher of the Horde ziet er nog steeds heel veel beter uit dan deze...

Patrick Saadhoff: goede kaart, niets mis mee, maar voelt niet heel bijzonder of spannend. Just a body, ik ben niet erg verleid deze meteen te willen spelen.

Bas: ik snap dat je de lifeloss/lifegain doet om het powerlevel te balanceren, maar het voelt raar aan. Zwart is meer van het drainen, en Mardu wil gewoon keihard beuken. Life als cost kan wel, maar de tegenstander levens geven in ruil voor powerlevel, dat is raar in deze clan.

Kjell: komt eigenlijk neer op een Falter, gecombineerd met een Ball Lightning die je niet hoeft te saccen. Extreem sterk voor 3 mana... Beurt 3 is dit gewoon niet te verslaan voor Standard decks.

Andere: creatief out of the box gedacht! Maar die 1/1 is dus unblockable en je tegenstander kan niet meer over de grond aanvallen. Of je hebt gewoon een sac outlet... Leuke kaart, veel potentie, maar de uitvoering is te riskant.

Arghore: erg goed doordachte kaart! Lijkt een beetje op devour, maar door de haste zet je random dudes om in directe schade. Erg lastig om te spelen, aangezien je ten minste 2 creatures nodig hebt voor je deze kunt casten. High risk, reasonably high reward.

Joep: goed gebalanceerde kaart, met goed gekozen abilities voor de kleuren en de clan.

Toby: niet denken maar beuken, en wat je tegenstander ook doet, het is slecht voor hem. Roar!

Linda: dit combineert alles wat Mardu wil. Knap design! Door de clausule "other" en de hoge activatie cost maak je er echt een interessante keuze van.

De eervolle vermeldingen zijn voor Nygel, Andere, Joep, Toby en Linda, en uit hen moest ik een winnaar kiezen. Het blijkt dat Nygel, Joep en Toby allemaal op non-actief staan, dus de keuze werd al snel beperkt tot Andere en Linda. Dus de winst gaat deze week naar Linda, gefeliciteerd!

Donderdag de laatste normale prijsvraag, tot dan!

Greetz, Dustin.

17-12-2014 02:24:00

Linda, gefeliciteerd!
Ik vond jouw kaart ook het beste.

17-12-2014 11:00:00

Dustin, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht pas aan de Haste toen ik het niet meer kon veranderen, en toen had ik zoiets van "ahhhh, njah, jammerdebammer" haha.
En van het alleen in je eigen beurt triggeren, dat is een hele goeie. Ik had dus blijkbaar nog niet goed genoeg over die trigger nagedacht, haha.

Dustin, hartstikke bedankt voor de Feedback! =D

En Linda, van harte, je hebt een mooie kaart gemaakt. =D

17-12-2014 11:45:00

Gefeliciteerd Linda

Ben het toch niet helemaal met jou eens Dustin, dat mijn kaart maar een body is, aangezien Madru toch meer Aggro is, en juist met heel veel creatures wilt aanvallen, denk ik dat mij kaart toch wel wat bijzonder is dan alleen maar een body. Omdat het met hoe meer beesten jij maakt, de sterker ze word, kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb hoor maar, ik denk wel dat mijn kaart iets meer te bieden heeft dan het op de eerste oog lijkt

Voor de rest niks mis met de beoordeling hoor. wilde alleen even mijn eigen er over zeggen

Op na de volgende Mini-prijsvraag

17-12-2014 17:41:00

Gefeliciteerd Linda. Je zegt dat je drie creatures nodig hebt maar je kan in principe nu de Overlord zelf saccen om het Goblin token te buffen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]