Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
In Khans of Tarkir zit voor elke clan een charm: een spell met 3 modi waarvan je er 1 mag kiezen. Keuze is goed, zeker als alle modi op zichzelf al sterk en nuttig zijn. Maar soms wil je nét even iets meer... zoals keuze uit 4 modi, of meer dan 1 modus mogen kiezen, of liefst zelfs allebei. Gelukkig hebben we daar al een precedent van, met de Commands uit Lorwyn !
In Fate Reforged komen ook kaarten met keuzes, maar het lijkt er op dat het mono-coloured kaarten met "kies 1 uit 2 opties" worden. Hoe cool zou het zijn als er nieuwe Commands kwamen?!
Design een Command voor Fate Reforged!
*[naam] Command
*Rare
*2 enemy colours
*Casting cost naar keuze (bijvoorbeeld , , , )
*Choose two uit 4 modi
*Denk aan de clan mechanics en de colour pie filosofie!
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 200 woorden
De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Binnen Fate gaan we terug in de tijd, kan het dan niet zo zijn dat de clans niet meer zijn zoals wij ze hebben leren kennen?
Ze kunnen andere mechanics hebben, maar de samenstelling en filosofie van elke clan blijft voor deze prijsvraag identiek. Dus Mardu blijft en agressief, maar ze hoeven niet per se raid te hebben. - Dustin.
Naam: Growth Command
set:
type: sorcery
cmc:
oracle text:
Choose Two - Look at the top X cards from the top of your library put them either on the top or bottom of your library or in your graveyard; or put an copy of target creature with power X or less onto the battlefield under your control; or divide X +1/+1 counters onto creatures you control; or draw X cards then discard until you have 5 cards.
-------------------------------------------------------------------------------
De 1ste en laatste ability maakt dit een geweldige draw spell iets wat sultai interessant vind. Je dumpt voor je delve en maakt je hand vol met answers.
De 2de en 3rde ability werken voornamelijk voor Temur, je creatures worden groter waardoor ferocious sneller triggert en combat word ellendiger voor je opponent wanneer je grote creatures kopieert.
Keranos's command
instant
choose two: counter target spell, deal 3 damage to target creature or player, each player discards his or her hand then draws 7 cards or tap target permanent,it doesn't untap during his or her next untap phase.
//dit lijkt me typisch izzet, beet je controllen beetje damage schieten. draw a card heb ik maar niet gedaan, want dan zou het weer een crythic command worden.
Assault command.
. Mythic rare
Instant
Choose 2
Up to x target creatures can't block this turn; gain x life; deals x damage to target creature or player or exile x target creatures.
Toelichting; 4 typische rode en witte abilities voor elke Khan die er is en eventueel komt nuttig in deze kleuren. Dus nu sowieso voor jeskai en Mardu, maar wie weet in de toekomst....
Compulsive Command
Instant
Choose Two -
• Scry 3.
• Exile the top card of your library, if it's a non-creature spell you may cast it as Compulsive Command resolves.
• Compulsive Command deals 2 damage to up to 2 target creatures.
• Creatures you control gain first strike until end of turn.
--------
Toelichting: De Jeskai plannen vooruit (scry 3) en kunnen goed kiezen tussen een tactische klap (prowess dubbel activeren met topdeck spell), een behendige combat trick (2 kleine creatures uitschakelen) of via een snelle actie met first strike zelf geen schade te ontvangen. Doordat het een instant is kan Compulsive Command ook gebruikt worden als je wilt blocken. Deze kaart speelt in op het ADHD-achtige karakter van Narset, Enlightened Master, waar de kaart een goede combo mee is.
Hierbij mijn kaart.
Hij is gericht op de Mardu. Direct damage, het maken van een horde goblins en extra sterk als je aanvalt (raid-achtig effect). Precies wat de Mardu nodig heeft. De bonus loyalty counters is een beetje een "out-of-the-box" ability. Ook bruikbaar buiten de serie om, wat altijd leuk is voor een command met vier opties.
Life's Command Mythic
Instant
Choose two:
-Destroy target creature with power X or less. If a creature is destroyed this way, you gain X life.
-Return target creauture card from any graveyard with converted mana cost X or less to the battlefield under your control.
-Search your library for a creature card with converted mana cost X or less and put in onto the battlefield. Then shuffle your library.
-Up to X target creatures you control each get +X/+X, trample and hexproof until end of turn. Untap those creatures.
Ik heb voor in de cost gekozen, omdat het een instant is. Op sorcery speed een beest van X of minder uit je deck kunnen zoeken was al goed, en dan kijk ik naar Green Sun’s Zenith, dus daarom vond ik wel een goed idee om hem niet té OP te maken.
Verder heb ik eerlijk gezegd geen toelichting. Behalve dan dat ik het door de lifegain een Abzan kaart vind. En ik zou echt niet weten of het überhaupt wel bij een clan past.
Ik doe eerlijk gezegd ook gewoon voor de lol mee, ik hoef niet te winnen, ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat er van mijn creaties word gevonden. =)
Raider's Command
Instant Rare
Choose Two
• Target player loses 3 life.
• Target player gains 3 life.
• Target player discards a card.
• Return target creature card from your graveyard to your hand.
Een redelijk goedkope command om te passen in het wat agressievere warrior thema van zwart/wit in khans. 2 modi nemen iets af van je opponent en 2 modi geven je iets terug. Een belichaming van de raider mentaliteit!
Ik heb niet die juiste templating, maar het past nog net. Allerlei zwartgroene abilities voor een degelijke kaart!
Verdorie, ik zie nu pas dat het enemy colors moeten zijn... Mag ik nog even een nieuwe inzending doen?
Sorry, lees nu pas deze post, hele weekend aan het judgen geweest - Dustin.
Narset's Command
Instant
Choose two:
- Deal 1 damage to target creature or player for each Mountain you control
- Gain 2 life for each Plains you control
- Prevent all combat damage that would be dealt to creatures this turn
- Combat damage dealt by creatures you control can't be prevented this turn
Aardig symmetrisch.
Vergeleken is een kaart die zoiets vraagt als snel een dode kaart, terwijl deze vrij makkelijk te spelen is en elke keer een ander optimum heeft. Dit optimum verandert, door het tellen van landjes, naarmate het spel vordert.
Tenslotte is in een Khans draft bijvoorbeeld, deze kaart een extra beloning als je een twee-kleuren deck bouwt ipv het voor-de-hand-liggende wedge-deck.
Retrieving Command
Sorcery
Choose two:
*Return up to three creature cards from your graveyard to your hand.
*Target creature gains deathtouch and trappen until end of turn. Regenerate it.
*Whenever a creature you don't control would be put iNto a graveyard this turn, exile it instead.
*Exile all creature cards from all graveyards. Put X 2/2 black Zombie creature tokens onto the battlefield, where X is half the amount of cards exile this way, rounded up.
Change Command
Instant Rare
Choose two:
* Look at target players hand. That player loses life equal to the highest casting cost among cards.
* Gain control of target creature
* Each creature you control does 1 damage to target creature/player
* Return all nonland permanents to it's owners hand
'Our ways will become many'
Niet heel veel tijd deze week, alweer helaas. Vandaar snel wat in elkaar gezet
De kaart is bedoelt om of je tegenstander af te maken, of om je spelpositie te verbeteren/herstarten. Niet heel erg goed uitgewerkt, maar zoals gezegd niet veel tijd deze week xD
Toelichting:
Deze zwart groene sorcery is gericht op de sultai en de abzan. Ik heb ook geprobeerd om het ook nog interessant te houden voor gebruik buiten het khans blok.
De eerste ability is duidelijk gericht op sultai, het genereert het nodige delve voer. De tweede ability is wat meer voor beide. Target een opponent voor wat graveyard hate, of target jezelf, als je toch jezelf flink hebt gemilled, als je wat kleine creatures nodig hebt. De derde ability is duidelijk abzan, die +1/+1 counters zijn leuk met outlast. De vierde ability is gewoon simpele removal, altijd handig, en als je de andere opties niks vindt dan kies je deze erbij.
Ik hoop dat deze kaart een beetje in de smaak valt
Beetje laat maar hier bij toch mijn inzending
Fated Command
Sorcery - Rare
Choose Two - Up to x target creatures gains haste an lifelink until end of turn, or put 4/4 Red Dragons where the x was spend this way.
Prima kaart, aluwel ik wel denk dat hij wat aan de sterke kant is, maar heb helaas niet zoveel tijd gehad er voor, in de winkel werken is niet niks deze tijd ^^
Maar goed denk dat deze kaart opzich wel te doen is, weet alleen nog niet zoveel van de nieuwe set af of info voor dus denk dat ik maar iets met het verhaal van Sarkhan in gebruik neem
Devious Command
Rare
Instant
Cost:
Choos two
- Counter target spell
- Target player loses 3 life
- Return target permanent to it's owners hand
- Target player discards a card
Een command van Dimir. Typische abilitys die bij blauw en zwart passen die leuk te combineren zijn en goede disruptie zijn in het spel van je opponent.
Peanut je was me te snel af met Sidisi's command. Ik had die naam zelf willen kiezen vanwege de flavor.
Sultai Command
instant
Delve, Choose two:
-Return target creature from a graveyard to the battlefield under your control.
-Target creature gains deathtouch and fights another target creature.
-You gain life for each creature you control.
-Each opponent loses life equal to the creatures in all graveyards.
met Zwart Groen hoor je duidelijk bij de Sultai en dan moet de kaart Delve hebben en iets met de graveyard/reanimate doen vind ik.
Ik ben er van uit gegaan dat je 3 a 4 creatures exiled bij het casten. als ik dit te laag zou hebben ingeschat dan zouden moeten de mana kosten voor de colorless mana omhoog moeten.
deze kaart heb ik voornamelijk ontworpen met commander potjes in gedachten.
Helaas kwam ik er binnen de deadline niet aan toe, maar ik wil toch graag feedback op mijn idee:
Outlasting Command
Sorcery
Choose two:
• Each opponent loses 4 life. You gain life equal to the life lost this way.
• Return a creature card with converted mana cost 3 or less from your graveyard to the battlefield.
• Put two 1/1 white and black warrior creature tokens on the battlefield.
• Put a +1/+1 counter on each creature you control.
Bij Bow of Nylea is het oplopend geformuleerd. Hier doe ik het aflopend, want de creature uit de graveyard of de twee tokens krijgen dan nog een +1/+1 counter.
En ja, deze kaart zou een Abzan watermerk krijgen. Maar Mardu kan hier ook wel degelijk iets mee.
Niels: jouw spell is wel extreem duur voordat hij iets nuttigs doet, ik zou hem nooit voor minder dan 7 willen casten, en dan is het effect geen 7 mana waard; waarschijnlijk wordt hij pas vanaf 8 a 9 mana de moeite waard, en dan cast ik liever iets als Villainous Wealth. Je laatste ability heb je een goede restrictie gegeven (je wilt geen nieuwe Sphinx’s Revelation), maar ik zou de casting cost maken. Wel een interessante mix van keuzes!
Daniël: ik vind hem nu al behoorlijk op Cryptic lijken... maar wel een erg sterke kaart, die zeker play gaat zien!
G-men: waarom zou je creatures tappen als je ze ook kunt exilen? Een strict beter modus op dezelfde kaart maakt het een beetje suf.
Rembrandt: Jeskai Command, en mooie synergie tussen de modi onderling. Scry zit niet in dit block, maar werkt wel goed samen met de tweede modus. De laatste twee werken ook goed samen. Maar komt het vaak voor dat je modus 1 of 2 met 3 of 4 combineert?
Bruxonn: dit zit op of net over de grens van een acceptabel power level. Doordat het ook nog eens een instant is, wordt dit wel akelig goed... je kunt hem namelijk in de draw step van je tegenstander spelen. Een boardwipe met daarnaast een upside naar keuze klinkt backbreaking. Wel mooie abilities! Zo jammer dat het aangrenzende kleuren zijn
Kees: wat ik hier lees is ": deal 30 damage to target opponent". Rood en wit hebben genoeg boardwipes om voor een luttele 6 mana de game te winnen.
Patrick: dit leest voornamelijk als een flexibele Duneblast: wipe het board en haal een van je beste beesten terug. Design tip: de laatste ability kun je beter niet laten targeten, dan kun je namelijk ook creature cards kiezen die zojuist zijn gestorven aan modus 2 of die zijn gemilled met modus 3.
Sander: dubbel x in de cost schaalt niet erg lekker. Jouw kaart is onspeelbaar met X kleiner dan 3, dus je betaalt minstens 8 mana voor een slechte Overrun. Waarom niet gewoon die tweede X weglaten, of er een constante mana cost van maken?
R de Haan: wow! Dit is het pushen van een Command, maar dan totaal anders dan wat de meeste mensen proberen! Veel inzendingen zijn ontzettend sterk en compenseren dat met achterlijk hoge mana costs, jij gaat de andere kant op: wat kun je nog doen voor 2 mana? Nou, dit dus!
Peanut: mooi design, erg flexibel en goed geprijsd!
Kjell: prima kaart, dit is de flexibiliteit en het powerlevel dat bij een Command past. Spijker op de kop!
Bartel: "all of the above" nadat je hebt gezegd "choose two" is erg, erg lelijk... een poging tot entrine?
Andere: erg narrow, en veel modi lijken vaak niet relevant te zijn. Jammer, want de opbouw van je kaart spreekt me erg aan!
Bruxonn: nou, vooruit dan maar, ik beoordeel deze ook nog De eerste en laatste modus bijten elkaar, en de derde doet niets zonder dat je verder nog iets doet deze beurt. Allemaal individueel goede modi, maar samen op een kaart wordt het helaas een rommeltje.
Danny: jammer dat de tweede en vierde modus echt totaal niet samen gaan. Tip: spells worden in volgorde zoals ze zijn geprint afgewerkt, dus eerst bouncen en dan leven verliezen klinkt een heel stuk sterker
Aaron: solide design, en goede cost gekozen!
Patrick Saadhoff: je laat 2 kiezen terwijl je maar 2 opties biedt... dus de kaart doet altijd hetzelfde, namelijk een achterlijk overpowerede Entreat the Angels 4/4 flying, lifelink haste klinkt best goed
The Doctor: helaas, de opdracht was om 2 enemy colours te kiezen, dus niet Dimir. Daarnaast vind ik je kaart best veel op Cryptic lijken, behalve dat tap all is vervangen door lose 3 life, en je spell 1 mana duurder is.
Anton: je bent de enige die er aan heeft gedacht om delve als cost op te nemen! Ik vrees alleen dat dat echt niet op een Command past, maar ik vind het idee briljant. Jammer dat delve dan zo slecht samen gaat met de eerste en vooral de laatste ability. Verder goed gekozen modi, die echt bij deze kleuren passen.
Johannes: erg elegante en functionele kaart. Vraagt flink wat commitment, maar is de investering zeker waard. Goed gekozen volgorde!
De eervolle vermeldingen gaan naar Patrick, Peanut, Kjell en Aaron, maar de winst deze week is voor een erg gewaagd design dat duidelijk totaal anders is dan alle andere inzendingen: R de Haan, gefeliciteerd!
Aanstaande donderdag de laatste mini-prijsvraag... ik hoop dat jullie er allemaal aan mee doen!
Greetz, Dustin.