Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik heb al een tijdje geleden aangekondigd dat de laatste mini-prijsvraag er aan zat te komen. In de tussentijd hebben we doorgeteld tot het einde... Zulke kaarten heb je ook in Magic, en dat zorgt voor de nodige spanning, oftewel suspense. Het hele Suspend mechanic is hierop gebaseerd, en daarnaast bestaan er individuele kaarten die "aftellen" tot het einde:
Design een tikkende tijdbom!
*Geef aan voor welke bestaande set deze kaart bedoeld is
*Flavor past bij die wereld, de kaart past in die set
*Mythic (of in het geval van een oude set: rare, maar zou als reprint zeker een mythic zijn)
*Telt op de een of andere manier af (of op) naar een spectaculair effect
*Kaarttype naar keuze
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 182 woorden
De tegenstanders van de Eldrazi waren niet de enige die konden levelen De Eldrazi deden dat op hun eigen manier. Met hun Spawns! Op de plane Zendikar natuurlijk.
Jammer dat het mythic moet zijn. Ik had al iets leuks bedacht voor in een set waarin the mythic rarity nog niet bestond.
@Johannes
Dan ontwerp je een Rare voor een pre-Shards set die in geval van een reprint post-Shards waarschijnlijk zou worden opgeschaald naar Mythic.
Officially approved, en toegevoegd aan de opdracht! - Dustin.
Law of the Guildpact
Enchantment
: Law of the Guildpact gains Hexproof until end of turn.
Creatures you control have hexproof.
At the beginning of your upkeep, you may search your library, hand and/or graveyard for a creature card with Guildmage in it's name and put it onto the battlefield
If you control 20 different creatures with Guildmage in their names, you win the game.
"When the Guilds combine their powers, anything is possible."
Alrighty then, ik ben toch zo lekker bezig met Ravnica dingen, dus weer een Ravnica kaartje. Want Ravnica is mijn favoriete block, en dus ook waar deze kaart in zou mogen
MAAR! Daar gaat hij dus niet in, maar in die laatste van Return to Ravnica, Dragon's Maze. (RTR vind ik lang niet zo tof als Ravnica zelf, but it'll have to do =p)
En het is eigenlijk heel simpel, als je één van iedere Guildmage hebt liggen, win je de game.
En de "smaak tekst" legt eigenlijk uit waarom ik voor deze manier van winnen heb gekozen.
(ik bedenk me nu ook net trouwens, dat er in RTR al een soortgelijke kaart is...ah well, so be it, Guildmages zijn toffer dan Guildgates. =p)
Ik wil eigenlijk nog heel veel meer typen, uitleggen waarom ik voor 20 verschillende guildmages heb gekozen, en waarom ik het op deze manier heb verwoord. Maar dan word het langer dan 182 woorden…=/ (zou me niet verbazen als dat al zo is, maar ok...)
Veel plezier met judgen, mensen de judges!
Naam: slow-time bubble
set:
type: World Enchantment
cmc:
p/t: -/-
oracle text:
slow-time bubble enters the battlefield with 1 slow-time counter on it.
Whenever a card would enter the battlefield or a spell would be succesfully cast. exile that card. Put a slow-time counter on slow-time bubble. Each card or spell exiled this way returns too the battlefield or will be cast at the exact same moment it would be cast or put into play but 1 turn later.
Whenever slow-time bubble has 5 or more slow-time counters on it, sacrefice it then exile all cards in your hand, graveyard, field and deck
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niemand heeft gezegt dat het aftikken naar iets spectaculairs in jouw voordeel hoeft te zijn
Alweer, mocht iemand mijn post kunnen editen.
Put a slow-time counter on slow-time bubble
moet zijn.
At the beginning of your end step put an slow-time counter on slow-tim bubble.
Nogmaals excuses.
Gebaseerd op Ghoulcaller Gisa, de zus van Stitcher Geralf, die beiden op Innistrad een ziek gevecht aan het uitvechten waren. Deze tikker beloont de speler met de meeste creatures in zijn of haar graveyard. Gelukkig heb je zelf nog een beetje invloed op de hoeveelheid beesten in een graveyard met de activated ability.
Nuclear factory
Artifact
Nuclear factory comes into play with 5 research counters on it.
return nuclear factory from the battlefield to your hand
remove a research counter from nuclear factory
When you remove the last counter put a nuclear bomb token with hexproof and indestructible on to the battlefield. It has a the beginning of your upkeep sacrifice this token target player loses the game.
Hij maakt een artifact met indestructible dus hij hoort duidelijk thuis in darksteel.
RAstley's Timebomb Challenge 3.33
hier
Sorcery
Each player points his finger up to the ceiling for a maximum of 3 minutes and 33 seconds without time indicators.
Each player that points up for more than 3:33 loses this game of Magic immedeiately. The player that points up the longest without losing the game, wins RAstley Timebob Challenge 3.33. All other players lose half their life rounded up. The winner of RAstleys Timebomb Challenge 3.33 gains life equal to the total life lost and may search his or her library for two creature cards and puts them in play.
Tja, de bijbehorende uitleg... Check de link en laten we het erop houden dat dit een laatste mogelijkheid was om zo'n mooie unglued kaart te ontwerpen...
De Ice Age begon met een ambitieus ijsblokje.
Veel "you win the game" kaarten doen niets voordat ze jou daadwerkelijk het spel doen winnen. Maar deze wel. Hij begint als ambitieus 0/1 ijsblokje (zie plaatje), om uiteindelijk uit te groeien tot een monsterlijke ijsberg die de hele plane(et) in een ijstijd brengt.
Het is een creature, dus makkelijk om er vanaf te komen. Als je hem desondanks weet te beschermen terwijl de planeet langzaam bevriest, verdien je het ook wel om het spel te winnen. Ik laat hem vier mana kosten, want tegen de tijd dat je tien frost counters hebt uitgedeeld, kan je tegenstander op zeven landdrops zijn gekomen, zodat je niet wint voordat Growing Icecube minimaal vijf age counters heeft.
De "if you control a land" clausule is er om te voorkomen dat je direct wint met Armageddon of een Vintage T1 combo. De "at your end step" trigger is er om een duidelijker winnaar te houden als je tegenstander ook een Growing Icecube heeft.
Deze kaart moet in Ice Age, toen er nog geen mythic rares bestonden. Dus rare. [182]
@Danny
Cumulative upkeep X = At the beginning of upkeep, put an age counter on this, then pay X for each age counter on it.
Ichor Grafter
Enchantment
When Ichor Grafter enters the battlefield, put a -1/-1 counter on creatures you control.
Creatures you control get infect.
At the beginning of your upkeep remove a -1/-1 counter from a creature, if you can't you lose the game.
--------------------------------------------------------------------------------
Set: Scars of Mirrodin. Het verspreiden van de Phyrexian infectie, zonder gastheren en "vers vlees" die vatbaar zijn kan de infectie zich niet verspreiden en sterft ze uit.
Hierbij mijn kaart!
Ik heb gekozen voor Conspiracy, het leek me een leuke uitdaging om voor die serie wat te verzinnen. Aangezien de serie complex is met al zijn scheme kaarten en will of the council kaarten, wilde ik daar op inspringen en een complexe planeswalker maken.
Het is een echte crimelord die zich bezig houdt met het politieke spel. Met deze kaart kan je pas echt zien wie je vrienden zijn in je huidige magic potje aan de keukentafel. Daarnaast is het ook een tikkende tijdbom, want ooit zal Angelo alles politiek controleren en heb je verloren.
Daarnaast heeft hij ook "synergy" met andere Will of the Council kaarten.
"Such a waste of time. He chose money over power." - House of Cards -
Set: Theros
Naam: Will Of The Gods
Type: Enchantment
Cost:
Shroud
Whenever an enchantment enters the battlefield under your control, put a god counter on Will Of The Gods. When Will Of The Gods has 15 or more god counters on it, you win the game.
---------------------------------------------------------------------------------
Ik dacht zo, er zijn 15 goden dus en veel enchantments in theros, dus lijkt me wel leuk om daar iets mee te doen, dus 15 god counters, voor iedere god 1. Opzich is het wel te halen om er 15 counters op te krijgen met alle enchantment creatures.
Eye of the Sphinx
Enchantment
Whenever you scry, put an eye counter on Eye of the Sphinx. At the beginning of your upkeep, if Eye of the Sphinx has ten or more eye counters on it, you get an emblem with: "At the beginning of your upkeep, search your libarary for a card and put it on top of it." and sacrafice Eye of the Sphinx.
"Knowledge is Power"
Toelichting: Scry kwam weer terug in het Theros block en de meeste kaarten die scry'en zijn blauw. Kaarten die natuurlijk goed met Eye of the Sphinx samenwerken zijn: Thassa, God of the Sea and Prognostic Sphinx.
Elke beurt een antwoord zoeken lijkt met erg goed maar je moet er wel aardig wat werk voor verzetten, vandaar ook een emblem omdat die niet stuk gemaakt kunnen worden.
Hmmm dit aftellen voelt voor mij aan alsof jij overleeft ten koste van wat er dan ook geofferd moet worden. Undying lijkt mij daar wel bij passen, dus set is Dark Ascension (Avacyn Restored) had ook gekund, maar daarin gaat het meer over het goede wint (bah cliché ). Dus tja hierbij mijn kaart:
Death isn't an end
Enchantment (Dark Ascension) mytic
Creatures you control have undying.
If you control 6 creatures who at least died once this
game, you win the game.
‘One more six and the victory march trough hell gates begins.' ~Griselbrands disciple
Rally the Raiders
Enchantment
Whenever a permanent you dont control is put into a graveyard from the battlefield, put a rally counter on ~. If there are 10 or more counters on ~ and your opponents control no creatures, you win the game.
Rakdos verzamelen zich altijd wanneer er iets te slopen valt, ook dus bij deze kaart.
kaartnaam: return of the dragon.
Khans of tarkir
mana cost: 3 hybrid mana in alle kleuren.
text zijde 1:
at the beginning of youre upkeep put a time counter on return of the dragon, then if return of the dragon has 3 or more time counters on it flip return of the dragon.
flavor text: a dragons life starts with an egg.
power/toughness: 0/1
achterkant:
naam: mother dragon
text: flying
when mother dragon attacks put a 5/5 dragon with flying onto the battlefield.
flavor text: what came first, the egg or the dragon?
power/toughness: 6/6
@Danny, creatures zijn nooit "gestorven". Althans, het spel kan dat niet checken, dacht ik.
@Yannick, hybride mana van alle kleuren bestaat niet. Wat wel zou kunnen is dat je kaart kost, maar dat je alleen gekleurde mana mag betalen om de draak te casten. Overigens is "flippen" (Akki Lavarunner) iets anders dan "transformen" (Delver of Secrets); het eerste komt dacht ik alleen voor in het Kamikawa block, en de tweede alleen in het Innistrad block.
Dat klopt, johannes, zodra een kaart van zone veranderd, word het voor het spel een nieuw object. Dus kleurs veranderingen, boosts e.d. stoppen. afaik word daarom "last known information" gebruikt wanneer bijvoorbeeld een beest sterft. Dus een beest dat terug is gekomen met Undying, het spel ziet het als een nieuw beest en houd dus niet bij of hij een keer is gestorven.
Hmmm, daar had ik niet aan gedacht. Design foutje, maar hopelijk is wat ik bedoel duidelijk en zou het met een juiste verwoording gerealiseerd kunnen worden
Deze inzending gaat uit van de Kamikawa Block
Kiss of the Dragon Rare
Enchantment - Aura
Fear
Whenever Enchanted creature deals damage to target player, that player loses the game.
Ive bin cursed with this vow i have taken, blood will be spoiled, with each pain, fear will take down you highest will.
Een tijd bomb om best bang voor te zijn, het heeft geen tijd limit om counters op te moeten krikken, nee je moet het stoppen! Er van afkomen, omdat het een kaart is die iemand one hit KO kan maken. Heb daar voor de mana kost wat hoog gezet zodat die in de block prima speelbaar zou zijn
Shrine of Power
Artifact
As Shrine of Power enters the battlefield, choose a creature type.
Whenever you cast a spell of the chosen type, put a devotion counter on Shrine of Power.
When Shrine of Power has ten or more devotion counters on it, you win the game.
Serie: Morningtide
Een goede toevoeging voor alle tribal decks. Past perfect in de serie Morningtide dat tribal als subthema heeft.
Deze is voor de 'Ravnica' wereld als geheel, dus voor iedere set die op die plane plaats vindt. Dit omdat 'pay life' door de gehele serie voor komt, en deze kaart daar interessant op in haakt. 5 counters omdat 'deze klok' op 5 voor twaalf staat ... (return icon is hier gebruikt omdat ravnica zelf geen mythic icon heeft...) ... ook past een dergelijke klok denk ik goed bij het 'industrie/tech' thema op deze plane.
Doomsday Clock
Artifact
Doomsday Clock in Indestructible.
Doomsday Clock enters the battlefield with 5
doom counters on it. During your upkeep
remove a doom counter from it. When the last
counter is removed, switch your life total with
target player.
Then reset the Doomsday clock by putting 5
doom counters on it.