Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Nu de mini-prijsvragen stoppen, heeft het voor Wizards ook geen zin meer om door te gaan met het uitbrengen van Magic. Deze zomer brengen ze, in plaats van M16, nog éénmaal een allerlaatste set uit, waarbij ze niet hoeven na te denken over het effect van die set op Legacy/Vintage, resterende design space, gewoon, helemaal nergens rekening mee houden en de gaafste set ooit maken! Unhinged effecten? Compleet overpowerde kaarten? Moet allemaal kunnen!
Design een kaart die onder normale omstandigheden nooit geprint zou kunnen worden!
*Rarity naar keuze, kaarttype naar keuze
*Doet iets spectaculairs, bizars, krachtigs!
*In tegenstelling tot andere prijsvragen: unhinged mag, powerlevel restricties gelden niet, color pie interesseert me niet zo...
*Als de kaart maar een enorme WOW-factor heeft!
*Het moet wel een Magic kaart zijn waar mee gespeeld kan worden
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 182 woorden
Djinn's Mischief rare
Enchantment
Split Second, Hexproof.
Djinn's Mischief enters the battlefield with 3 Mischief counters on it.
Spells you cast have Split Second.
Your opponents play with their hands revealed.
You may cast spells in other players hands as though they were in your hands.
Whenever you cast a spell you don't own, put a Mischief counter on Djinn's Mischief.
Remove 2 Mischief counters from Djinn's Mischief: Search another players graveyard and/or library for a card and cast it without paying its mana cost. If it's a land, you may play an additional land this turn.
Dit is het eerste idee wat in me op wam, dus alsjeblieft, veel plezier ermee. =p
Voor een in de cost gekozen, omdat dat UBeR. =p
Split Second omdat een Djinn heeft gedaan wat ie heeft gedaan voordat je er überhaupt wat tegenin te brengen hebt. (tenzij het zo'n goedzak is als Genie uit de Disney film Aladdin =p)
Verder, tjah, eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Gewoon omdat het kan. =)
Blackest Lotus
Artifact
T, Sacrife Blackest Lotus: add 4 mana of any one colour to your manapool.
Toelichting: wat is nou iconischer dan Black Lotus? Blackest Lotus ticks all the boxes: belachelijk powerfull, zeer speelbaar, een vette knipoog, enorme stunt, en simpel elegant.
Liliana of the Dark Veil
Planeswalker - Liliana
+1: Target player discards two cards.
-1: Target player sacrifices two creatures.
-5: Separate all permanents target player controls into two piles. That player sacrifices all permanents in the pile of his or her choice. Return permanents sacrificed this way to the battlefield under your control.
Starting Loyalty: 4
"Liliana of the Veil was nog niet powerful genoeg, daarom heb ik alle abilities beter gemaakt. Verder is er nog geen goed walker van 2 mana daarom is ze natuurlijk goedkoper."
Mark Rosewater (Head Designer @ Wizards) heeft ooit 3 spelersprofielen beschreven: Timmy, Johnny en Spike. Twee daarvan hebben al een kaart gekregen, namelijk Timmy, Power Gamer en Johnny, Combo Player .
Voor de laatste set die deze zomer uitkomt, uiteraard een UN-set, moet het derde spelersprofiel natuurlijk ook een kaart krijgen. Precies: Spike! De ultieme tournooi-speler die eigenlijk alleen speelt om te winnen, by any and all means necessary... (we all know someone like that right?).
In de tijd dat de kaarten van Timmy en Johnny werden gemaakt, bestond het kaarttype "Planeswalker" nog niet. Want anders waren ze uiteraard als Planeswalker gedesigned. Want spelers zijn planeswalkers, toch?
Aangezien planeswalker-kaarten nu wel bestaan, kan Spike mooi met bijzonder handige "win-abilities" vorm gegeven worden. Simpele, cleane en krachtige +-abilities. En een vernietigende ultimate...
Een instant-win is deze kaart niet, maar hij helpt je wel bijzonder hard op weg. (En Doubling Season werkt ook heel fijn hiermee. Yeah!)
Als art de twice-in-a-row World Champion Shahar Shenhar, because that guy is just awesome. And very nice to boot... And one of the ultimate Spikes in the World.
Ultimate One
Artifact Creature- Scarecrow Construct
When Ultimate One is cast, target opponent gains control of it (it resolves on the chosen player's side).
When Ultimate One enters the battlefield, exile all permanents you control from the game.
You can't play spells.
When Ultimate One dies, it comes into play under target players control.
6/3
When it assembles itself it takes up everything! Whatever you do don't give it anything, not even a breath!
@Jan, inmiddels zijn er twee spelersprofielen bijgekomen. De Vorthos (spelers die van het achtergrondverhaal houden) en de Melvin (spelers die graag spelen met de onderliggende spelmechanismes.) Succes met designen!
Hierbij mijn kaart!
Het is zover, Wizards stopt met Magic. Wizards is het beu geworden dat elk potje Lightning Bolt vs Force of Will geworden is. Laten we eerlijk zijn, de enige twee kaarten die er toe doen.
Gelukkig vindt Wizards dat iedereen van het heerlijk gevoel moet kunnen genieten a.k.a. het caster van een counterspell die geen mana cost of het schieten van 3 damage…alweer…
Iedereen kan nu genieten van high end magic!
@Johannes: I know, maar Melvin en Vorthos zijn geen psychografische profielen zoals Timmy, Johnny en Spike dat zijn. Betekent overigens niet dat ze eigen kaart zouden kunnen krijgen .
Naam: Painfull Recall
set: -
type: instant
cmc:
p/t: -/-
oracle text:
Painfull Recall can't be countered
Target player draws 7 cards. you have no maximum handsize for the rest of this game.
Whenever Painfull Recall would be put into a graveyard instead exile it with 1 time counter on it. If it does not have suspend. It gains suspend.
---------------------------------------------------------------------------------
Zoveel card draw dat het pijn doet.
Het engste is dat er al een kaart bestaat die zoiets doet.. Contract from Below.
Ok dus alles gaat?
Ungoing Horde
Enchantment – mythic Return to Ravnica
Ungoing Horde can't be countered.
If a player targets ungoing horde or destroys it he/she loses the game at the end of his/her turn.
At the beginning of each upkeep put a 4/3 bird soldier token on the battlefield it has flying and vigilance, then populate for each token you control.
‘We don't wanna be buried in a pet cemetary.'
Ok deze zal ik nooit geprint willen zien worden, het feit dat je hem zou kunnen targetten zorgt ervoor dat hij nog net gespeeld kan worden. Zolang je in jou beurt maar een win maakt, tja dat moet te doen zijn xD
Het targetten en destroyen heb ik bewust allebei benoemt wegens boardwipes.
Verder lijkt hij mij wel voor zich spreken.
OK dit wordt waarschijnlijk ook geen winnend 'ontwerp', maar zo'n set schreeuwt om
De allerlaatste set, Wizard heeft schijt aan toernooispelers en wil hiermee heel, heel, heel flink cashen en nog veel meer winst draaien dan ze maken uit twee volledige blocks en drie coresets, om zo ook meteen hun (binnenkort ex-)medewerkers af te kopen. Richard Garfield gaat vervroegd pensioen vieren op Saint-Tropez en wil iedereen de kans geven om met alle staples te spelen, uiteraard tegen een boosterprijs van 25 dollar, wat iedereen er met gemak voor over heeft, aangezien elke booster een dual in het tokenslot heeft zitten en alle P9 kaarten in het rareslot zitten. Modern staples zoals Tarmogoyf zijn commons. Er zit slechts 1 mythic in, die eens op de dertien boosterdozen voorkomt: een Squire ...
Wie wil daar nou geen foil versie van? Die kaart moet gewoon een reprint krijgen asap
Venser's scholar
Creature Wizard
Venser's scholar can't be countered
When Venser's scholar enters the battlefield, Exile 1 permanent on the field, 1 card in target player's hand, 1 card in target player's graveyard and 1 card in target players's library. Then return up to 3 card from your exiled zone
0/3
Goblin Engineer
Creature - Goblin Rigger
: Assemble a Contraption.
Whenever a Contraption you control is put into a graveyard from the battlefield, Goblin Engineer deals 2 damage to target creature or player.
Still, no one knows what they are. But they did find a useful way to recycle them.
3/2
Als laatste set moet uiteraard nog even gerefereert worden naar Steamflogger Boss. Aangezien ze nog steeds niet weten wat Contraptions doen hebben ze dat niet op de nieuwe kaart gezet. Je mag nu zelf uitzoeken/verzinnen wat er gebeurt als je een Contraption assembled.
De flavor tekst is uiteraard een verwijzing naar die van Steamflogger Boss/het feit dat we niet weten wat een contraption doet.
Beetje verrast door dit nieuws, maar ik ben dan ook slecht op de hoogte. Dit was het eerste dat me te binnen schoot. Beetje jammer... unhinged, of misschien is 'hinged aan de wilgen' een betere omschrijving?
Hearthstone
Artifact (M16R)
Hearthstone can apparently not be countered.
Ask your opponent if (s)he plays Hearthstone,
if (s)he doesn't you win this game. And you
introduce your opponent to Hearthstone.
If your opponent does play Hearthstone, play
it as a best of 3. Whom ever wins, also wins
Magic the Gathering.
Ik moest echt even hartelijk lachen om je kaart, geweldig. Ik hoop dat je op z'n minst een eervolle vermelding krijgt, mocht je niet winnen. =D *hoge vijf!*
The Nine Divines
Sorcery (Epic Rare*)
Each player shuffles his or her hand and graveyard into his or her library, then draws seven cards. Draw 3 cards.
Add to your mana pool. Add 3 mana of the color of your choice to your mana pool.
Take an extra turn after this one.
"Everything." - Lamp Owner's final wish.
*Epic is een nieuwe rarity zeldzamer dan mythic, uniek voor deze kaart. 1 op 1000 boosters bevat een epic rare. (Als nieuwe rarities niet mogen is hij gewoon mythic.)
Een kaart die absoluut niet geprint kan worden hoeft mijns inziens niet per se overpowered te zijn. Vandaar:
No problem!
Instant
No problem! can't be countered
Each player loses X lives, where X is the highest life total.
Deze kaart zou ervoor zorgen dat iedere game op instant speed in een draw kan resulteren. Dat zou voor tournament play ernstige gevolgen hebben en... Het einde van Magic betekenen. Natuurlijk krijg je dan angel's grace decks met deze, maar dat zou iedereen dan spelen en ook dan is het het einde van Magic.
Proletarian revolution
Land, but also an enchantment. - Rare
All players gain X life. Any player may contribute to X.
All lands are all colours and have: ": Add 1 mana of any color to your mana pool."
All players play with their hands revealed.
All players may cast spells and play lands from their opponents hands as though they were in their own hand.
Allemaal mooie designs, en ik moest meerdere keren lachen bij het lezen van de andere inzendingen. Toch denk ik dat Tim de goede kant op gaat met zijn blackest lotus. Simpel, elegant en lekker overpowered.
Maar dat kan simpeler, en 'overpowerder'. Een effect wat Maro ooit heeft willen printen maar wat veranderd werd door de rules manager. Maar die gaat mij nu niet tegenhouden! Ha!
Death
Sorcery Rare
Destroy target player.
Met drie woordjes heb je al een lekkere kaart waar iedereen mee zou willen spelen. Dark Ritual -> Death is de nieuwe turn 1 combo!
@Kees van Schijndel, leuke kaart! Maar als ik hem goed begrijp, dwing jij jouw tegenstander om de andere helft van jouw kaart te casten, waardoor hij/zij jou weer dwingt om de andere andere helft van de kaart te casten, enz. Het spel eindigt dus in een draw tenzij er een can't cast effect is of er iets wordt gecounterd, omdat elke keer er weer een nieuwe spell wordt gecast, en er zo "oneindig" veel emblems verschijnen.
Tjaa als ik nou echt een kaart zeg dan zou willen zien, is het net zoals deze!
Diplomacy
Instant - Trap Mythic
Diplomacy can only be played in chaos.
Any player starting with you, may ask to join forces with other players, that player may refuse. Any player may break the alliance between two people. those two player gain 5 life each.
Niks leuker dan als je Chaos gaat doen met ze allen, en dat je dan onder tussen een Alliance mag maken met een andere!!
Het idee is dat eerst de Alliance gemaakt word en een die er niet mee eens is het mag verbreaken. dus dat word smullen ^^ ik zou het echt gaaf vinden als ze dat zoude uit brengen in de laaste set !