Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 182.4

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
28-12-2014 00:02:00

Nu de mini-prijsvragen stoppen, heeft het voor Wizards ook geen zin meer om door te gaan met het uitbrengen van Magic. Deze zomer brengen ze, in plaats van M16, nog éénmaal een allerlaatste set uit, waarbij ze niet hoeven na te denken over het effect van die set op Legacy/Vintage, resterende design space, gewoon, helemaal nergens rekening mee houden en de gaafste set ooit maken! Unhinged effecten? Compleet overpowerde kaarten? Moet allemaal kunnen!

Design een kaart die onder normale omstandigheden nooit geprint zou kunnen worden!
*Rarity naar keuze, kaarttype naar keuze
*Doet iets spectaculairs, bizars, krachtigs!
*In tegenstelling tot andere prijsvragen: unhinged mag, powerlevel restricties gelden niet, color pie interesseert me niet zo...
*Als de kaart maar een enorme WOW-factor heeft!
*Het moet wel een Magic kaart zijn waar mee gespeeld kan worden
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 182 woorden

 Reactie plaatsen

Reacties 26-39 (39)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
29-12-2014 23:49:00

Observe

Instant

(Spells without mana costs can't be played.)

Observe is blue.

Whenever you cast a spell, you may reveal Observe from your hand. If you do, draw a card.

Deze kaart zou gespeeld worden door ieder deck in elk formaat.

30-12-2014 15:30:00

Een extreem overpowerde kaart maken is redelijk makkelijk, dus ik wilde voor spectaculair en bizar gaan. Dat bleek een stuk moeilijker te zijn, maar het is denk ik toch gelukt:

___________________________

Future Fracturer
Creature - Weird

At the beginning of your upkeep, split one of your libraries in two.

Play with the top cards of your libraries revealed for the rest of the game.

Effects that deal with your library affect only one of your libraries. (For example: When you draw two cards, you draw two cards from one of your libraries.)

3/2
______________________________________

Daar horen wel wat extra ophelderingen bij:
*Ook in je draw step raap je één kaart van één van je libraries naar keuze.
*Als je de bovenste X kaarten van je library in de graveyard moet doen, in een library mag zoeken, scryen, etc. dan kies je één van de libraries.
*Is één van je libraries leeg, dan stopt hij te bestaan.
*Je verliest wanneer je het aantal kaarten dat je moet rapen van geen enkele van je libraries kan rapen.
*Bij het splitten wordt één van de libraries een nieuwe library, de andere blijft de oude library.
*Het splitten mag in iedere verhouding van kaarten.



30-12-2014 18:32:00

Mirrari's Mirror. Legendary artifact -

Enters the battlefield tapped.
Copy each triggered ability from permanents you control, you may choose new targets for the copies.

2, : until end of turn copy each triggered ability from permanents you control twice instead. You may choose new targets for the copies.


Wie houdt er nou niet van dubbele of trippel snapcaster triggers? Of defense of the heart triggers? Of doubling season triggers? Ik zeg lekker lekker!!

31-12-2014 12:52:00

Last Minute Delivery
Instant (mythic)

If you would lose the game this turn, you win the game instead.

31-12-2014 18:43:00

Reverse Mental Magic
Sorcery Mythic
Each player receives an emblem: "You may play any card face down as an "Utopia," a basic land that's capable of producing any color of mana. These lands have no subtypes.
Whenever you play a card, it may be played as any card in Magic with the same mana cost as that card, except for the card it actually is. In order to "mentally" play a card, target opponent must be able to accurately describe it's card text with no outside help."

hier

De bedoeling van deze kaart is om het potje magic in een potje mental magic te veranderen. Vandaar de emblems. Er is echter één maar. Het is het einde van magic, dus gaan we in reverse. In plaats van zelf te beslissen welke magic cards we spelen, wordt die beslissing gemaakt door een tegenstander.

31-12-2014 20:33:00



De ondergang van Magic zijn netdecks!!!!!!!!! En om wraak te nemen print Wizards dit, een 'hate bear' die dat soort praktijken keihard aanpakt. Als je opponent een oncreatief deck speelt, eentje die je zo kan opdreunen, dan heb je gelijk gewonnen.

Het is echter niet eerlijk als je eerst een Surgical Extraction speelt om alle kaarten van je opponent op te schrijven en dan deze te gebruiken, vandaar de restrictie. Het is echt alleen bedoeld tegen netdecks.

Een spin want die heeft zoveel ogen dat die alle kaarten van je opponent kan 'zien' (de spin in de art heeft ogen in de poten). En omdat ie een wereldwijd web spint natuurlijk.

Niet erg effectief tegen Birthing Pod decks =D

2-1-2015 13:02:00

Ik zou een nieuwe card type introduceren!:

hier

Nieuwe regels:

As you fight a creature, you deal damage equal to your weapon's printed attack damage ("Weapon Icon") to that creature. That creature deals damage equal to its power to you simultaneously. As you fight a player, each of those players deals damage equal to the attack damage printed on the weapon he or she controls, if that player controls any, to each other.

A player may activate an ability of a weapon he or she controls any time he or she has priority and the stack is empty during a main phase of his or her turn, but only if he or she did not use an activated ability of any weapon during that turn.

If a player controls two or more weapons, that player chooses one of them, and the rest are put into their owners' graveyards.
A weapon enters the battlefield with a number of durability counters ("Shield Icon") on it equal to its printed durability number.
If a weapon's durability is 0, it's put into its owner's graveyard.

2-1-2015 14:34:00

Ik had graag nog wat meer verteld over (onder andere de flavor) van mijn nieuwe kaarttype, en volgens mij moeten er nog wat meer spelregels bij, maar dat past niet in 182 woorden

2-1-2015 15:38:00

Je hebt niet uitgelegd hoe je durability verliest bijvoorbeeld XD

Maar "Werkt als Heartstone" was fine geweest en had je nog 179 woorden voor flavor =p

2-1-2015 17:56:00

@ Toby: Mijn voorbeeldkaart heeft "RR, ---->Remove a durability counter<---- from Hammer of Violence: You fight target creature or player."

Voor mijn gevoel zouden alle wapens dan de "<cost>, Remove a durability counter from <this>: You fight target creature or player." moeten hebben (of alléén creature, of alléén player). En de ability eronder is natuurlijk bij elk wapen anders (of bij simpelere wapens helemaal niks). Iets wat ik al bedacht had was "You have lifelink". Dat kan ook wel leuk zijn .

En bij Heartstone krijg je geen damage van de andere speler als je hem aanvalt en hij heeft een wapen .

2-1-2015 19:10:00

@Toby (Arnhem), niet iedereen kent Hearthstone. En dan heb je nog "verslaafden" die bij de naam van dat spel aan Heartstone moeten denken.

En ik zie ook schilden verschijnen met een X aantal durability counters, waarbij je schade of lifeloss mag vervangen door het verwijderen van dat aantal counters. En eventueel kan dat dan weer worden aangevuld.

2-1-2015 19:51:00

Johannes: tja, dit is wel unhinged, maar de lol gaat er vrees ik snel van af. Of het doet niets, of het voorkomt dat je tegenstanders nog kunnen winnen...

Sander: ja, dat is wel heel spectaculair, bizar en krachtig! Maar het maakt het spelletje ook wel stom voor je tegenstander...

Tim: briljant! Als een zwarte lotus nog niet zwart genoeg is... en ik denk dat hij in het huidige Standard niet eens gek overpowered zou zijn.

Neliz: valt niets tegenin te brengen. Liliana is gewoon de beste van allemaal, en dat laat ze nu even duidelijk merken. Groetjes aan Jace!

Jan: erg krachtige PW, maar ik mis het Spike gevoel... gewoon allemaal overpowerede en undercosted abilities, maar juist onbevredigend voor Spike: iedere idioot die dit ding neerlegt kan winnen.

Peanut: leuke PW, maar is die nu echt zo spectaculair dat hij alleen in M16 zou kunnen zitten?

Kjell: erg krachtig, maar je sluit hiermee een speler volledig van het spel af, en dat is niet leuk.

Kees: mooie knipoog naar de misconceptie die veel spelers over Eternal formaten hebben. Naast Bolts en FoW's worden namelijk ook Goyfs gespeeld!

Niels: juist, Magic is veel leuker als je gewoon altijd coole kaarten hebt om te spelen!

Danny: doet me denken aan dat horror verhaal van Daphne du Maurier. Maar de flavor van "untargetable" snap ik niet...

Sybe: lol!

Rolf: heerlijk, vooral met Momentary Blink!

Sander: nice, nog meer raadsels waar we nooit het antwoord op zullen krijgen... plaaggeest!

Arghore: ik hoor steeds meer mensen praten over het bestaan van jouw kaart... doodeng

LotZ: gewoon om duidelijk te maken dat er géén power problemen zaten in Alpha. Lijkt me best een redelijk kaartje Kudos voor de flavor text!

Mjavado: kaart voor mensen die niet tegen hun verlies kunnen

Bas: pure chaos, maar wat voegt deze kaart nu precies toe?

R de Haan: daar wordt vaak naar gerefereerd, een kaart die zegt "you win the game", en deze komt wel heel dicht in de buurt. Lijkt me een prima reden om te stoppen met Magic printen.

Patrick Saadhoff: ik ga heel eerlijk bekennen dat ik je kaart niet begrijp. Die alliance doet niets, maar als je hem verbreekt, krijgt iedereen 5 leven?

Rein: ja, dat is een insta-staple in elk formaat. Zorgt er wel voor dat er flow in de game blijft en er geen stalls ontstaan. In formaten waar alles om creature combat draait een perfecte oplossing, maar sinds er storm decks bestaan... helaas nogal broken.

Joep: dat is inderdaad een weirde kaart geworden! Erg leuk met Future Sight, maar sowieso is keuze in je draw step zeer welkom.

Stephan: gaaf! Triggers maken Magic zo leuk, en jouw kaart maakt triggers minstens dubbel zo leuk!

Buxonn: nah, da's gewoon flauw.

Patrick: als je je geen zorgen meer hoeft te maken om het rekruteren van nieuwe spelers, kun je je dit soort fratsen permitteren, in de hoop dat die hards het spel blijven spelen.

Toby: wijze woorden, we willen de creativiteit terug in Magic! En dat jij daar een groot voorstander van bent, bewijst jouw eindeloze reeks wins in de mini-prijsvragen...

De eervolle vermeldingen gaan naar Tim, Neliz, Rolf, Sander, R de Haan en Joep, maar de prijs is voor zeer onderkoelde humor en kritiek: Lord of the Zombies!

2-1-2015 23:39:00

Eens met de jury, en Dustin; bedankt voor alle tijd en creativiteit die je in deze prijsvragen hebt gestoken!

3-1-2015 14:51:00

Lord of the Zombies, gefeliciteerd!

Al was ik voor de kaart van Toby.

Mijn landje kan nog altijd tappen voor , en dat is niet niks.
En de tegenstanders kunnen de naam altijd wel leren uitspreken, of het landje slopen met een "overpowerde" land destruction kaart die ongetwijfeld wel in deze set komt.

En Blackest Lotus niet overpowered in het huidige standard? Beurt 1 Sarkhan, the Dragonspeaker of Nissa, Worldwaker lijkt mij wel erg sterk.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2