Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hier komt de inzending van Patrick te staan, en dit is het forum waar iedereen zijn design kan bespreken! Lees alsjeblieft wel eerst even de algemene regels voor mini-prijsvraag 183 door
Ik zit zelf met twee themas in mijn hoofd. Het wilde westen of piraten. Morgen ga ik voor mijzelf kijken welke van de twee ik het meeste in zie. Ik neig overigens naar piraten, maar wie weet.
Aangezien ik het piratenthema iets aansprekender vind, ga ik daar iets van trachten te maken. Mijn voornaamste probleem is en was de mechanics.
Waar iedereen als eerste aan denkt bij piraten is aan schatten. Het komt waarschijnlijk door ons geromantiseerde beeld van piraterij.
Ik zat er dus aan te denken aan Treasure als nieuw subtype voor artifacts. Treasure kaarten hebben geen manacost en kunnen dus alleen op andere manieren het spel in worden gebracht. Er moeten dus voldoende manieren zijn om Treasure kaarten in het spel te brengen en voldoende Treasure kaarten zijn. Treasure kaarten zouden evenals transform kaarten minimaal één keer en maximaal twee keer (in geval van een foil) in een booster kunnen voorkomen.
Aangezien dit een belangrijk mechanic is, wilde ik hier vier kaarten aan wijden.
Treasure Map
Artifact - Common
, T, Sacrifice Treasure Map: Search your library for a Treasure card and put it on the battlefield.
Het eerste waar je bij denkt aan schatten is aan een schatkaart. Deze kaart moet common zijn, zodat je bij limited altijd wel een in je pool hebt.
Plate of Ships
Creature - Ship Common/Uncommon
Island Walk
Whenever Plate of Ships dies, you may search your library for a card named Sunken Treasure and put it on the battlefield. 2/3
Dit is een schip of een vloot schepen. Als de schepen zinken dan zinken de schatten naar de bodem van de oceaan.
Sunken Treasure
Artifact - Treasure Common/Uncommon
, T, Sacrifice Sunken Treasure: Draw X cards.
Blauw, omdat het een blauw effect is. Verder ligt de schat op de bodem van de oceaan...
Treasure Hunter
Creature - Human Pirate Common/Uncommon
Whenever a Treasure enter the battlefield under your control, you may draw a card.
T: Search your library a card named Treasure Map, reveal it, and put it in your hand, then shuffle your library. 1/1
Ik ben er nog niet over uit wat de rarity van de laatste drie kaarten moet zijn.
Treasure kaarten zullen overigens wel een manacost moeten krijgen. Anders zitten ze niks te doen in je hand.
1. Treasure kaarten zonder mana cost is best cute, dat zou kunnen werken als je ze allemaal deze ability, die van GDS2 komt, geeft:
Bury (, Discard this card: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Een soort van landcycling maar dan zonder het shufflen. De flavor is awesome. Niet helemaal perfect maar wel elementen ervan. Je graaft in je library tot je een landje vind. De treasure ben je kwijt die gaat naar de graveyard, waar je 'm later mogelijk nog op kunt graven. En je zit nooit met kaarten op hand waar je niks mee kunt!
Nog meer flavor zou hebben:
Bury (, Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Maar dat speelt veel minder lekker met graveyard recursion.
Je kan natuurlijk ook deze ability gebruiken ook al hebben de kaarten een mana cost (en in dat geval is de tweede versie acceptabeler).
2. Magic is een game gebaseerd op 5 kleuren, dus bedenk goed wat de rol van elke kleur is in jouw wereld. Op Innistrad wilde alles zwart zijn (vampires, zombies, werewolves waren allemaal monozwart voor Innistrad) dus moest Wizards bedenken hoe ze dat gingen verdelen. Jij hebt nu 4 blauwe kaarten laten zien, maar wat doen de andere kleuren?
Piraten zijn qua gedrag en filosofie / dus die kunnen in alle combinaties voorkomen bijvoorbeeld.
En de bodem van de zee, Davy Jones Locker, daar is het inktzwart, dat zou je kunnen laten zijn dit block, onderwater = . En inktvissen bijvoorbeeld, inclusief reuze inktvis zeemonsters, past ook bij zwart.
En zo moet je van meer dingen bedenken die normaal zijn welke kleur ze in jouw block kunnen hebben.
3. Rarities. Sunken Treasure is een rare (uncommon is iedereen laten drawen, Prosperity, Skyscribing, die nieuwe uit fate reforged, rare is zelf drawen, Stroke of Genius, Blue Sun’s Zenith. Plate of Ships moet dan of een andere treasure zoeken die common is of zelf ook minimaal uncommon zijn. Treasure Hunter is sowieso geen common, repeatable card draw is uncommon of hoger.
4. Tutoring. 2 dingen daarover: doe ook wat meer met treasures uit je hand of graveyard in het spel leggen, of zoals cascade revealen tot je er 1 hit. Niet teveel tutoring vooral niet op low rarities.
Daarnaast, pas op voor het Stoneforge Mystic-syndroom, dat je niet de mana cost teveel kan cheaten. Als treasures zelf een mana cost hebben, laat de tutors dan naar je hand gaan en niet naar de battlefield.
Misschien krijg je ook inspiratie van wat ik heb geschreven over mijn pirates Commander deck: hier
(Niet zozeer het deck zelf maar wat ik erna schrijf is misschien wel interessant)
(Deadline is al binnenkort en tot nu toe had nog niemand gereageerd dus ik gooi maar ff wat dingen op)
Bury zou ideaal zijn. Ik kende dat mechanic nog niet. Als ik dat soort mechanics mag gebruiken, dan wordt het ontwerpen van mijn set een stuk makkelijker. Ik weet wel wat voor dingen ik min of meer in mijn set wil. Welke mechanics waren er nog meer in GDS2 of mogen die niet gebruikt worden?
Ik zat overigens ook te denken aan een counter heavy thema naast Treasure en dus ook aan proliferate.
Tenslotte stel je dat piraten niet voornamelijk Rood Zwart en blauw zijn, maar er waren ook piraten die een kaperbrief hadden. Dergelijke piraten lijken mij meer wit dan in de andere kleuren. Groene piraten lijkt mij lastig te verantwoorden.
GDS2 hub page: hier
De 'Bury' ability heette daar 'Dig' en zat in Jon Loucks' set, underground world. Moest er aan denken omdat het zo goed past.
Ik zou niet teveel overnemen van anderen en iig duidelijk aangeven wat niet door jezelf bedacht is.
Privateers kunnen idd in wit met Pirate als subtype =)
Nee snap ik Toby, maar bury past uitermate goed bij Treasure. Bovendien zijn bijna alle mechanics al een keer door iemand bedacht. Dat je niet weet dat ze al reeds in een iets andere vorm bedacht zijn, maakt daar bij niets uit. Treasure heb ik bijvoorbeeld zelf bedacht, maar misschien dat iemand anders ook al zoiets voor zich zelf bedacht had.
Wit:
Wit is de kleur van de piraten met een kaapvaardersbrief. Wit is de kleur van de orde. Als piraten wit zouden zijn, dan zouden ze zich houden aan een bepaald stramien en aan bepaalde regels.
Je vind in dit geval de volgende rassen in wit: Humans, Leonins en Loxodons.
Mechanic: Privateer X (When this creature enters the battlefield, you may move up to X +1/+1 counters from target creature upon this creature).
Blauw
Blauw is de primaire kleur van het schatzoeken. De schatten zelf zijn artifacts, maar de kaarten die schatten kunnen zoeken of in het spel kunnen brengen, kunnen wel een kleur hebben. Deze kaarten zullen voornamelijk in blauw ezitten. Dit wil niet zeggen dat de andere kleuren niets met schatten te maken hebben, maar wel dat blauw hier het meeste van zal hebben. Ter illustratie waren in Innistrad 7 groene transform kaarten, 6 rode transform kaarten. Blauw, wit en zwart hadden er elk slechts twee.
Bury [2] ( [2] , Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Zwart
Zwart is de kleur van diepzeedieren (op advies van Toby). Bij de diepzee moet ik denken aan een verborgen wereld, waarbij het gegeten is of gegeten worden. Hier past dus het Bloodthirst mechanic. Wat voor mij goed uitkomt, omdat ik in deze set met +1/+1 counters wil werken.
Bloodthirst X (If an opponent was dealt damage this turn, this creature enters the battlefield with a +1/+1 counter on it.)
Overigens zullen er ook wel piraten in zwart kunnen zitten. Dit zullen dan Humans, Orcs of kobolds zijn.
Rood
Rood is de kleur van de vrijheid. In deze kleur zitten dan ook de piraten, die zich niets van de regels van anderen aantrekken en hun eigen plan willen trekken.
Pillage X (You may cast this card for its pillage cost. If you do, when this creature enters the battlefield, this creature deals damage equal to its power to target oponent and you put that many +1/+1 counters on it)
Het was even puzelen. Maar ik denk dat dit goed illustreerd hoe de schade van de piraten, hen ook het e.a. opleverd.
Groen
Groen is veruit de moeilijkste kleur.
Ik kan natuurlijk ook bury een groene mechanic laten worden en bij blauw juist een soort van tegenovergestelde cycling, waarbij je dus kaarten vanuit je graveyard terug in je hand cycled. Op die manier heb je dus een schat thema, waarbij schatten begraven en opgezocht worden en dus het counter thema, waarbij wit de counters van rood en zwart probeert te stelen.
Bury zou natuurlijk ook naat de bottom of the graveyard kunnen gaan.
En het blauwe mechanic, voorlopig loot genoemd, doet dan het omgekeerde en kost eveneens 2 mana.
Wat denken jullie?
En als Bury een groene mechanic wordt + op treasure kaarten en blauw dus een andere mechanic krijgt dan kan ik het ook iets anders doen.
Loot (As you draw this card, you may reveal it and then choose to discard it and pay . If you do, you return the bottom card of your graveyard to your hand. If it is a Treasure card, return it to the battlefield instead).
Ik weet niet of je al veel bezig bent met power level, maar die Treasure Hunter is in ieder geval flink overpowered. Onthoud dat je maps elk ook weer een treasure in het spel brengen, indirect is het dus : draw two cards.
Pas vanaf een manacost van zou hij niet overpowered zijn. (denk ik, maar ik ben voorzichtig. ook is het een rare btw)
Power level vind ik nu niet belangrijk. Dat bekijk ik morgen. Ik moet nu het raamwerk afhebben. Dus de mechanics e.t.c.. Ik kan als het moet in korte tijd erg goede kaarten ontwerpen. De kaart waarmee ik een deel van de 182 prijsvraag had gewonnen, had ik juist super snel ontworpen. In minder dan 15 minuten. Dat is dan wel erg extreem. Feit is dat ik al veel ideëen heb en als het eenmaal loopt, dan loopt het gelijk ook goed.
Waar ik nu wat aan heb is dat het raamwerk af is. Dus commentaar daarop heb ik het meeste aan. Desondanks heb je een punt en is die kaart erg sterk, maar de kans is dat hij nog vervangen wordt door een andere kaart.
Wizards print tegenwoordig geen kaarten meer die iets met de specifieke volgorde in de graveyard doen. Dus ik zou geen mechanisme maken die kaarten van de bottom van de graveyard naar een andere zone sturen.
Voor de rest, als er piraten zijn, zijn er ook slachtoffers van die piraten.
Dan passen we het aan.
Wit:
Privateer X (When this creature enters the battlefield, you may move up to X +1/+1 counters from target creature upon this creature).
Blauw
Dig X (, Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the bottom of your library until you reveal a treasure card. Put that card onto the battlefield and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Zwart
Bloodthirst X (If an opponent was dealt damage this turn, this creature enters the battlefield with a +1/+1 counter on it.)
Rood
Pillage X (Whenever a source you control destroys a permanent, put X +1/+1 counters on this creature)
Groen
Bury X (, Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Ik behoud mij nog het recht voor iets aan te passen. Het speelt zich overigens af op Hebrew. Mechanic Bury komt uit GDS2. Dig is een door mij aangepaste variant van Bury. Hoewel de naam van het Dig mechanic oorspronkelijk in GDS2 is gebruikt voor het mechanic wat nu de naam Bury heeft. Detail... maar goed.
Voorlopige motivatie:
Arr!
Plane: Hebrew
Achtergrondinformatie. Op Hebrew is op dit moment een gouden tijd voor piraterij aangebroken. Piraterij is door gebrek aan tegenstand overal. Er is feitelijk geen marine. Dit is dan ook een van de redenen dat de de piraten van de Lahvahn een kaapvaardersbrief hebben weten te verkrijgen. De lahvahn richten zich daarom op andere piraten, waaronder de Adahn. De Adahn zijn bloeddorstige piraten, die niets of niemand ontzien. De piraten bevaren de zee van Shahkor. In de diepte van deze pikzwarte oceaan, bevinden zich grote scholen van octopussen en andere zeemonsters, die niet oplettende opvarenden de diepte in meesleuren. De Kahkhol zijn bedreven in het schatzoeken en de Yahrok zijn bedreven in het begraven van diezelfde schatten. Alle piraten houden van schatten en daarom staat dit dan ook centraal in deze set. Na deze set komen kleinere sets, die langzaam het einde van de piraterij inluiden.
Mechanics:
Wit:
Privateer X (When this creature enters the battlefield, you may move up to X +1/+1 counters from target creature upon this creature).
Het witte mechanic geeft het stelen van andere piraten weer. Ik werk bewust met +1/+1 counters om het stelen van elkaar weer te geven. Er komen dus ook kaarten die +1/+1 counters van andere creatures kunnen stelen, waaronder Blow the Man Down (weliswaar een rode kaart).
Blauw
Dig X ( [x] , Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the bottom of your library until you reveal a treasure card. Put that card onto the battlefield and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Zoals gezegd was blauw een mechanic om schatten op te graven. Het originele Dig is een mechanic, die voor het eerst gebruikt is in GDS2. Mijn Dig is een aanpassing daarop. In plaats van te zoeken naar een land, zoek je naar treasure.
Zwart
Bloodthirst X (If an opponent was dealt damage this turn, this creature enters the battlefield with a +1/+1 counter on it.)
Zoals gezegd bevinden zich in zwart bloeddorstige monsters en in mindere mate wat piraten. Bloodthirst illustreerd dit prima en is wederom een mechanic met +1/+1 counters.
Rood
Pillage X (Whenever a source you control destroys a permanent, put X +1/+1 counters on this creature)
Rood zijn de bloeddorstige piraten van de set en feitelijk dus het tegenovergestelde van wit. Waar wit van rood en zwart wil stelen. Wil rood in deze set alles kapot maken om zich zelf te verrijken.
Groen
Bury X ( [x] , Put this card from your hand on the bottom of your library: Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card into your hand and the rest on the bottom of your library in a random order.)
Groen is bij uitstek een kleur die veel artifact destruction heeft. Het is dan ook logisch om deze kleur een mechanic te geven om artifacts te begraven. Bury komt ook voor op Treasure kaarten. Bury is overigens het originele mechanic wat ik dus leen van GDS2.
Treasure
Treasure kaarten hebben geen casting cost en moeten dus op andere wijze het spel ingespeeld worden. Er zijn dus erg veel kaarten om dit te doen. Bovendien is er een complete mechanic aan gewijd (Dig). Eenmaal in play, moet er (in de meeste gevallen) nog wel iets gedaan worden om de treasure compleet vrij te spelen. In principe heeft elke booster minimaal 1 treasure kaart en maximaal 2 treasure kaarten. De 2de treasure kaart zou dan een foil moeten zijn.
Ik heb overigens 3 uur gedaan over het ontwerpen van mijn kaarten. Ben even na 18:00 begonnen :'(.
Scourge of the deep is er per ongeluk twee keer in gekomen. De juiste link is de vierde link van boven van de eerste set, namelijk de kaart Sunken Treasure.
Fixed! - Dustin.