Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dungeon Idee, wie helpt er aan mee ?

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-1-2015 13:15:00

Hallo Nedermagicers

Ik ben al een tijd aan het bedenken en bouwen aan een Dungeon( Boss)
Speel style, ik heb al best wat aan rules gemaakt en wat op theorie basis
op geschreven. Nu is mijn vraag wat vinden jullie er van. En wat zou er bij kunnen of er kan veranderen. Hier onder het Idee.

Hoppelijk is goed te lezen, Excuses! er voor als het wat slordig lijkt.

Het idee.
Het idee is dat jij met 2 andere vrienden of magicers, tegen een Boss (Dungeon) gaat spelen.( Dus met ze 4e, want 1 iemand moet het Boss deck spelen)
Iedereen gebruik zijn Commender deck, en vecht dan tegen een mega groot deck, met heel veel gevaar!


Speel Style .1
Iedereen Kiest of maakt een Commander deck en gaat daar mee spelen, de speler die naast de Dungeon master zit aan de linker kant begint eerst.
Hij is speler A, hij mag als eerste beginnen. Dan volgt speler B die klokwijze daar naast zit en mag zijn of haar beurt doen. Dan mag de Dungeon(Boss) zijn beurt aan nemen,
Dan Speler C , En om het moeillijker te maken, mag na speler C , de Boss Deck een extra land in leggen en dan eindig de eerste ronde,
De Boss mag om de Ronde 1 extra land in battlefield leggen.

Dus even een volghorde-
Speler A. Beurt 1
Speler B.
Boss.
Speler C.

Boss - Exrta Land.

Speler A. Beurt 2
Speler B.
Boss.
Speler C.

- Boss Skipt Extra land

Speler A. Beurt 3
Speler B.
Boss.
Speler C.

Boss - Exrta land.

Speler A. Beurt 4
Speler B.
Boss.
Speler C.

- Boss Skipt Extra land

Speler A. Beurt 5
Speler B.
Boss.
Speler C.

Boss - Exrta land.

Decks en (Dungeon) Deck
Ieder speler geberuikt hem of haar Commander deck, en probeerd daar mee met anderen de Boss te verslaan.
In de Dungeon deck moet minimaal uit 75 kaarten per tegenstander bestaan, en aan gezien er minimaal 4 tegenstanders mogen zijn,
zou het deck uit minimaal 300 kaarten moeten bestaan. De Deck word in 2 piles verdeeld. Een waar gewone spells in zitten, en een waar alleen Basic land in zitten.

Lands (Dungeon)
Lands Zoals aangeven worden de Basic-Lands arpart gehouden in de Land-Deck Main, Non-basic land kaarten, komen gewoon in het Main deck.
Als de Boss zijn beurt begint untapt hij eerst alles, behalfe in zijn eerste beurt. hij draw zijn kaart, en mag in zijn eerste main phase een kaart pakken van Van de Land Deck,
en die in het spel liggen.

Combat (Dungeon)
De Dungeon Deck mag 2 spelers tegelijk aanvallen, en de spelers mogen elkaar helpen during battle als het mogelijk is.
Dungeon Deck mag alleen de spelers die naast hem zitten aanvallen, Dus alleen speler A en Speler C,
En kan pas Speler B aanvallen als Speler A of Speler C dood is. Het leuke zou dan ook zijn als Speler B een Support EDH Deck heeft,
Zo dat hij Tot Hulp kan zijn in Combat. Speler B kan ook niet de Dungeon aanvallen, tot als Speler A of Speler C dood is,
dan pas is voor Speler B de weg vrij om Dungeon deck aan tevalen.

Die or Died
Dungeon Deck begint met 40 leven voor elke speler, dus hij begint met 120 leven, en is dood als dat op 0 staat.
Commander Damages ? voor elke speler moet de Dungeon deck 21 commander damage hebben, maar gaat ook dood als hij 50,
Commander damage gesamelijk heeft. Elke Speler is dood als hij of haar 40 life verloren heeft, of 21 commander damage heeft van de Boss.

Spells Spelers (Dungeon)
Dungeon deck mag alle Spelers targeten. Daarin tegen mag Speler B alleen eerst zijn mederspelers targeten.
Hier mee voor zorg je dat Speler B een goede keuze moet maken of hij een support deck gaat gebruiken,
of een gewoon commander deck die zo nu en dan maar 1 speler kan helpen, of wacht tot dat een van zijn mederspelers dood is.
En dan pas kan striken.


Banned list Dungeons - die niet in een Dungoen deck mogen.


En you win the Game kaarten

Sway of the Stars
Advantageous Proclamation
Ancestral Recall
Backup Plan
Balance
Biorhythm
Black Lotus
Brago's Favor
Channel
Coalition Victory
Double Stroke
Emrakul, the Aeons Torn
Erayo, Soratami Ascendant
Fastbond
Griselbrand
Immediate Action
Iterative Analysis
Karakas
Library of Alexandria
Limited Resources
Mox Emerald
Mox Jet
Mox Pearl
Mox Ruby
Mox Sapphire
Muzzio's Preparations
Painter's Servant
Panoptic Mirror
Power Play
Primeval Titan
Protean Hulk
Recurring Nightmare
Rofellos, Llanowar Emissary
Secret Summoning
Secrets of Paradise
Sentinel Dispatch
Sundering Titan
Time Vault
Time Walk
Tinker
Tolarian Academy
Trade Secrets
Unexpected Potential
Upheaval
Worldfire
Worldknit
Yawgmoth's Bargain


Banned kaarten voor spelers

En you win the game kaarten

Cyclonic Rift
Sway of the Stars
Advantageous Proclamation
Ancestral Recall
Backup Plan
Balance
Biorhythm
Black Lotus
Brago's Favor
Channel
Coalition Victory
Double Stroke
Emrakul, the Aeons Torn
Erayo, Soratami Ascendant
Fastbond
Griselbrand
Immediate Action
Iterative Analysis
Karakas
Library of Alexandria
Limited Resources
Mox Emerald
Mox Jet
Mox Pearl
Mox Ruby
Mox Sapphire
Muzzio's Preparations
Painter's Servant
Panoptic Mirror
Power Play
Primeval Titan
Protean Hulk
Recurring Nightmare
Rofellos, Llanowar Emissary
Secret Summoning
Secrets of Paradise
Sentinel Dispatch
Sundering Titan
Time Vault
Time Walk
Tinker
Tolarian Academy
Trade Secrets
Unexpected Potential
Upheaval
Worldfire
Worldknit
Yawgmoth's Bargain


Dus, wat denken jullie er van??
Laat het weten en laat een reactie achter!

Mvg Patrick!

 Reactie plaatsen

Reacties (10)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
18-1-2015 17:27:00

Ik vind het idee van een support deck wel leuk alleen word je eigenlijk wel een beetje verplicht als speler b.
Ik zou zeggen laat iedereen kiezen, kies er iemand het support deck gaan er support regels in en mag die speler niet aangevallen worden tenzij... kies er niemand support mag iedereen aanvallen en aangevallen worden.
Misschien kan er dan voor het boss deck ook een deel support en een deel attack zodat hij ook kan reageren op de keuze die de speler maken in hun deck.
Misschien 10% van het deck wat je kan veranderen in support of attack.

18-1-2015 17:38:00

Dat is wel interessant, die mogelijkheid kan ik er opzicht er wel in doen.
Daar mee heb kan het de play style van spelen ook nog weer veranderen. Ga het er bij in zetten!

Nog meer Tips of Ideeën mensen?
Of iets om op te merken ?

18-1-2015 18:18:00

Klinkt interessant. Ik heb wel enkele vragen:

Waarom is speler C pas na de Boss aan de beurt?
Vanwaar deze banlist, en wat bedoel je met "en you win the game kaarten" voorafgaand aan die lijst?
Ik neem aan dat de Boss de enige "opponent" is van de spelers? Bij Extort drainen spelers dan slechts een leven, en The Boss draint leven van welke spelers?
Waarom zouden we dit spelen als Archenemy al bestaat?
Wat bedoel je met "supporten in combat"?

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2015 18:22:00

Klinkt als een grappig idee, doet mij beetje denken aan Archenemy (JoHannes ninja'd me)

Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof de boss heel erg veel nadelen heeft, misschien is het juist leuk dat hij 1 spell per tegenstanders beurt mag spelen (indien mana beschikbaar) alsof het flash heeft of een instant is?

18-1-2015 20:00:00

Nou ik zat te denken om dus de banlist als gewoone commander aan te houden, en dat als je een deck maakt. Wil denk ik bij Add dat geen combos mag gebruikt worden, nee moet echt een battle zijn, en gezamenlijk dus de boss verslaan.

Speler C pass na de boss, weet ik niet meer zo goed waarom.
Denk dat het gewoon Speler A begint en na Speler C mag de Boss pas.

You win the game kaarten bedoel ik met Barren Glory en zijn friendjes
Het is ook nog maar een begin. maar het lijkt mij wel leuk om zoiets te maken, zo dat je weer wat anders kan proberen

@Danny jaa ik denk dat, dat wel mogelijk zou kunnen zijn. zou even bij zetten, en later even een update hier plaatsen. Wanneer ik weer wat bij gevormd heb. Het is een begin maar hoop op toch iets leuks te komen.

Mijn speel groep is er wel enthousiast over, en willen het wel uit proberen, en gedurende spelen wat bij formen.

Maar blijf vragen of dingen opnoemen, helpt mij alleen

18-1-2015 20:17:00

Nou ik denk dat ik een deels systeem van Emperor moet gebruiken.
Zo dat De Boss alleen kan aanvallen links en rechts van hem, maar targeten een stap verder mag. Zelfde geld voor Speler B die in het midden zit.

Supporter in battlle, jaa dat is voor mij het idee, dat Speler B met aanvallen juist Speler A of Speler C moet gaan helpen. door eventueel doneren van creatures, spells spelen die jou mederspelers helpen. Maar dat is allemaal nog raw.

Het is een begin, en denk dat het wel potentie heeft om leuk play style te maken.

19-1-2015 14:18:00

Als ik nadenk over een Dungeon-idee, dan zie ik een groepje helden een enge grot binnenwandelen een hele hoop monsters en vallen tegenkomen en aan het einde een schone maagd en/of een waardevolle schat vinden.

Oftewel:
Drie spelers bouwen een Commander-deck waar de Commander het enige creature is. Je begint met de Commander in play. Alle andere kaarten in het deck proberen hem zo sterk mogelijk te maken. Als je commander sterft, dan lig je eruit. Het lastige is dat je geen land of andere mana-makers krijgt.
Het dungeon deck bevat monsters en traps, maar natuurlijk geen creature removal.
Je speelt per kamer en de Dungeon krijgt een toenemend aantal kaarten. Alle creatures hebben altijd super-provoke. De kamer is 'af' als alle monsters dood zijn. En dan krijgt elke held random treasure: de treasure bestaat uit mana zodat je eindelijk een aura/equipment kan spelen of een instant/sorcery achter de hand kan houden voor de volgende kamer.

Banlist: Progenitus

19-1-2015 14:30:00

De "Dungeon" van Andere klinkt ook leuk. Maar hoe zit het met "Followers", extra maten die tijdelijk mee lopen met de party?

En algemeen, wat wordt de win conditie met betrekking tot Poison Counters en/of Infect?

19-1-2015 14:42:00

Die zijn denk ik redelijk waardeloos.
Tenzij de Dungeon ook planeswalkers speelt (die zijn trouwens gebanned voor de helden) want die gaan natuurlijk dood aan 10 poison counters

Cellar Door is een must in dit format

Followers zouden tokens zijn die gemaakt worden door Commander abilities, instants, sorceries, aura's en equipment. Ik neem aan dat ze mee blijven wandelen, terwijl global enchantments en artifacts achterblijven in de kamer waar ze gecast zijn.

25-1-2015 09:44:00

Dat klinkt goed.
Dan gaan we het nog wel gekker maken.

We wandelen door de bergen wanneer iets onnatuurlijks het oog trekt.
Op ontdekking uitgaande vinden we een ingang, ik trek aan de deur maar niks.
Ik doe mn best maar gooi een 6 en een horde goblins springt tevoorschijn.
Met zn alle bevechten we de goblins in de slachtpartij laat 1 van de goblins een sleutel vallen en met zijn laatste adem lacht hij en zeg jullie zijn toch allemaal al dood.

De deur gaat open en we bevinden ons in een hal, een groot rond vertrek met deuren langs heel de wand.
Ik trek aan een deur gooit 17 en de deur gaat open alle helden worden beloond want achter de deur ligt die ene mana die ze zo hard nodig hebben.

Langzaam baan je je een weg door de dungeon waarbij eerdere monster gespeeld worden door de dungeon master.
De monsters worden op gedeeld in klasse hoe verder je kom hoe hoger de klasse.
Voor elke klasse worden er meerdere stapeltjes gemaakt van 1,2,3,4..... creatures.
De Dungeon master bepaald welke stapeltje hij uit een bepaalde klasse speelt om zijn schat te beschermen.
Tenzij er 15 of hoger gegooid word want dan staat de Dungeon master natuurlijk ook machteloos.

Scroll: [boven|reacties|beneden]