Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cube - Hulp bij verbeteren

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2015 12:10:00

Hey,

Ik ben sinds een aantal maanden bezig met een cube (360) maken voor mezelf en mijn vrienden en heb de lijst van deze cubetutor hier en hier genomen als richtlijn. In dit topic hier zie je welke kaarten ik nog ongeveer mis uit die lijst (plus nog wat extra's). De laatste tijd ben ik de cube aan het uitbreiden naar 400 en daarna 540 kaarten.

Ik merk dat de games die we nu spelen vaak op twee manieren lopen:
- Speler 1 heeft een agro deck en maakt de andere persoon binnen 5 beurten dood (denk aan: reanimator, R/U burn, white weenie).
- Beide spelers hebben veel creatures en komen in een 'stalemate'; geen van beide kan echt aanvallen en ze wachten eigenlijk op hun bom (vooral G/W).

Ik heb het gevoel dat dit gedeeltelijk komt door de cubelijsten die ik gebruik, en gedeeltelijk door de manier waarop mensen draften in mijn groep:
"Hey, ik heb P1P1 een goeie groene kaart, ik moet vol groen gaan draften", terwijl er bijvoorbeeld weinig mono-groen removal is.
De cube is nu al heel spell-heavy (~50% van elke kleur is over het algemeen non-creature spells), dus ik ben huiverig om er nog meer spells in te stoppen.

Ik zoek dus kaarten die ik kan gebruiken die bovenstaande strategiën tegen gaan, maar die ook weer niet té sterk zijn. Bovendien vraag ik me af welke kaarten jullie missen in bovenstaande lijsten, die 100% zeker in een cube zouden moeten zitten, en welke je juist helemaal weg zou laten.

- Rik

 Reactie plaatsen

Reacties (2)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
19-6-2015 16:00:00

Het wordt tijd dat ik een keer een artikel schrijf over het bouwen van een cube. Tot die tijd kun je hier even een kijkje nemen voor inspiratie. Je ziet ook de 'kaarthistorie'.

Belangrijk voor een cube is dat alle archetypes (burn, aggro, midgame, control, etc) evenredig ondersteund worden. Dat geldt ook voor de kleuren. Zo liep ik tegen het probleem aan dat werkelijk niemand rood speelde maar ook nauwelijks splashde.

Je moet voor jezelf bedenken wat je uit je cube wilt halen en daar de kaarten voor in doen. Wat ik bijvoorbeelde wilde is gewoon een leuk potje Magic spelen, dus heb ik alle attrition-kaarten/combo's eruit gehaald. Dus geen Mindslaver-Academy Ruins of Crucible of Worlds-Strip Mine. Stasis is helemaal uit den boze. Na lang wikken en wegen heb ik ook kaarten als Forcefield en Oath of Druids achterwege gelaten ondanks dat het een POWER cube is. Synergie zoals Show and Tell-Kozilek, Butcher of Truth of Natural Order-Progenitus zitten er wel in. Om dat te compenseren zit er vrij veel removal in. Nu ik de Cube al 2 à 3 jaar heb is het inmmiddels redelijk gebalanceerd en ben ik op een paar kaarten na best tevreden over. Hopelijk helpt dit een klein beetje. Succes!

Premium lid Rik S (73) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2015 14:34:00

Ik heb de laatste tijd ook weer wat balancing gedaan. Ben wel enigzins tevreden nu:

hier / hier

Voorbeeld deckje dat ik vandaag gedraft heb:
hier

Scroll: [boven|reacties|beneden]