Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi allemaal, ik heb een vraagje over fetchlands.
Ik ben bezig met het bouwen van een Infect deck, en in verband met het fetchen van de juiste landjes en het vullen van m'n graveyard voor Become Immense ga ik gebruik maken van Fetchlandjes. Ik wil het deck B/U/G maken, dus ik heb Breeding Pool en Overgrown Tomb in m'n deck. Het meest voor de hand liggende is dat ik deze ga fetchen met Misty Rainforest en Verdant Catacombs.
Nu is het echter zo dat ik nog playsetjes heb liggen van zowel Windswept Heath als Wooded Foothills. Deze fetchen beide forest, en gezien ik enkel forest als basic gebruik, en al m'n shocks een subtype forest hebben (alsmede swamp en Island), kan ik deze hier ook mee fetchen. Nu is mijn vraag: heeft dit nadelen?
Het enige wat ik kan bedenken is dat het vervelend wordt wanneer iemand ervoor gaat zorgen dat ik geen forest meer kan fetchen, maar hoe vaak gebeurt dat? Ik vraag het me af. Zijn er nog nadelen die ik over het hoofd zie?
Zou tof zijn als jullie meedenken en het voor me bevestigen of afraden.
Thanks!
Zolang je geen swamp of island wil fetchen maakt het niks uit.
En volgens mij is alles een forest dus prima.
Ik kan ook geen nadelen bedanken. Let wel op dat die landjes ook na het fetchen nog tapped komen tenzij je 2 betaalt, dus dat het je totaal 3 leven kost dat is best kostbaar.
Je benoemt precies een van de belangrijkste voordelen van de combinatie tussen fetch en (shock)duals. Wat je wilt werkt als een trein.
Gevolg is wel - en kan zowel een voor- als een nadeel zijn - dat je twee keer zoveel kaarten verbruikt om een land te spelen. Wat ik bedoel is dat je normaal, als je een Forest pakt, één landje minder in je deck hebt zitten. Nu pak je een Windswept Heath en zoek je daarmee een Overgrown Tomb, en pak je dus twee landjes. De verhouding land t.o.v. spells wordt dus relatief sneller klein. Dat is een voordeel wanneer je geen mana meer nodig hebt, maar een nadeel als dat juist wél zo is.
Als je dit trucje veel toepast moet je dus wel goed letten op de verhoudingen. De oplossing daarvoor heet trouwens Crucible of Worlds.
{=windswept heat} en Wooded Foothills werken in deze situatie prima. Ik vind het zelfs een mooiere play dan Misty Rainforests en/of Verdant Catacombs. Op deze manier zet je je tegenstander mogelijk op het verkeerde spoor van welke kleuren je deck heeft. Verder kan het ook voordelig zijn om niet-matchende fetchlanden te spelen als iemand je fetches wil voorkomen met Pithing Needle of iets dergelijks.
Dus ik zie er zo ook nog eens (weliswaar kleine) voordelen in.
En verder klopt wat Stijn zegt natuurlijk en is het een logisch gevolg van fetchland, omdat het eigenlijk een soort van spells zijn voor 0 mana en 1 leven waarvoor je een land mag zoeken. Dus als je normaal 22 land in je deck hebt en je vervangt er 4 door fetchlandjes dan heb je dus maar 18 mana-makende landjes en geen 22, maar volgens mij was dat niet van belang in de gegeven casus.
Bedankt voor jullie reacties. Komt inderdaad goed uit dus
Wat betreft het hebben van minder landjes, klopt. Vind ik ook niet erg, want ik wil m'n graveyard vullen. Plus, mijn deck curved wel op 3 mana. Komt helemaal goed dus.