Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hey allemaal,
Het volgende moet ik gewoon zelf even kwijt en daarnaast ben ik ook wel nieuwsgierig hoe jullie er over denken.
Altijd als ik aan een nieuw deckidee begin en ik een initiële decklijst heb, ga ik op nedermagic op zoek naar mensen die kaarten te ruil aanbieden die ik nog zoek voor mijn deck. Ik bekijk haves, wants, vergelijk waardes en probeer eerlijke ruilvoorstellen te doen gebaseerd op nedermagicwaarde.
De laatste tijd krijg ik redelijk vaak gewoon simpelweg geen antwoord van mensen op mijn voorstellen. Ik ervaar dit zelf als behoorlijk storend en eerlijk gezegd gewoon simpelweg als bot: Je kunt niet geïnteresseerd zijn in een voorstel om welke reden dan ook, maar heb dan in ieder geval de goede gemanierdheid om gewoon even een berichtje terug te sturen aan iemand die de moeite heeft genomen jouw dingen te bekijken en je een berichtje te sturen, een kleine moeite en in mijn beleving een teken van een stukje beleefdheid en fatsoen.
Hoe denken jullie hierover? Ben ik nou ouderwetsch in mijn opvattingen (ik ben ook al weer 34 inmiddels ) of is dit inderdaad eigenlijk gewoon onbeschoft gedrag?
Ik denk dat het inderdaad bij de tijd hoort. Internetcontact is vluchtig en mensen halen gemakkelijk de schouders op. Ook als je al een aantal keren heen en weer bericht hebt, kan het aan de andere kant ineens stilvallen. Is dat onbeschoft? Ik vind van wel, maar ik val in dezelfde leeftijdklasse als jij .
Ik hoop gewoon dat mensen zich even beseffen dat berichtjes niet vanuit "thin air" zich in hun inbox manifesteren, maar dat ze gestuurd zij door iemand anders die daar tijd en moeite in gestoken heeft en dat het dus een vorm van beleefdheid is om daar even op te reageren.
Als je op straat, school of werk wordt aangesproken, ben je ook een lompe hork als je niet reageert, waarom zou dat op het internet anders zijn? Ik snap dat de psychologische barrière om niet te reageren lager is op het internet door de anonimiteit van achter je eigen computer op je eigen kamertje zitten maar dat maakt het gebrek aan fatsoen daardoor nog niet minder.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor berichtjes je krijgt. Soms krijg ik alleen 'ik heb interesse in kaart x, groet pietje', dan voel ik me niet verplicht om iets terug te sturen. Maar normaal gesproken is het wel zo netjes om even te reageren, zeker als de ander een concreet voorstel doet.
Sluit me volledig aan bij Arjan. Ik irriteer me er ook aan als zoiets gebeurt. En ja, internetcontact is vluchtig, maar de community hier is niet zó groot en dus lijkt me antwoord geven niet meer dan normaal. Persoonlijk geef ik áltijd reactie, ook al krijg ik een berichtje dat bestaat uit één zin zonder concreet voorstel. Een betere wereld begint bij jezelf ofzoiets.
Overigens heb ik hier in de lange periode dat ik hier actief ben al meerdere threads over zien langskomen... er is maar weinig veranderd.
Overigens antwoorden de meeste mensen wel gewoon netjes. Kortom soms moet je het ook van de zonnige kant bekijken!
Dit is geen nieuwe klacht, dit komt iedere zoveel tijd tevoorschijn. Het is gewoon zo, maar ja, wcyd?
Merendeel gaat goed. Tevens, als ik echt een kaart zoek stuur ik er soms wle 5-6 voorstellen op uit voor mijn wants. Eerst komt, eerst maalt. Als er dan 1 of 2 terugreageren, ben je die andere 3-5 zo weer vergeten.
Dat zou ik omgekeerd dan weer niet netjes vinden: als iemand mij message stuurt dan reageer ik altijd en ik kijk wat de mogelijkheden zijn en zo, dan is het natuurlijk niet netjes als degene die me het werk laat doen al besloten heeft met een ander de ruil te maken.
Het gebeurt zelden dat ik een ruil initieer, dus daarover kan ik minder goed meepraten (al kan ik me de frustratie voorstellen).
@Arjan: "eerlijke ruilvoorstellen te doen gebaseerd op nedermagicwaarde" -> dat is overigens niet altijd garantie voor een eerlijke deal .
@Pi: Ik ga altijd in eerste instantie van nedermagicwaarde uit bij mijn voorstellen hier, simpelweg omdat dat de website is waar beide betrokken partijen op zitten (en met elkaar via in contact komen). Of nedermagicwaarde wel of geen eerlijke waarde-indicator is om trades mee te evalueren, dat laat ik aan ieder voor zich over. Nm-waarde geen goede indicator vinden, zou een reden kunnen zijn om 'nee' te zeggen tegen een voorstel, dat is wat anders dan überhaupt niet reageren op dat voorstel, en dat laatste is waar ik in deze thread over struikel.
Volgens mij krijg je geen mail als je een Nedermessage hebt gekregen. Ik denk dat het zou helpen als je automatisch een mail krijgt.
@Evert: Dat klopt, mar je kunt wel in je outbox zien of iemand een nedermessage die jij hem of haar gestuurd hebt geopend heeft en van daaruit kun je dus afleiden of iemand je bericht simpelweg nog niet gelezen heeft, of dat hij/zij je bericht genegeerd heeft.
For the record: ik zou echt heel graag een e-mail kijgen bij een Nedermessage (liefst met kopie van het bericht). Vroeger gebruikte ik ook eigenlijk alleen de mogelijkheid om mensen te mailen vanaf hun pp onder andere om die reden.
@Arjan: begrijpelijk. Het viel me vooral op als statement omdat het vaak scheef loopt bij kaarten die niet op voorraad zijn en mensen me juist vaak benaderen voor zulke kaarten. Natuurlijk zeg je dan nee of doe je een ander voorstel.
Ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen.
Ik geef altijd antwoord (en ik kan het ook wel eens vergeten)
Maar wat voor moeite is het om een antwoord te sturen als:
Hi XXXXX,
Dank je voor je bericht je.
Ik heb op dit moment geen interesse in je voorstel.
groetjes,
YYYYY
Zo moeilijk is dat toch niet? Ik zeg altijd "Nee is ook een antwoord" en met een afwijzing zoek ik vrolijk verder...
Volgens mij heeft dat ook met de technologie te maken. Ik ben dan ook weer zo ouderwets om mensen vriendelijk, heel belangrijk: vriendelijk, op hun gebrek aan communicatie te wijzen. Vaak bedoelen ze het niet kwaad en geven ze aan dat ze hun berichten bekijken op een smartphone. Ik kan mij voorstellen dat je dan vluchtiger op de website bezig bent. En vergeet om later te reageren.
Zelf reageer ik wel in 99% van de gevallen. Inderdaad de 'ik heb in die kaart interesse' en verder geen tekst berichten skip ik ook snel.
Kan er niet een systeem komen dat mensen kunnen aangeven als iemand niet binnen zoveel dagen reageert? Natuurlijk moet je dan wel online zijn geweest in die tijd. Ik zou het best fancy vinden als er bij mij op het profiel 'snelle reageerder' zou staan als NM-melding. Als er dan bij andere staat 'trage reageerder' of 'slechte reageerder' zou je kunnen denken tja ik zoek wel een ander xD
Dan moet er wel een trigger buiten Nedermagic zijn die je aangeeft dat je een bericht hebt. Er zijn tijden geweest dat ik geen reden had om hier dagelijks in te loggen, maar ik absoluut binnen een paar uur op een bericht gereageerd zou hebben als ik wist dat ik er een had. Ook moet je je afvragen hoe zo'n systeem met vakanties om gaat of andere momenten waar het leven even in de weg zit van snel reageren.
Eigenlijk vraag je om een uitbreiding van de vragen binnen het ref systeem, iets wat mogelijk wel goed zou zijn, maar, de situatie waar je hier een klacht over hebt zou zijn wanneer je niet met de persoon in kwestie ruilt, dus da's lastig.
Ik denk om eerlijk te zijn dat het geen handig idee is omdat er te veel situaties zijn waarbij het logisch is niet te reageren. Het is msischien wel handig om te denken over een systeem dat je een reminder geeft als je niet binnen X dagen op een bericht reageert.
Vandaar mijn opmerking 'je moet online zijn geweest binnen die tijd'. Er is gewoon teveel leven buiten NM om hier hele dagen actief te zijn, dit is dan ook hetgeen waarom het niet echt mogelijk is.
Wat betreft de opmerking "melding krijgen van NM als je een bericht hebt", jaren geleden had iemand een Nedermessagechecker geschreven. Het werkte niet perfect, maar het zat gewoon onderin je tray en gaf aan wanneer er een bericht was. Ik zou alleen niet meer weten wie dat toen gemaakt had. Misschien zijn er nu anderen die zoiets kunnen schrijven?
Die ben ik toen niet gaan gebruiken omdat ik zo'n 4-5 verschillende systemen gebruik om hier te komen en ik in veel gevallen niet gelijk naar Nedermagic kan (bv ivm werk). Dat Nedermagic de optie geeft om een mailtje uit te sturen bij ontvangst van een bericht zou vele malen handiger werken want mensen hebben gewoonlijk al manieren om hun e-mail te ontvangen dus hoeven ze er niks extra's voor te gaan gebruiken.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vroeger bijna altijd antwoord gaf, maar ik heb nu een fulltime baan (och, die goede oude studententijd ) en ik merk dat ik in tijdnood kom.
Dan log ik even snel hier in, lees ik een bericht denk ik 'oh morgen even kijken tussen mijn kaarten en antwoord geven' en een week later log ik weer een keer in *oops*...
Ik heb de laatste tijd al een paar keer (en dat ga ik nu ook weer doen) op mijn pp zetten dat ik gewoon geen tijd heb om te ruilen. Dan zijn mensen iig gewaarschuwd.
Soms, vroeger ook, gaf ik bewust geen antwoord als het voorstel belachelijk was. Bijvoorbeeld echt heel erg slecht qua waarde voor mij én een downtrade voor mij. Of iemand die duidelijk op zijn/haar pp heeft staan via mcm te raten en dat dan in een voorstel niet doet terwijl het op mcm heel erg scheef zou zijn. Zulke dingetjes, daar ga ik dan mijn tijd gewoon niet aan besteden.
Zelf reageer ik altijd, hoe gek de vraag ook. Ik vind dat gewoon netjes.
Iets anders over Nedermessages, ik gooi het in de groep:
Het overkomt mij regelmatig dat ik een Nedermessage per ongelijk wis, zeker aangezien de reageer knop erg dichtbij de verwijder knop zit. Met een smartphone gaat dat nog makkelijker fout. Heel irritant als het bericht net een verzendadres bevat voor een trade.
Is er iets te regelen dat je een bevestiging moet aangeven voordat een bericht definitief verwijderd wordt of anders een prullenbak waar je ook dingen uit kan halen? Dat is vrij gebruikelijk bij fora en of andere message services.
Groetjes,
Erik