Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo medemagicers,
Lekker een spelletje aan het spelen en toen liepen we tegen deze situatie aan (versimpeld):
Tegenstander heeft:
Brave the Sands
4/4 first strike beestje
5/5 first strike beestje
Ik val aan met 2 Polis Crusher allebei 6/6 en heb Ghor-Clan Rampager in mijn hand.
Hij blokt beide Polis Crusher met zijn beide beestjes en zou die dan in principe doodkrijgen omdat hij First Strike heeft.
Ik speel echter na de declare blockers mijn Ghor-Clan Rampager bloodrush abilty op 1 van mijn Polis Crusher
Een Polis Crusher is dus nu 10/10 (en maakt dus zijn beetjes dood) en de ander 6/6
Kan niet duidelijk vinden hoe dit nu in zijn werk gaat, wat gebeurt er nu allemaal?
Tegenstander krijgt in ieder geval 1 schade van mijn 10/10 Crusher, maar hoe zit het met de 2e 6/6 Crusher (snap dat die wel is geblocked, maar krijgt hij ook schade van zijn beestjes of zijn die al dood door mijn 10/10 Crusher... hoe zit dit?)
Ben benieuwd,
MVG Slive
Een verrassend ingewikkelde vraag, waarvoor we redelijk diep de Comprehensive Rules in moeten duiken! Als je mee wilt lezen: sectie 509.
Er gebeurt nog iets heel belangrijks tussen declare blockers en het kunnen spelen van de Rampager: zowel jij als je tegenstander moeten de Damage Assignment Order bepalen. Omdat jij 2 identieke beesten hebt, noemen we ze even Crusher A en Crusher B, waarbij A als eerste in de Damage Assignment Order ligt.
Jij kiest nu op welk beestje je de pompspell wilt spelen, en dat bepaalt de uitkomst van het scenario. Als je het goed doet, pomp je Crusher A op, die is 10/10, overleeft de first strike, en daarna doen beide Crushers combat damage. Jij hebt 16 trample power in totaal, je tegenstander 9 toughness in totaal, dus als je wilt mag je maximaal 7 schade aan je tegenstander doen en beide blockers killen.
Mocht je Crusher B pompen, dan is je 6/6 Crusher A dood aan de first strike, maar doet Crusher B 10 trample damage, en kan dus beide blockers killen en 1 damage aan de verdedigende speler doen.
509 is best een lange sectie, maar dit is wat er grofweg gebeurt: declare blockers, betaal eventuele kosten om te mogen blocken, Damage assignment order voor blockers, dan voor attackers, dan triggers op de stack, dan rondje priority (waarin beide spelers dus dingen mogen casten en abilities mogen activeren).
Helder? Laat het weten als je nog vragen hebt!
Dank Dustin.
509 proberen door te worstelen.
Het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op en brengt bij mij op het moment nog veeeeeel meer vragen naar boven
Dus dat ga ik proberen uit te zoeken en als je het goed vindt ga ik je wel een pp sturen voor een ongetwijfeld niet uitblijvend gevolg, dan houden we het forum tenminste een beetje schoon.
GR Slive