Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi,
Wat gebeurt er als een creature met indestructible, bijvoorbeeld Darksteel Gargoyle, een creature met trample, bijvoorbeeld Ball Lightning blokt?
Vraag is dus of de rest van de damage op de opponent komt. Het verdedigende beestje is immers niet dood.
Dan krijg je gewoon 3 schade. Trample controleert namelijk alleen of het genoeg damage is om lethal te zijn, dat het beestje indestructible heeft is bijzaak. Een Ball Lightning die door een Darksteel Gargoyle geblocked wordt doet 3 schade op de Gargoyle en 3 op de speler.
Dan is het resultaat hetzelfde.
Als Ball Lightning geblockt wordt door Oraxid, dan assign je 3 damage op Oraxid en 3 damage op de verdedigende speler. Vervolgens wordt de 3 damage op Oraxid ge-prevent en verliest de verdedigende speler 3 levens.
Nog even aanvullend: Regeltechnisch laat je bij het assignen van lethal damage alle effecten buiten beschouwing die invloed hebben op hoeveel damage er uiteindelijk uitgedeeld zou worden en of het blockende creature er uiteindelijk dood aan zou gaan of niet.
Om die reden laat je zowel de indestructible als de protection dus buiten beschouwing bij het assignen van de lethal damage.
Maar je mag wel overassignen toch? Dus bijvoorbeeld vier damage naar de blockende Lymph Sliver om die toch te doden, is heel soms relevant
En om helemaal volledig te zijn: lethal damage wil zeggen: zoveel damage als het creature aan toughness heeft, minus reeds gemarkeerde damage op dat creature, en je mag rekening houden met damage die tegelijkertijd gedaan gaat worden door andere creatures in het geval van bijvoorbeeld een dubbele block. Zoals je ziet hebben prevention, protection en indestructability geen invloed op deze definitie