Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
1. mijn tegenstanders heeft een creature 2/1 met deathtouch. Ze valt mij aan met die kaart. Ik speel een instant, waarmee ik 1 damage point mag geven aan een creature. Ik blok de creature verder niet met een andere creature. Gaat de creature 2/1 daarmee uit het spel (immers met 1 damagepoint wordt haar creature 2/0)? Zo ja, verlies ik dan ook nog 2 levens of niet?
2. Zijn de damagepoints altijd gericht op de verdedigingspunten of op de aanvalspunten?
3. Mijn tegenstander speelt Pulse of Murasa. Op deze kaar staat return target creature or landcard from graveyard to it's owners hand (daarna krijg je 6 levens). Betekent dit dat je een creature/landcard van een tegenstander weer op handen van die tegenstander moet geven of mag je ook een eigen creature of landcard in eigen handen nemen?
Alvast bedankt voor de reactie
Je tegenstander valt je aan met bv Ambush Viper, nu mogen er spells/effects gespeeld worden.
Als je nu bv Geistflame speelt op Ambush Viper gaat hij dood, er valt dan ook niets meer te blokken.
Je verliest geen 2 levens
(dit is wat er allemaal gebeurt:
declare attackers
mogelijkheid voor spells/effects
declare blockers
mogelijkheid voor spells/effects
combat damage)
damage op een creature gaat altijd op zijn defense
Pulse of Murasa zegt inderdaad: target, wat betekent dat je een target (doelwit) moet kiezen.
Het maakt niet uit of dat een beestje of land van jezelf of een tegenstander is.
Degene die Pulse of Murasa speelt krijgt de 6 levens
Het resultaat is zoals Slive aangeeft. Echter vind ik het bij de eerste vraag wel van belang om aan te geven dat damage de toughness van een beestje NIET verlaagt. Dus wanneer er 1 punt aan schade gedaan wordt aan een 2/1, dan blijft het gewoon een 2/1, maar wel een 2/1 met 1 punt aan schade erop gemarkeerd. Aangezien zijn toughness ook maar 1 is, is dat lethal damage en gaat het beestje dood.
(Wanneer een beestje schade krijgt, maar de schade overleeft, dan verdwijnt de schade aan het eind van de beurt pas).
Bedankt voor de reacties. Helder. We zijn beginnende spelers en spelen alles dus nog vrij basic ;-)
Geen probleem. Bij vragen mag je ze gewoon stellen. Daar zijn we hier op dit forumonderdeel voor.
Sterker nog: we vinden het ontzettend leuk als er vragen gesteld worden! Niet alleen zijn hier flink wat mensen die het leuk vinden om vragen te beantwoorden, er zijn ook een hoop mensen die zich hetzelfde afvragen als jij, de vraag niet gesteld hebben, en nu toch het antwoord kunnen lezen. Dus blijf vooral komen met die vragen!