Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hoi allemaal,
ik ben een beginnende speler. Een aantal keer gespeeld met de starter decks en nu begonnen het deck wat meer eigen te maken en te veranderen. Korte vraag:
Een landkaart zoals bijvoorbeeld Rugged Highlands komt tappen in het spel. Daar staat de gein van 1 life tegenover. Mijn vraag is of het niet meteen kunne gebruiken van de mana die dit land oplevert, opweegt tegen het 1 life dat je krijgt. Ik kan niet zo goed inschatten wat voor mij, op dit punt, belangrijker is: dezelfde beurt de mana van het land gebruiken of het leven nemen.
En ja, ik begrijp dat alles in context is en ook afhankelijk is van de rest van je deck. Maar toch ben ik benieuwd hoe jullie dit zijn.
Dank alvast
Suzan
Het voornaamste voordeel van landjes als Rugged Highlands is niet dat ene leventje, dat stelt bijna niks voor. Het grootste voordeel is dat hij kan tappen voor zowel Mountain als Forest. Hier tegenover staat dat hij tapped in play komt waardoor je er niet direct gebruik van kan maken. Maar als jouw deck veel kaarten bevat die positieve effecten geven elke keer dat je een leven krijgt, dan zou dit een extra reden kunnen zijn om Rugged Highlands te spelen.
Dank je. Dit is een helder antwoord. Ik speel nu groen, wit dus het voordeel van dubbele geschiktheid gaat niet op.
Wel heb ik een paar kaarten die voordelen geven bij het gainen van een leven. Dus het is even uitproberen hoe vaak en in welke volgorde die veelal getrokken worden.
Dat klopt. Timing is erg belangrijk in Magic. Bij voorkeur wil je een kaart als Ajani’s Pridemate al in het spel hebben liggen voordat je een Rugged Highlands speelt.
In al die jaren hebben ze aardig wat variaties op dual lands (en tri-lands) bedacht. Zie bijvoorbeeld hier de variaties op groen/wit: hier
Bij Magic draait alles om synergy; kaarten die goed combineren met elkaar maken je deck sterker. Gewoon lekker bouwen en testen!
Dezelfde beurt mana is veel belangrijker dan dat leven in bijna alle gevallen. Landen die getapt in het spel komen zijn vrij slecht, maar soms heb je zoiets nodig als je veel kleuren speelt en niet teveel geld wilt uitgeven voor een beter dubbellandje. Een Rootbound Crag is nog wel een betaalbare optie.