Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
jongen en meisjes,
Te vaak zie ik discussie bij "slechte traders" forums waarbij gekissebis wordt over het onderwerp of poststukken wel of niet kwijt geraakt kunnen worden bij de TPG. Op de tpg site staat een heel stuk over onbestelbare postzendingen! Dit zijn niet geadresseerde poststukken. Ook kan het voorkomen dat poststukken vastlopen in de sorteermachine en de brief letterlijk opeet waardoor het adres op de envelop niet meer te achterhalen is het mogelijk dat ze post kwijt raken zoals uit onderstaande stuk blijkt. Om nu alle verschillende meningen in één keer de wereld uit te helpen, heb ik het stuk effe gecopy/paste en hieronder neergezet! Ik zou zeggen, einde discussie over de TPG.
hier
Als je dus vermoedt dat je postzending kwijt is, bel dan eerst onderstaande opsporingsteam!
-------------------------------------------------------------------------------
Als u de indruk hebt dat uw zending is zoekgeraakt, dan kunt u overwegen een navraagformulier in te vullen. Dit is afhankelijk van uw poststuk.
Mijn zending is een brief of wenskaart
Brieven en wenskaarten vallen in de categorie ongeregistreerde poststukken. TPG Post verwerkt dagelijks 18 miljoen poststukken in haar sorteercentra en daarom is de kans klein dat het verloren poststuk te achterhalen is. TPG Post adviseert daarom voor deze zendingen geen navraagformulier aan te vragen.
Mijn zending is een pakket of een aangetekende brief
Betreft uw poststuk één van de onderstaande mogelijkheden, dan kunt u zelf nagaan of deze is bezorgd, via Track & Trace of via telefoonnummer 0900-0570 (0,45 EUR per minuut):
Aangetekend binnen Nederland
Pakket binnen Nederland
World Pack Special (binnen EU)
EPS
TraXity
Express (alleen tot aan Nederlandse grens)
Voor overige pakketten en aangetekende poststukken kunt u een navraagformulier aanvragen bij TPG Post Klantenservice tel 058-2333333. Aan de hand van de gegevens die u invult probeert TPG Post te achterhalen of uw zending al dan niet bezorgd is. Het antwoord krijgt u thuis gestuurd. Navragen over postzendingen naar het buitenland kunt u binnen 6 maanden na verzending indienen. Het laten uitvoeren van een dergelijke navraag is gratis.
Hoe kom ik aan een navraagformulier Binnenland/ Buitenland?
Dit kan via e-mail naar: reactie@tpgpost.nl of telefonisch via TPG Post Klantenservice: 058-2333333
-------------------------------------------------------------------------------
80% van onbestelbare postzendingen alsnog bezorgd
Per dag kan TPG Post enkele duizenden postzendingen door onjuiste of ontbrekende adressering niet bezorgen - noch bij de geadresseerde, noch bij de afzender. Maar een speciale afdeling weet in zo'n 80% van de gevallen alsnog de geadresseerde of de afzender te identificeren.
Wanneer de postbode een zending niet bij de geadresseerde kan afleveren, wordt deze retour afzender gestuurd. Als er echter ook geen gegevens van de afzender bekend zijn, is er sprake van onbestelbare zending. Deze wordt dan doorgestuurd naar de afdeling Onbestelbare Postzendingen in Den Haag. Hier probeert een team van zo'n 25 medewerkers alsnog de juiste adresgegevens te achterhalen - via het telefoonboek en internet. Wanneer dat niet lukt, wordt de zending geopend in de hoop een retouradres te vinden. De medewerkers van deze afdeling zijn de enigen in het bedrijf die speciaal voor dit doel bevoegd zijn tot het openen van gesloten zendingen.
80% alsnog bezorgd
De extra zoekservice naar het juiste adres is zeer succesvol: 80% van de post kan alsnog afgeleverd worden - met in veel gevallen niet meer dan een dag vertraging. De zendingen waarbij geen afzender of adres wordt gevonden, maar waarvan vermoed kan worden dat de inhoud van waarde is voor belanghebbenden worden een jaar door TPG Post bewaard.
Naar een goed doel
Naar ongeveer een kwart van de bewaarde zendingen wordt via Klantenservice navraag gedaan, zodat deze alsnog bij de geadresseerde of de afzender terechtkomen. Goederen die na een jaar nog niet zijn opgevraagd, worden afgevoerd. Nieuw speelgoed schenkt de afdeling aan het Haagse Juliana Kinderziekenhuis, brillen en medicijnen gaan naar de derde wereld. De rest wordt vernietigd of verkocht aan een opkoper.
Ik zal je nog iets vertellen. Ik werk voor een verhuurbedrijf en wij hebben onlangs 3 exkangoo's van de tpg overgenomen die al 3 maanden stil stonden en daar lagen zelfs nog gewoon poststukken in Verragt en verschrompelt. DUS VERPAK GOED JE KAARTEN!!!!!!
Op mijn to-do lijstje staat een picture-by-picture handleiding van hoe je zonder veel moeite goed kaarten verpakt
goed initiatief marcus, maar denk wel dat te goed verpakt ook schadelijk voor de kaarten kan zijn, als er gewoon rollen plakband om een protector heen zit, kan bij het lostrekken de kaart(en) verbuigingen oplopen, ik heb zelf een keer ene enveloppe gehad waar ik gewoon zo de ++++++ van kreeg dat ik er een aantal testjes mee gedaan heb, hij was waterdicht en niet los te krijgen met een gewone schaar, ik bedoel maar he , uiteindelijk heeft me vriendin het a4tje binnenin de enveloppe moeten openmaken, ik was er zelf te geirriteerd door geraakt dat ze me de enveloppe had afgenomen
Nee, goed verpakken betekent niet 20 kilo ducktape gebruiken
Het staat nog op "to do"...