Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2011 (CMD)
Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal.
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 (A) | 3,50 | |||
Commander 2011 (B) | 1,00 | |||
Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal. |
Veilig betalen met iDeal
even als aanvulling op de discussie hieronder:
stel je staat op 40 leven en hebt een 21/21 The Mimeoplasm (je general), vervolgens wordt deze The Mimeoplasm overgenomen door je tegenstander.
nu is mijn vraag: als je tegenstand je aanvalt met je eigen general, en daarmee 21 schade doet, verlies je dan ook meteen omdat je 21 general damage hebt gehad of telt dat alleen van je eigen general?
De commander is áltijd commander, en dat kan niet overschreven worden. Dus die 19/19 Mimeoplasm is doooonders gevaarlijk.
Being a Commander is not a characteristic[MTG CR109.3], it is a property of the card. As such, "Commander-ness" cannot be copied or overwritten by continuous effects, and does not change with control of the card.
Examples: A Body Double copying a Commander in a graveyard is not a Commander. A Commander which is affected by Cytoshape, or is face down, is still a Commander.
Zie: hier en dan Rules -> Play
ik vraag het me af of dat als general damage geld.
Want hij is niet meer legendery dan
hij word Sky Swallower
Iemand enig idee
Je kan deze toch prima blocken? In multiplayer is het meer een fun-kaart, in 1v1 is het een matige vanilla. Ok, hij kost 4 mana, maar wie wilt nou outtappen om 'm daadwerkelijk de 3e/4e beurt te casten?
Als je deze kaart al lame vindt, hoe lame is The Mimeoplasm dan wel niet? Buried Alive op Simic Sky Swallower & Krosan Cloudscraper. Exilen met The Mimeoplasm. 19/19 flying/trample/shroud General.
Ik heb nog nooit 1 vs 1 geprobeerd, lijkt me niks.. 4 spelers doet 't gelijk zooo lang duren omdat we nooit de badguy willen zijn en dus heel rustig aan wat doen
Een keer 6 spelers gedaan, we hebben het potje niet af kunnen maken? D:
Genoeg mensen spelen 1v1 Commander. Maar deze Legend is denk ik niet eens een van de betere hiervoor.
Maar... Wie speelt er 1 tegen 1 Commander?
Super lame in een 1v1 EDH, verpest gewoon het speel plezier.
Zoals Carsten Haese heel mooi verwoordde: "If it can't attack that opponent, for example because it vowed not to, the attack requirement can't be fulfilled, so Ruhan can either attack a different player or sit down and enjoy the weather."
^^
Natuurlijk... Stomme reactie.
Als je dan bijvoorbeeld Ghostly Prison of Propaganda hebt opliggen mag je ook kiezen zeker?
Meestal wel ja. Het kan echter voorkomen dat Ruhan de gekozen speler niet kan aanvallen (Door een Blazing Archon ofzo). In dat geval mag je wel zelf kiezen of en wie Ruhan aanvalt.
Zijn ability zegt "At the beginning of combat on your turn, choose an opponent...", betekent dat ook dat hij elke beurt Moet aanvallen?
Het woord "target" is om meerdere redenen totaal niet op zijn plaats.
Maar aangezien er nog geen claim op hem ligt, kun je hem in die situatie inderdaad gewoon nog zelf declaren als attacker.
Legendary Creature - Giant Warrior 7 / 7
At the beginning of combat on your turn, choose an opponent at random. Ruhan of the Fomori attacks that player this combat if able.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
Ruhan must attack the chosen player if able, not a planeswalker controlled by the chosen player.
9/22/2011
If, during your declare attackers step, Ruhan is tapped, is affected by a spell or ability that says it can’t attack, or hasn’t been under your control continuously since your turn began (and doesn’t have haste), then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having Ruhan attack the chosen player, you aren’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack that player in that case either.
9/22/2011
If Ruhan isn’t forced to attack the chosen player for one of the above reasons but can still attack, you may choose to have Ruhan attack another player, attack a planeswalker, or not attack at all.
9/22/2011
If your turn has multiple combat phases, Ruhan’s ability triggers at the beginning of each of them. Ignore any choices made during previous combat phases.
Decktips