Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Revised (3ED)
Serie | Normaal | Foil | ||
4th Edition | 3,50 | |||
5th Edition | 2,50 | |||
Alpha | 149,95 | |||
Asian BB 4th | 3,50 | |||
Beta | 99,95 | |||
Eternal Masters | 2,50 | 4,95 | ||
PD Graveborn | 2,50 | |||
Alle PD Graveborn kaarten zijn foil! | ||||
Revised | 3,50 | |||
Unlimited | 9,95 |
Prijs:
€ 3,50
Ik heb alleen met 1 ding moeite.
Enchant Creature card in a graveyard
Maar Animate Dead blijft in het spel liggen? Waarom niet naar de graveyard onder dat creature?? Omdat dat regeltechnisch gewoon niet kan of wat?? *Sorry van deze moeite*
Nou nee, het beest komt niet in het spel omdat "Return enchanted creature card to the battlefield under your control" een deel is van de ability die je Stifled. Of Animate Dead hem ook mag enchanten heeft daar totaal geen effect op.
Een Azorius First-Wing kun je ook terugbrengen met Animate Dead, dan gaat de Animate Dead wel naar de graveyard na het resolven van de ability en heb je een firstwing zonder -1/-0.
A ja zo. Maar aangezien het een "Enchant Creature card in a graveyard" is, komt het beest dan toch niet in het spel?
Maar de ability is:
When Animate Dead enters the battlefield, if it's on the battlefield, it loses "enchant creature card in a graveyard" and gains "enchant creature put onto the battlefield with Animate Dead." Return enchanted creature card to the battlefield under your control and attach Animate Dead to it. When Animate Dead leaves the battlefield, that creature's controller sacrifices it.
Je kunt niet delen van een ability Stiflen.
Er komt inderdaad geen beest in het spel, maar Animate Dead blijft gewoon liggen.
"When Animate Dead enters the battlefield, if it's on the battlefield, it loses "enchant creature card in a graveyard" and gains "enchant creature put onto the battlefield with Animate Dead."
Dat Stifle je toch. Dus dan gaat dat niet door en kan je het beest ook niet op het spel leggen.
Eh nee, dat is dus niet wat er gebeurt. Als je de ability stifled blijft Animate Dead gewoon in het spel liggen als "Enchant Creature Card in a graveyard".
Hij komt in play. Jij Stifled hem. Daarna gaat hij weer naar de graveyard omdat hij geen beest onder zich heeft. Tegenstander raged hem, jij blij.
Overigens is alles behalve de -1/-0 deel van dezelfde triggered ability, dus dat moet je dan wel allemaal in een keer Stiflen.
Yes, had ik toch gelijk Het is een illegal target, dus valt hij eraf
Je bedoelt dat hij dan de "Enchant creature in a graveyard" behoudt. Maar wat doet hij dan? Gaat hij in de graveyard zitten ofzo??
Jup, het is een triggered ability. Hij doet dus dan niets.
When Animate Dead enters the battlefield, if it's on the battlefield, it loses "enchant creature card in a graveyard" and gains "enchant creature put onto the battlefield with Animate Dead."
Is dit te Stiflelen..?
Deze krijgt een nieuwe art in het PD Graveborn zie hier de spoiler
Hoezo?
Met protection from black kan er inderdaad geen zwarte aura aan ge-attached zijn.
Maar shroud houdt geen attachen tegen, maar alleen targeten.
"attach Animate Dead to it" target niet. Dus is shroud geen enkel probleem. (De creature card wordt wel ge-target in de graveyard, maar daar werkt shroud niet.)
"4/1/2008 If the creature card put onto the battlefield has Protection from Black (or anything that prevents this from legally being attached), this wonâ'™t be able to attach to it. Then this will go to the graveyard as a State-Based Action, causing the creature to be sacrificed. This is a change from recent functionality."
Ik lees hierin dat als je een creature met Shroud (bijvoorbeeld Inkwell Leviathan target met Animate Dead, de aura er af valt zodra het creature in play is en ik dan de Inkwell met sacrificen (eventuele CIPT triggeren wel neem ik aan). Graag reactie van een judge.
Enchantment - Aura
Enchant creature card in a graveyard
When Animate Dead enters the battlefield, if it's on the battlefield, it loses "enchant creature card in a graveyard" and gains "enchant creature put onto the battlefield with Animate Dead." Return enchanted creature card to the battlefield under your control and attach Animate Dead to it. When Animate Dead leaves the battlefield, that creature's controller sacrifices it.
Enchanted creature gets -1/-0.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
6/8/2016
Animate Dead is an Aura, albeit with an unusual enchant ability. You target a creature card in a graveyard when you cast it. It enters the battlefield attached to that card. Then it returns that card to the battlefield, and attaches itself to the card again (since the card is a new object on the battlefield). Animate Dead itself never moves into a graveyard during this process.
6/8/2016
If Animate Dead isn’t on the battlefield as its triggered ability resolves, none of its effects happen. The creature card won’t be returned to the battlefield.
6/8/2016
Abilities such as shroud and protection function only on the battlefield unless otherwise specified. A creature card with shroud may be targeted by Animate Dead, and Animate Dead will become attached to the creature that enters the battlefield.
6/8/2016
If the creature put onto the battlefield has protection from black-or if the creature can’t legally be enchanted by Animate Dead for another reason-Animate Dead won’t be able to attach to it. It will be put into the graveyard as a state-based action, causing its delayed triggered ability to trigger. When the trigger resolves, if the creature’s still on the battlefield, its controller will sacrifice it.
6/8/2016
Once the creature is returned to the battlefield, Animate Dead can’t be attached to anything other than it (unless Animate Dead somehow manages to put a different creature onto the battlefield). Attempting to move Animate Dead to another creature won’t work.
Decktips