Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M13 (M13)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy | 0,35 | |||
Commander 2011 | 0,40 | |||
Friday Night Magic | 5,95 | |||
Knights vs Dragons | 0,75 | |||
Lorwyn | 0,30 | 2,95 | ||
M12 | 0,25 | 2,95 | ||
M13 | 0,25 | 2,95 | ||
Modern Masters 2015 | 0,35 | 2,50 | ||
Planechase | 0,35 | |||
Shards of Alara | 0,25 | 2,95 | ||
Venser vs Koth | 0,30 |
Hehe die is zeker ook naar idd
Daarom gooi je in je combodeck gewoon wat random artifact/enchantment haat (ik gebruik meestal mijn creatures daarvoor), dan heb je je zooi zo weer terug.
Fracturing Gust o.i.d. vind ik een stuk verschrikkelijker om tegen mijn combo's te krijgen.
Het flauwe is dat dit een instant win kaart is tegen een combo deck. Tenzei je blauw speelt en je deck volstouwt met counterspells.
Ik vind het anders prima om mee te spelen. Een Mini Vindicate In enkel Wit? Sure. Sign me up.
Dit is echt de meest uterly boring kaart in heel magic. Niet leuk om mee te spelen, en nog minder leuk om tegen te spelen.
Behalve dat deze geen Aura's en counters mee exiled, ze ook niet mee terug laat komen en het creature dat terugkomt niet getapt wordt....maar verder wel ja Al kun je Oubliette dan beter vergelijken met Journey to Nowhere.
Soort Oubliette voor alles dus.
Als je het goed stackt wel ja.
Dus je speelt de Oblivion Ring, Ring komt in het spel.
De enters the battlefield trigger van Ring triggert, je wijst een target aan.
In reactie daarom Naturalize je de Ring. Ring gaat stuk, De leaves the battlefield ability triggert en resolved, er wordt niets teruggehaald.
De enters the battlefield trigger resolved als laatste, en er wordt iets ge-exiled.
Ja, dan kan het wel. -_-"
Nee, juist wel. Deze zegt dat als hij het spel verlaat, de permanent weer terug komt. En door Naturalize verdwijnt hij, en komt de permanent weer terug.
Dat ligt eraan wanneer je de Naturalize cast, maar inderdaad kan dat.
Je cast de Ring. Deze resolved, entert de battlefield en de eerste ability triggert eb gaat op de stack. Je target een nonland permanents.
Met dat op de stack cast je de Naturalize op de Ring. Dit resolved en de Ring gaat naar de graveyard. De tweede ability triggert en gaat ook op de stack. Je laat dit resolven en returned niks (want er is niets exiled nog).
De exile trigger ligt nog op de stack en die resolved nu. Je exiled de permanent en voila!
deze plus {=naturalise} resulteert toch in remove en geen return he?
Ik denk dat die persoon in de war was met de regels omtrend Emrakul, the Aeons Torn.
Het belangrijke verschil is Protection from Black (een kleur) en Protection from colored Spells (een spell type (+kleur)).
Nu is bij Emrakul de discussie geweest over Oblivion Ring waarbij het duidelijk is geworden dat een O-Ring éérst in play komt en dán target. Op dit moment is het géén spell meer en helpt de protection van Emrakul niet meer, maar is het nog stééds wit en helpt de protection van Black Knight nog wel!
Dat kan niet, door de protection kan de black knight niet door iets dat wit is getarget worden. Oblivion ring target wel en is wit en kan dus geen black knight removen.
Deze kaart kan toch geen black knight removen?
Iemand zei dat het wel kan, maar volgens mij niet..
Enchantment
When Oblivion Ring enters the battlefield, exile another target nonland permanent.
When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
If Oblivion Ring leaves the battlefield before its first ability has resolved, its second ability will trigger and do nothing. Then its first ability will resolve and exile the targeted nonland permanent forever.
10/1/2007
If there are no nonland permanents on the battlefield other than an Oblivion Ring, and the card it exiled was another Oblivion Ring, casting a third Oblivion Ring will result in an involuntary infinite loop that will end the game in a draw (unless someone chooses to break it by putting another nonland permanent onto the battlefield or destroying one of the Oblivion Rings, for example).
10/1/2008
If the exiled card is an Aura, that card’s owner chooses what it will enchant as it comes back onto the battlefield. An Aura put onto the battlefield this way doesn’t target anything, but the Aura’s enchant ability restricts what it can be attached to. If the Aura can’t legally be attached to anything, it remains exiled forever.
7/1/2012
Auras attached to the exiled permanent will be put into their owners’ graveyards. Equipment attached to the exiled permanent will become unattached and remain on the battlefield. Any counters on the exiled permanent will cease to exist.
Decktips