Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Oblivion Ring

Serie: M13 (M13)

Rarity: Uncommon M13 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 -
0,35    
Commander 2011
 -
0,40    
Friday Night Magic
 -
5,95    
Knights vs Dragons
 -
0,75    
Lorwyn
 2
0,30
 -
2,95
M12
 8
0,25
 -
2,95
M13
 8
0,25
 -
2,95
Modern Masters 2015
 -
0,35
 -
2,50
Planechase
 -
0,35    
Shards of Alara
 8
0,25
 -
2,95
Venser vs Koth
 4
0,30    
Oblivion Ring | M13

 Op voorraad 

€ 0,25 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
20-1-2011 11:49:00

Je mag kiezen: Of je laat hem exilen door de ring totdat ring weggaat, of je gooit hem naar de command zone waarna je hem weer mag casten (met de extra).

If a Commander would be put into a graveyard or exile from anywhere, its owner may choose to move it to the command zone instead. This is a replacement effect; the creature never goes to the graveyard and will not trigger such abilities. Commander will move to the library or hand as normal; only transitions to Exile or the Graveyard may be replaced.


hier

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2011 11:48:00

Een Commander (zoals Generals nu heten) mag je in de Command zone leggen als:

1. Hij naar de graveyard gaat
2. Hij naar de exile zone gaat

Dit is optioneel en gebeurt *in plaats van* het naar de graveyard/exile gaan.

Je kunt dus met een Oblivion Ring kiezen. Je laat hem exilen, zodat je hem ook terugkrijgt als de Ring kapot gaat. Of je stopt hem in de Command zone. Dan is de Ring hem kwijt, maar kun je je Commander wel opnieuw casten.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2011 11:47:00

If a Commander would be put into a graveyard or exile from anywhere, its owner may choose to move it to the command zone instead.

Dus je mag kiezen welke van de twee effecten je kiest.

Source: hier

20-1-2011 11:25:00

Even een vraag. Wij spelen eigenlijk alleen nog maar EDH en hoe werkt deze kaart als hij op een General wordt gespeeld? Mag ik Hem dan meteen opnieuw spelen voor 2 mana meer vanuit de removed from the game zone? of komt de General pas terug als deze weg is? En hoe zit het met kaarten als Flicker, Oubliette, Mistmeadow Witch etc. als die op een General worden gespeeld?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2010 23:00:00

De vraag kwam me al zo bekend voor... winking smile

12-10-2010 22:59:00

2 Posts onder staat het antwoord al maar nog een keer. Brave the Elements komt op de stack, resolved eerst en daarna gaat de trigger af en hij moet dus zijn eigen Emrakul verwijderen.

rory (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2010 22:55:00

ik had ff een vraagje stel mijn opponent cast deze, het enige target dat ik heb is de almachtige squire en mijn opponent heeft een emrakul.
mijn opponent is natuurlijkbang voor de squire en heeft voorbedachte raden om deze voorgoed te verwijderen, als ik hier ene stokje voor steek met brve the elements meot ie dan zijn eigen emrakul kiezen omdat je pas target kiest als hij into play komt? alvast bedankt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-9-2010 16:46:00

Kort samengevat komt het erop neer dat als je een target aan kunt wijzen, je dat ook moet doen.

Je mag er niet voor kiezen om dan maar geen target aan te wijzen.

1-9-2010 16:32:00

aah sorry ik had je fout begrepen confused smile hopelijk heeft mijn 2de uitleg het dan toch duidelijk gemaakt winking smile

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-9-2010 16:32:00

Even stap-voor-stap.

* Hij cast Oblivion Ring. Die ligt nu onderop de stack.
* Jij reageert met Brave the Elements om je creatures protection from white te geven.
* Brave the Elements resolvet dus als eerste.
* Dan resolvet Oblivion Ring waardoor zijn ETB-ability triggert. Dan moet je een target aanwijzen, maar je kunt inderdaad geen creature met protection from white als target aanwijzen. Dus is zijn eigen creature de sjaak.
* Nu resolvet de ETB-ability van Oblivion Ring.

---

Je had theoretisch ook op de trigger kunnen reageren:

* Hij cast Oblivion Ring. Die ligt nu onderop de stack.
* Oblivion Ring resolvet, waardoor zijn ETB-ability triggert. Dan moet je een target aanwijzen en hij wijst dus een creature van jou aan.
* Als reactie op de trigger cast je Brave the Elements om jouw creatures protection te geven.
* Brave the Elements resolvet dan.
* De trigger wordt nu gecountered on resolution omdat hij geen legal target meer heeft.

1-9-2010 16:31:00

Ik reageerde inderdaad op het casten van de o-ring. en niet op het triggeren van zijn effect.

1-9-2010 16:26:00

effe ter verduideleking, als je de o ring cast en inresponse je beestjes pro white geeft moet hij bij het triggeren van de ring zijn wall als target aanduiden, omdat dat het eninge legal target is dan,
als de trigger op de stack ligt en je geeft je beestjes dan pro white, moet dat niet omdat het target dan al was aangeduid en nu een illigal target is, en in dat geval blijft de ring liggen zonder dat er iets onder ligt smile

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-9-2010 16:22:00

Welk aangewezen target?

Ik begrijp uit zijn verhaal dat hij reageert op het casten van Oblivion Ring.

@Bart: Toch?

1-9-2010 16:12:00

nee dan word zijn aangewezen target illigal en dan is het een o ring die niets removed, maar hij blijft wel op de battlefield liggen smile

1-9-2010 16:10:00

stel ik heb een zooitje met witte beestjes liggen. en mijn opponent alleen een Wall of Omens. Hij speelt een Oblivion Ring om een beest van mij te removen. Maar in response op dat hij deze speelt cast ik een Brave the Elements zodat al mijn witte beestjes pro white krijgen. Moet hij dan zijn eigen wall removen?

ik denk zelf van wel maar ik had hier een discussie over met iemand op MWS die beweerde dat dit niet zo zou zijn.

Oracle

Enchantment 

When Oblivion Ring enters the battlefield, exile another target nonland permanent.
When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2007
If Oblivion Ring leaves the battlefield before its first ability has resolved, its second ability will trigger and do nothing. Then its first ability will resolve and exile the targeted nonland permanent forever.

10/1/2007
If there are no nonland permanents on the battlefield other than an Oblivion Ring, and the card it exiled was another Oblivion Ring, casting a third Oblivion Ring will result in an involuntary infinite loop that will end the game in a draw (unless someone chooses to break it by putting another nonland permanent onto the battlefield or destroying one of the Oblivion Rings, for example).

10/1/2008
If the exiled card is an Aura, that card’s owner chooses what it will enchant as it comes back onto the battlefield. An Aura put onto the battlefield this way doesn’t target anything, but the Aura’s enchant ability restricts what it can be attached to. If the Aura can’t legally be attached to anything, it remains exiled forever.

7/1/2012
Auras attached to the exiled permanent will be put into their owners’ graveyards. Equipment attached to the exiled permanent will become unattached and remain on the battlefield. Any counters on the exiled permanent will cease to exist.

Decktips