Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: FtV Realms (FVS)
FtV kaarten zijn speciale foils.
Serie | Normaal | Foil | ||
FtV Realms | 14,95 | |||
FtV kaarten zijn speciale foils. | ||||
Future Sight | 9,95 | 49,95 | ||
Time Spiral Remastered | 2,95 | 12,95 |
Prijs:
€ 14,95
Telt deze mee als forest voor je Rofellos, Llanowar Emissary?
Wat een mooie art is die FtV versie. En ook nog eens foil. Ik begrijp waarom die bijna 3x zoveel kost als de normale variant.
Jep
telt deze als je 1 land per beurt limiet?
Nee, hij triggert de Glimpse niet.
Als je kijkt naar de oracle text van Glimpse, dan zie je dat het wel degelijk om het casten gaat. Dryad arbor is geen spell, wordt niet gecast maar geplayed volgens de 1-land-per-beurt-regel, en triggert de Glimpse dus niet.
Triggert deze Glimpse of Nature? Iemand vertelde me zojuist dat dit niet kon omdat het landje is en je die niet cast, maar ik twijfel sterk omdat Glimpse zegt play en niet cast.
EDIT: Laat maar, ik zie net de oracle tekst van Glimpse en daar staat wel cast
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dan mog wel een mana ability hebben, waardoor zij (en Dryad dus ook) niet meetellen voor de bonus.
Nee. Animated impliceert dat de lands waarover gesproken wordt door een spelers aktie tot leven zijn gewekt. Lijkt mij. Ik ga moskowitschzjhh bellen.
5/1/2007 Animated basic lands have mana abilities, so they won't get the bonus.
En die telt mee, dus geen bonus.
Eh, dat is niet helemaal waar, want hij heeft nog steeds de ability : Add
to your mana pool.
yup, het heeft geen abilities, alleen een errata tekst. hij ís een forest en een beestje in een, wat er op de kaart staat zelf is alleen maar verduidelijking.
Dus dan word deze kaart tegenwoordig geboost door Muraganda Petroglyphs?
Dat klopt, op gatherer staat inmiddels een extra regeltje met
Color Indicator: Green
Blijkbaar zijn dit soort CDA's geen abilities meer.
Tegenwoordig hoeft dat toch niet meer in de textbox te staan, omdat ze die colour indicator hebben naast de cardtype, zoals bij de Werewolfs?
Ja, en aangezien de Oracle geldt zou ik zeggen van niet. Of het is een foutje.
Land Creature - Forest Dryad 1 / 1
(Dryad Arbor isn't a spell, it's affected by summoning sickness, and it has "T: Add G.")
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2007
Forest is a land type. Dryad is a creature type.
5/1/2007
Dryad Arbor is played as a land. It doesn’t use the stack, it’s not a spell, it can’t be responded to, it has no mana cost, and it counts as your land play for the turn.
5/1/2007
If a Dryad Arbor gains flash, or you have the ability to play Dryad Arbor as though it had flash (due to Teferi, Mage of Zhalfir or Scout’s Warning, for example), you can ignore the normal timing rules for playing a land, but not any other restrictions. You can’t play Dryad Arbor during another player’s turn, and you can’t play Dryad Arbor if it’s your turn and you’ve already played a land.
9/22/2011
If Dryad Arbor is changed into another basic land type (such as by Sea’s Claim), it continues to be a creature and a Dryad.
6/7/2013
Although originally printed with a characteristic-defining ability that defined its color, this card now has a color indicator. This color indicator can’t be affected by text-changing effects (such as the one created by Crystal Spray), although color-changing effects can still overwrite it.
Decktips