Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters 2017 | 0,50 | 3,90 | ||
Nissa vs Ob Nixilis | 0,75 | |||
Return to Ravnica | 0,75 | 1,95 |
Tuurlijk, maar ik wil niet zeggen dat lingering souls gespeeld dient te worden als counter tegen dit beest.
Wat ik wil zeggen is dat lingering souls sowieso wel gespeeld gaat worden en deze knul dan gewoon geen drol gaat uithalen. Terwijl jij probeert om langs een muur tokens te vliegen (of je demon elke beurt een of ander beest te eten krijgt van je opponent wat hem een beurt onbruikbaar maakt) is je tegenstander ook gewoon bezig met winnen.
Ik vind dat je dit ding veel te snel onbruikbaar maakt en de keuze praktisch helemaal aan de kant van je tegenstander ligt, het enige wat die keuze moeilijk maakt is het feit dat ie een beetje groter wordt elke keer als je een bepaalde optie neemt. Daar staat tegenover dat het gewoon een enorm dode kaart kan zijn, waar je relatief weinig voor terugkrijgt.
Dan vind ik een Vexing Devil toch een stuk interessanter
Dat maakt lingering souls nog steeds niet goed tegen deze kaart.... Had je uberhaubt mijn 1e commentaar gelezen waarin ik zelf lingering souls noemde voordat je kwam met "En dan resolved iemand een Lingering Souls"?
Met lingering souls kun je gewoon blocken dus je pompt niets
Het is andersom. De demon legt de token engine plat. Voor hoeveel mana kan jij een token engine opzetten? Ik denk dat een token engine neutraliseren voor 4 mana een goede deal is. Zeker omdat je demon intussen groeit voor bijv fling effecten.
En mbt lingering souls: sorry hoor, lingering souls kost zelf al 3 mana. Dus 1 hele mana winst om de demon 2 beurten tegen te houden en hem intussen te pompen naar 8/8. Als je lingering souls flashbackt heb je meer mana uitgegeven dan de demon kost en op de lange termijn kaartnadeel.
En mbt je removal, mijn punt was dat de drawback ontzettend wordt overschat door veel mensen. Bovendien heeft mono black, waar ik hem zou spelen, genoeg discard om hem te beschermen. Laten we niet doen alsof iemand die dit beest speelt verder geen kaarten speelt.
Ik ben bang dat Nik wel een punt heeft. Ik ben ook niet overtuigd.
In wat voor een deck zou je hem willen spelen? Bijna iedere kleur heeft nu wel toegang tot removal, en een simpele token engine zal de Demon aanzienelijk lam leggen.
Azorius Charm en Selesnya Charm zijn ook een redelijk vijand voor de Demon.
En dan heeft hij 4 beurten ademruimte, terwijl dat hem mana kost en jou niet. Of hij moet ze saccen, en dan ben jij ook blijer.
En dan resolved iemand een Lingering Souls
Ik zie hem niet veel doen helaas
Zelfs tegen Selesnya vind ik hem niet slecht. Voor 4 mana sloop je een token per beurt. Een growing ranks, die toevallig ook 4 mana cost en alleen functioneel is als je al tokens hebt, doet dan dus niets meer behalve je demon groter maken voor een fling effect ofzo.
Ik denk dat mensen deze kaart onderschatten. Zelfs tegen gravecrawler kost het de tegenstander een mana per beurt en maakt het de gravecrawler nutteloos, lingering souls is maar 1 mana goedkoper en houdt hem 2 beurten tegen, voor 5 mana houd je hem 4 beurten tegen (ja, dat is lang, maar je hebt net 5 mana betaald, das meer dan de demon cost). En dat zijn 2 kaarten die exceptioneel "goed" zijn tegen deze dude.
Haha, futile actions, my fellow Mods. Zodra Dimir erbij komt, zijn jullie kapot!
Ja, in draften en sealed misschien. Verder hebben jullie niet zo veel te lullen
Ha! Wij Selesnyans lachen om dit beestje
Met je eens. Abyssal Persecutor moest je nog sacrificen en dat was al te makkelijk. Deze knaap kan echt heel hard gaan.
Wat mij betreft gewoon niet normaal. Of hij nu standaard speelbaar blijkt of niet, ik vind het nadeel niet erg genoeg om een 6/6 flying 4 mana te laten kosten..
Creature - Demon 6 / 6
Flying
At the beginning of each combat, any opponent may sacrifice a creature. If a player does, tap Desecration Demon and put a +1/+1 counter on it.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
Players won’t know which player or planeswalker Desecration Demon will attack, if any, when deciding whether to sacrifice a creature.
3/14/2017
Each opponent in turn order may choose to sacrifice a creature, even if an opponent already chose to sacrifice a creature that combat. Desecration Demon will have a maximum of one +1/+1 counter put on it each combat, no matter how many creatures were sacrificed.
Decktips