Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 24,95 | |||
Double Masters | 29,95 | 34,95 | ||
Double Masters (BL) | 27,95 | 49,95 | ||
Modern Masters 2017 | 24,95 | 39,95 | ||
Return to Ravnica | 27,95 | 49,95 |
Prijs:
€ 27,95
FOIL
€ 49,95
Dat het altijd kaart nadeel oplevert, en daar had ik je gelijk in gegeven als de Rift een sorcery was.
Gelijk gegeven in wat?
Het enige dat ik beweer is dat deze kaart kaartnadeel geeft. Nogmaals, dat is een feit.
Aan de andere kant werkte hij dan niet met de Overload, dus eigenlijk is het mooi.
En je tegenstander is dan vaak een beurt kwijt.
Ik had je gelijk gegeven als de Rift een Sorcery was, maar dat is het niet. Het enige nadeel van deze kaart vind ik is dat je je eigen permanents niet kan redden in een pinch.
Ik zeg helemaal niet dat deze kaart slecht is. Ik zeg dat deze kaart kaartnadeel geeft en dat is een feit.
Ik zal het je uitleggen. Als ik deze kaart speel kost dat me een kaart uit mijn hand om een permanent te returnen. Als dit permanent vervolgens weer gecast wordt ben ik een kaart uit mijn hand kwijt en is de tegenstander niets kwijt. DAT is kaartnadeel. Dit is geen argument, dit is een feit. Je offert kaartnadeel op voor tijdelijke bordpositie. En nogmaals, ik zeg helemaal niet dat deze kaart slecht is.
Het is een situatie waarin een bounce voordeel geeft. Zo simpel werkt het nou eenmaal. Als bounce echt zo slecht was dan waren een heleboel decks in standard dus slecht, dan was control nooit goed geweest. Dat won door delay en slowplay to win. En bounce is daar een groot onderdeel van geweest
Wat heeft jouw voorbeeld nu met kaartvoordeel te maken dan? Natuurlijk is deze kaart goed in bepaalde situaties....
Volgens mij begrijp je niet wat kaartvoordeel is.
@michiel: jij staat op 1, hebt een Eager Cadet in play. Ik speel Raging Goblin en daarna deze om jou cadet te bouncen. Heb ik dan winst door jou kaart te bouncen, dus nadeel te geven, dus kaartvoordeel te creeren en met mijn goblin die laatste dmg te doen? Of win jij dan omdat ik geen voordeel haal uit deze kaart?
Natuurlijk is het wel kaartnadeel David. Jij hebt immers alleen een kaart gereturned, niet uitgeschakeld. Kaarten in het spel zijn bordpositie, kaarten in hand tellen mee mbt kaart voor of nadeel.
Hymn to Tourach levert kaartvoordeel omdat het 2 voor 1 is, ondanks dat het alleen maar kaarten in de hand betreft.
Klopt ja.
Bij de ruling van de Scepter staat het volgende:
12/1/2004 You don't pay the spell's mana cost. If the spell has X in its mana cost, X is 0. You do pay any additional costs for that spell. You can't use any alternative costs.
Overload is alternative geloof ik, dus mag het niet.
Dus heb je tijdelijk kaartvoordeel
Maar goed, ik vind het een prima kaartje verder. Gaat zeker mn rasputin edh in.
Het is wel kaartnadeel omdat een kaart returnen een tijdelijke oplossing is. Uiteindelijk ben jij een kaart kwijt, de tegenstander niet omdat zijn/haar kaart slechts naar de hand gaat.
Kan ik deze overload betalen als ik hem cast met Isochron Scepter?
Voor 2 mana, en niet echt kaartnadeel, je haalt er immers iets mee weg van de tegenstander. Al is het tijdelijk In een control deck zou dit toch prima kunnen werken, die hebben niet zoveel moeite met die 7 mana halen. Het kan game winnend zijn. En anders is het een prima targeted bounce kaartje.
Instant
Return target nonland permanent you don't control to its owner's hand.
Overload 6U (You may cast this spell for its overload cost. If you do, change its text by replacing all instances of "target" with "each.")
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
If you don’t pay the overload cost of a spell, that spell will have a single target. If you pay the overload cost, the spell won’t have any targets.
4/15/2013
Because a spell with overload doesn’t target when its overload cost is paid, it may affect permanents with hexproof or with protection from the appropriate color.
4/15/2013
Note that if the spell with overload is dealing damage, protection from that spell’s color will still prevent that damage.
4/15/2013
Overload doesn’t change when you can cast the spell.
4/15/2013
Casting a spell with overload doesn’t change that spell’s mana cost. You just pay the overload cost instead.
4/15/2013
Effects that cause you to pay more or less for a spell will cause you to pay that much more or less while casting it for its overload cost, too.
4/15/2013
If you are instructed to cast a spell with overload “without paying its mana cost,” you can’t choose to pay its overload cost instead.
Decktips