Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Return to Ravnica (RTR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2015 | 0,40 | |||
Commander 2021 | 0,35 | |||
Return to Ravnica | 0,45 | 2,50 | ||
Time Spiral Remastered | 0,35 | 0,01 |
Prijs:
€ 0,45
FOIL
€ 2,50
Andere versie wel op voorraad.
Schijnt dat iemand hier een behoorlijk goed deck mee heeft gebouwd dat uitstekend presteerde bij de States-C'hips in de VS. Althans laatste keer dat ik keek stond hij 5-0. Het was een deck.
Mijn mening: kan wat met gedaan worden, maar als je deze opendoet in sealed of draft vind je het spijtig dat dat dan je mythic is.. speelde gisteren izzet op pre release, had deze in 1 van de andere pakjes maar bleek echt niet te werken vind ik altijd spijtig als mythics waardeloos (of toch heel moeilijk) zijn in draft, neemt veel van hun epischheid weg
vandaag speelde ik Rakdos, (met Rakdos zelf) en vond dat veel beter werken!
Was bij de prerelease, en kreeg deze uit een van de boosters,
Mythic foil, eerste wat ik dacht was EPIC!!
Daarna die kaartnaam pas gezien haha.
Ik denk dat deze kaart heel wat leuke combo's kan opleveren....
Maar het heeft wel ook zo z'n nadelen, as always..
Qua hardcore play, weet niet of deze kaart het gaat halen...
... maar mijn hivemind/epic experiment-ramping deck (met leyline of sanctity natuurlijk) gaat zich helemaal kapot lachen in friendly multiplayer games.
Paar keer supreme verdict o.i.d. als resetter en blaas voor de rest elkaar maar lekker op.
Theoretisch zou je gelijk hebben, ware het niet dat er in de praktijk geen enkele manier is om kaarten (die nog geen spell zijn) rechtstreeks op de stack te dumpen.
Als je een kopie maakt van een spell, dan is dat al een spell en die cast je dus niet.
Maar een kaart (of kopie van een kaart) die nog geen spell is, cast je wel om er een spell van te maken.
Casten is namelijk de handeling om van iets dat nog geen spell is, een spell te maken.
Heel mooi. Dus als hij de kaarten rechtstreeks op de stack zou dumpen zou het niet kunnen, maar omdat je ze nog moet casten (en zelf de volgorde waarin bepalen) kan het wel.
Je cast de kaart (weliswaar zonder de mana cost te betalen), dus mag je additional costs nog steeds betalen.
Sterker nog, als de kaart een verplichte additional cost heeft (zoals het sacrificen van een creature; ik neem altijd Bone Splinters als voorbeeld), dan moet je die nog steeds betalen.
Hoe werkt deze met:
* kicker
* buyback
* splice
* entwine
Simpel toch . Een paar Volcanic Islands toevoegen in een Spiral Tide deck en je wint
.
Je zou hier maar een Mind’s Desire, Time Spiral, een paar timewalk effecten etc mee raken Prima kaart vind ik
quote: "Dit zou (net zoals Genesis Wave) allemaal tegelijk gebeuren,"
Nee. Op de battlefield leggen of casten zijn twee compleet verschillende dingen. Let overigens ook op het verschil in wording. "You may put any number of permanent cards" (in plaats van bijvoorbeeld "For each permanent card, you may put ..." ) vs. "For each instant and sorcery card, you may cast that card" (in plaats van bijvoorbeeld "You may cast any number of instant and sorcery cards" ).
Waar ze dus wel van geleerd hebben, want de wording van Hellcarver Demon is inderdaad niet helemaal lekker... "For each nonland card exiled this way, you may cast it without paying its mana cost" had toch net een tikkeltje duidelijker geweest.
Maar "For each instant and sorcery card, you may cast that card" doe je in ieder geval gewoon 1-voor-1 in een volgorde die je zelf bepaalt. Je doet eigenlijk gewoon wat er op de kaart staat. Het enige is dat er niet duidelijk staat dat je zelf de volgorde van casten mag bepalen. Het is niet zo dat het eerst maar allemaal tegelijk gebeurt en dan toch weer niet.
Zie Hellcarver Demons rulings voor voorbeelden hoe Epic Experiments rulings er uit zouden kunnen zien.
Ik vermoed dat het wel extra uitleg zal krijgen als alles officieel is, maa ik gok dat het al volgt werkt:
Je speelt Epic Experiment, gaat op de stack en resolvet. Je exilet X kaarten en die mag je dan casten. Dit zou (net zoals Genesis Wave) allemaal tegelijk gebeuren, maar in dit geval moeten spells op de stack toch een volgorde krijgen. Omdat jij de controller bent van het Epische Experiment zal je wellicht de volgorde van de spells op de stack kunnen bepalen. Vervolgens werk je de rest van de kaart af (exilen indien nodig).
Op zich is dat altijd als je spells mag casten tijdens het resolven een spell of ability. Miracle werkt bijvoorbeeld niet veel anders. Dan cast je de spell tijdens het resolven van de trigger.
Alleen omdat je nu meerdere spells mag casten en er dus nog een effect achterna komt, valt het wat meer op.
Hoe werkt deze met de stack, zoals het er staat cast je tijdens het resolven van een spell, terwijl na het casten van de x-spells je de niet gecaste kaarten in je grafbak mikt, en pas dan is epic experiment geresolved? Imba-instants/sonic-sorceries? Hoe noem je dat?
Sorcery
Exile the top X cards of your library. For each instant and sorcery card with converted mana cost X or less among them, you may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled this way that weren't cast into your graveyard.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2012
You cast the cards one at a time, choosing modes, targets, and so on. The last card you cast will be the first one to resolve.
10/1/2012
When casting an instant or sorcery card this way, ignore timing restrictions based on the card’s type. Other timing restrictions, such as “Cast [this card] only during combat,” must be followed.
10/1/2012
If you can’t cast an instant or sorcery card, perhaps because there are no legal targets available, or if you choose not to cast one, it will be put into your graveyard.
10/1/2012
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay alternative costs such as overload costs. You can pay additional costs such as kicker costs. If the card has mandatory additional costs, you must pay those.
10/1/2012
If a card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value.
Decktips