Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commanders Arsenal (CMA)
Alle kaarten uit het Commanders Arsenal zijn FOIL en tournament legal.
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 (A) | 1,50 | |||
Commander 2011 (B) | 1,00 | |||
Oversized FOIL Commanderkaart. Niet tournament legal. | ||||
Commander Anthology II | 3,95 | |||
FOIL | ||||
Commanders Arsenal | 6,95 | |||
Alle kaarten uit het Commanders Arsenal zijn FOIL en tournament legal. |
Prijs:
€ 6,95
Andere versie wel op voorraad.
oh ja , maar dan neem je gewoon Death’s Shadow ofzo, nog steeds enorme schade
Dan moet je eerst Emrakul in de grafbak zien te krijgen, veel geluk.
toch wel een hele sterke kaart deze...
Skarrgan Skybreaker+Emrakul, the Aeons Torn+ bijvoorbeeld
Ja, de hele kaart wordt gekopieerd. Dus de mana cost ook (die op zijn beurt de kleur/kleuren van een kaart/token bepaalt).
Daarbij worden zijn oorspronkelijke eigenschappen overschreven. Dus hij is dan de kleur(en) van de kaart die hij gekopieerd heeft. En niet meer groen/blauw/zwart.
....en pakt hij de kleur van het eerste creature ook over? ( O_0 )
Thx!
Even de regel erbij:
12. If a Commander would be put into a graveyard or exile from anywhere, its owner may choose to move it to the command zone instead.
Zie: hier en dan Rules -> Play
Bounce = naar je hand.
Library top/bottom = in je library. Vooral shuffle in library en bottom of library effecten zijn daarom heel nasty tegen generals zonder sterke tutor kleuren!
Edit: Ninja'd
Dan gebeurt dat.
Het enige dat bij commanders anders is, is dat als ze naar de graveyard gaan of naar exile (Vanaf welke zone dan ook, maar meestal battlefield) dan mag je ervoor kiezen om die commander in plaats daarvan weer in de command zone te leggen. Vanaf daar kun je hem weer spelen. Maar je mag ook kiezen om hem alsnog in de grave of in exile te laten belanden.
Maar bij terug naar hand of naar de library heb je die keus niet, dus als hij je library in geschud wordt ben je hem (soortvan) kwijt.
Wat gebeurd er eigenlijk wanneer je een Commander bounced of naar de library terugspeelt (bottom of top)?
Ik zit er m'n hoofd over te breken....
Nopez, hij heeft geen activated of triggered abilities. Triggered herken je aan dat de zin begint met: When, Whenever of At. Activated abilities herken je aan de ":" (dubbele punt) die in de zin staat.
is er iets van deze kaart te stifle'en??
Als zelfs een judge het zegt kan ik niets anders dan compleet overtuigd zijn! Veel dank, allemaal
Helemaal eens met Xander: zolang dit creature op het battlefield ligt, is het een doodnormale Avatar of Woe waar toevallig wat counters op liggen. Als je die Clonet, krijg je een doodnormale Avatar of Woe zonder counters.
Pas zodra dit creature in een andere zone terecht komt, herinnert hij zich weer dat hij eigenlijk een Legendary Ooze was
Ik zit deze discussie na te lezen, maar ik ben het met een aantal punten niet eens. Correct me if I'm wrong...
Als The Mimeoplasm een kopie wordt van Avatar of Woe dan neemt hij de types van Avatar of Woe over. Er staat op The Mimeoplasm ook niet dat hij bepaalde types behoudt, dus is hij na het kopiëren een reguliere Avatar of Woe en dus niet meer Legendary.
Verder is "As The Mimeoplasm enters the battlefield, you may exile two creature cards from graveyards." geen triggered ability, maar een static ability/replacement effect. (Triggered abilities herken je aan At, When of Whenever.)
Dit replacement effect voer je uit vlak vóórdat hij de battlefield betreedt. Dus ook al zou hij gelijk doodgaan, het kaarten exilen heb je voor die tijd al gedaan.
Verder worden kopieer-effecten wel meegekopieerd (zie de geciteerde comprehensive rule), dus als je de "nieuwe creatie" Clonet, dan is de kopie ook een reguliere Avatar Of Woe. De counters worden echter inderdaad helaas niet meegekopieerd.
Ook hier geldt dat op The Mimeoplasm niet staat dat hij abilities nog behoudt, dus na het kopiëren van Avatar Of Woe heeft hij zijn static ability niet meer, dus vallen er ook geen kaarten te exilen als je hem Clonet.
CR 706. Copying Objects
706.2. When copying an object, the copy acquires the copiable values of the original object's characteristics (...) The "copiable values" are the values derived from the text printed on the object (that text being name, mana cost, card type, subtype, supertype, expansion symbol, rules text, power, toughness, and/or loyalty),
---> as modified by other copy effects <---
, by "as . . . enters the battlefield" and "as . . . is turned face up" abilities that set characteristics, and by abilities that caused the object to be face down. Other effects (including type-changing and text-changing effects), status, and counters are not copied.
Legendary Creature - Ooze 0 / 0
As The Mimeoplasm enters the battlefield, you may exile two creature cards from graveyards. If you do, it enters the battlefield as a copy of one of those cards with a number of additional +1/+1 counters on it equal to the power of the other card.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
You can’t choose to exile just one creature card.
9/22/2011
The two creature cards may come from the same graveyard or different graveyards.
9/22/2011
You choose which one The Mimeoplasm is copying and which one determines how many +1/+1 counters are placed on The Mimeoplasm as The Mimeoplasm enters the battlefield.
9/22/2011
Treat The Mimeoplasm as though it were the creature card it’s copying entering the battlefield. Any “As [this card] enters the battlefield,” “[This card] enters the battlefield with,” and “When [this card] enters the battlefield” abilities of that creature card will work.
9/22/2011
Specifically, if The Mimeoplasm enters the battlefield as a copy of a creature card that enters the battlefield with a number of +1/+1 counters, The Mimeoplasm will enter the battlefield with those +1/+1 counters and +1/+1 counters equal to the power of the other exiled card.
Decktips