Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Een onderbouwing van de ban is hier te lezen.
Banned in Commander. Ik zag net een twitter update van Toby Elliot, en 't staat in het forum van commandernet. Erg begrijpelijk, het was een kwestie van 'ik geef de beurt door' om te (beginnen met) winnen.
Awwww....
Deze werkt nog best lekker in een wizard deck. met name als je ook Stonybrook Banneret en Azami, Lady of Scrolls speelt. lekker veel kaartjes rapen en uitspelen in de tegenstanders beurt
*insert wijze comment*
en quote uit de ruling
9/15/2013 Controlling more than one Prophet of Kruphix doesn't allow you to untap any creature or land more than once during a single untap step.
En zo leer je elke dag weer een beetje bij, ook ik speelde deze blijkbaar verkeerd. Kruphix, God of Horizons met 2x Prophet of Kruphix was altijd lekker mana verzamelen.
@Torak: Niet eens in de upkeep, maar gewoon in de untap step, zoals Jelle ook zegt.
Waarschijnlijk verwarren jullie het met het feit dat je geen priority krijgt in de untap step. Maar static abilities hebben geen priority nodig, dus die werken net zo goed in de untap step.
Ja, Bruxonn, je kunt met Prophet of Kruphix inderdaad belachelijk veel dingen doen, maar dàt dus niet.
Prophet of Kruphix's eerste ability untapt je creatures en landjes tijdens de turn-based action die de permanents van een andere speler untapt in zijn untap step. Dit gebeurt voordat iemand nog priority heeft gekregen die beurt, en dit gaat niet op de stack. Je kunt er dus ook niet op reageren.
Dus deze kaart helpt je niet je landjes meerdere keren in één beurt voor mana te tappen.
Ik denk dat als hij het nieuwe kaartcommentaar leest hij misschien al door heeft dat dit een ->static ability<- is, die de stack dus niet gebruikt, maar gewoon tijdens de upkeep van je tegenstander zegt dat je *floeps* al je beestjes en landjes opeens untapt. En of je dat dus niet al de abilities op de stack gaan waardoor je tussendoor priority krijgt, om je landjes kunt gebruiken voor de volgende trigger afgaat.
(Soort van ik dus)
Wie gaat Bruxonn het slechte nieuws vertellen?
Er triggert helemaal niets. Er staat immers geen At, When of Whenever.
Triggers? Welke triggers?
Het punt is dat je zo belachelijk veel met deze man kunt doen
Neem nou het volgende:
Ik speel deze in mijn The Mimeoplasm EDH, samen met o.a. Leyline of Anticipation en Vedalken Orrery. Ook zitten hier een flink aantal Clones e.d. in.
Dus, zodra je meerdere Prophets hebt liggen (en alles Flash heeft dankzij eerdergenoemde kaarten) ga je rustig zitten wachten. Dan komt zijn upkeep, en gaan de triggers van de Prophets op de stack. In response tap je al je land. Untap, tap alles. Untap, tap alles, etcetera. Cast Villainous Wealth voor X>40.
En dat is maar één van de mogelijkheden
Deze is leuk samen met Yisan, the Wanderer Bard en 1 of 2 Kiora’s Follower in het spel. Soms ram je tot wel 3 of 4 beesten neer voor je weer aan de beurt bent.
Creature - Human Wizard 2 / 3
Untap all creatures and lands you control during each other player's untap step.
You may cast creature spells as though they had flash.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern
Banned in: Commander
9/15/2013
Creatures and lands you control untap at the same time as the active player’s permanents. You can’t choose to not untap them at that time.
9/15/2013
Effects that state a creature or land you control doesn’t untap during your untap step won’t apply during another player’s untap step.
9/15/2013
Controlling more than one Prophet of Kruphix doesn’t allow you to untap any creature or land more than once during a single untap step.
9/15/2013
If you’re casting a creature spell with bestow, whether or not it has flash will depend on if you’re casting it as a creature or as an Aura. Prophet of Kruphix won’t give flash to a spell with bestow you’re casting as an Aura.
9/15/2013
The last ability applies to creature cards in any zone, provided something is allowing you to cast them. For example, if you control a Zombie, you could cast Gravecrawler (a creature with “You may cast Gravecrawler from your graveyard as long as you control a Zombie”) from your graveyard as though it had flash.
Decktips