Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 4,95
Vind mijn voorstel toch redelijk subtiel en jouw vergelijking daarom iet wat overtrokken. Maar het is waar dat Wizards alle oude kaarten terug wil brengen naar de originele intentie en/of wording.
En toch vind ik het jammer, maar daar ben ik de enige in denk ik.
Commercialiteit is het punt niet. Het punt is dat je een stel oude kaarten spontaan een andere werking wil geven, terwijl Wizards bezig is/was de oorspronkelijke werking van kaarten te herstellen/behouden.
Kaarten updaten om ze competitiever te maken slaat nergens op. Dat is net zoiets als Leviathan errata te geven dat hij opeens 15/15 is.
Ik geef het ook weinig kans, maar het leek me juist aardig om oude kaarten ondanks de power creep van de laastste jaren toch weer enigzins competitief te maken ook al is het alleen voor casual en Commander spelers (overigens een zeeeer behoorlijk deel van hun markt).
Dat ze toen ook al een verschil maakten tussen multiplayer en 1-tegen-1 is waar. Echter, door de power creep kan ik het me voorstellen dat je hier toch wat aan doet.
Waarom heeft het dan toch weinig kans? Kaarten die door Wizards al verkocht zijn dienen geen concurrentie te worden voor kaarten die ze nu willen verkopen. Er is kortom geen enkel direct commercieel belang om oude kaarten weer nieuw leven in te blazen.
Misschien moet ik me er maar bij neer gaan leggen (zucht).
Mis het gevoel van het openen van oude pakjes....
Ik geef het weinig kans. Er zijn al legends kaarten die nu voor alle opponents (Underworld Dreams bijvoorbeeld) werken, dus waarschijnlijk hebben ze er al naar gekeken.
Niet iedere kaart is bedoeld om iedere opponent tegelijk te raken.
Of hij veel gespeeld wordt in multiplayer weet ik eerlijk gezegd niet, dus a) laat ik even zitten. Met b) ben ik het niet eens.
Zit al een tijd te overwegen om een petitie te starten om van al dit soort kaarten de oracle te laten aanpassen naar "opponents" in plaats van het huidige "target opponent".
Wat vindt men?
Ik ben het zeker met je eens, maar Storm Seeker vind ik niet zo'n sterk voorbeeld, want a. die wordt nog wel gespeeld en b. die zou te sterk zijn als het voor iedereen gold.
Waarom worden oude kaarten zoals deze en Storm Seeker niet aangepast voor multiplayer?
In die tijd was er nog sprake van slechts 1 opponent, immers het spel was ontworpen om 1-tegen-1 te spelen. Dat er casual ook multiplayer gespeeld ging worden hadden ze initieel nooit voorzien.
In het kader van casual multiplayer, maar zeker ook in het kader van Commander, zou het leuker zijn als deze kaarten een nieuwe oracle tekst zouden krijgen die niet meer "target opponent", maar "opponents" zou stellen. Dan worden kaarten als deze, Storm Seeker en ongetwijfeld nog vele andere kaarten in eens veel beter speelbaar in multiplayer en Commander. Nu speelt niemand er echt mee.
Wie is het met me eens?
Cheers,
Yuri
Sorcery
Jovial Evil deals X damage to target opponent, where X is twice the number of white creatures that player controls.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips