Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters 2015 (MM2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Guildpact | 0,50 | 3,95 | ||
Modern Masters 2015 | 0,60 | 2,95 |
Prijs:
€ 0,60
FOIL
€ 2,95
Ik denk omdat je deze op commando kan laten verdwijnen.
Kaarten zoals Spin into Myth zijn een heel stuk minder eng voor deze kaart dan voor Obzedat.
edit: Plus, omdat je er een beestje voor moet saccen, werkt hij leuk met kaarten zoals Grave Pact en Black Market.
kan iemand mij vertellen waarom je deze als commander zou verkiezen boven Obzedat, Ghost Council? Ik kan nog beredeneren dat deze er weer staat aan het einde van de turn en kan blocken maar afgezien daarvan vind ik hem eigenlijk een stuk slechter! thnx
ok bedankt!
Dat gaat niet lukken. Conjurer’s Closet target, dus moet je het target al aanwijzen aan het begin van de end step wanneer de trigger de stack op gaat. Op dat moment is Ghost Council nog exiled, dus kan je hem niet targeten.
Hoe werkt het als deze geexiled is in combinatie met Conjurer’s Closet? kan ik m dan nog een keer blinken?
Ja dat kun je idd wel doen dan
Dat zou toch wel werken als je vervolgens nog een keer de ability activeerd door een andere creature te saccen voor de Council?
I stand corrected.
Je announcet de ability van Ghost Council of Orzhova. Die ligt nu dus onderop de stack. Je sacrificet False Prophet om de cost te betalen. Die triggert daardoor dus. De stack ziet er dan zo uit:
---TOP
trigger van False Prophet
ability van Ghost Council of Orzhova
---BOTTOM
De trigger van False Prophet resolvet als eerste en exilet alle creatures. De ability van Ghost Council of Orzhova kan hem daardoor niet meer terugvinden en die doet dus helemaal niks meer.
Conclusie: Het werkt niet.
edit: Wat Shai ook zegt. Het gaat je nog een creature kosten om het wel te laten werken.
@GH: Antwoorden in de trant van "ja, dat werkt" hebben we niet zo heel veel aan.
Wanneer je de ability van Ghost Council gebruikt om False Prophet te saccen zal de stack er als volgt uitzien:
--Top--
Trigger False Prophet
Ability Ghost Council
--Bottom--
Je zal dus nóg een beest moeten saccen aan Ghost Council wil je die behouden. Doe je dit niet dan resolved de ability van False Prophet voordat Ghost Council weg is en word deze gewoon óók ge-exiled.
Jup dat werkt. Je betaald de kost en de Ghost verdwijnt. Daarna gaat Prophet pas af, zover ik weet.
Kan ik deze combineren met False Prophet om zo als het ware board te swipen waarna mijn council gewoon veilig terug komt?
Volgens mij kan het toch:
betaal en sacrifice prophet,
trigger prophet op stack,
activeer ghost council
trigger ghost council
vervolgens ghost council is weg, dan wordt alles geëxiled en komt mijn council aan einde van de beurt vrolijk terug.
Ik ben het eens dat deze in commander ondergewaardeerd wordt. Het is best grappig om hem in een potje multiplayer constant tijdens of na combat te exilen. Zo lang je mana open hebt (en in commander is dat niet onwaarschijnlijk) en creatures hebt (ook niet onwaarschijnlijk) kun je er heerlijk mee aan de slag.
Deze generaal/commander is juist de nuts in EDH/Commander.
Je krijgt hem bijna niet dood en dat life drainen blijkt veel boeiender dan ik dacht.
Neen, alleen combat damage.
Legendary Creature - Spirit 4 / 4
When Ghost Council of Orzhova enters the battlefield, target opponent loses 1 life and you gain 1 life.
1, Sacrifice a creature: Exile Ghost Council of Orzhova. Return it to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/1/2006
Sacrificing Ghost Council of Orzhova to its own ability means it will wind up in the graveyard, not exiled.
2/1/2006
When Ghost Council of Orzhova is exiled, any Auras or Equipment on it fall off and any counters on it are removed. When it returns to the battlefield, it comes back untapped and is treated as a new version of the card.
2/1/2006
Normally, Ghost Council of Orzhova will return to the battlefield at the end of the same turn it’s exiled. But if it’s exiled during the End step, it’s too late to return it this turn. It has to wait to return to the battlefield until the next End step.
Decktips