Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Jace, Vryn’s Prodigy

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Mythic Magic Origins Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FTV Transform
 -
11,95    
Magic Origins
 -
14,95
 -
74,95
Jace, Vryn’s Prodigy | Magic Origins Jace, Vryn’s Prodigy | Magic Origins

Prijs:

€ 14,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 74,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
27-7-2015 13:02:00

Hij wordt in Standard door verschillende decks opgepakt. Sultai control, Jeskai tokens, Rally, etc

dus dan willen ineens veel mensen hem spelen en hebben, er is nu nog een redelijke schaarste en toch wilt iedereen hem voor Gameday. Vraag/aanbod verhaal, prijs omhoog!

Neemt niet weg dat hij gewoon ook presteert in die decks.

26-7-2015 14:49:00

Nieuwe kaarten zijn altijd volatiel qua prijs. Weet weinig van Standard en Modern af maar dit lijkt mij een prima kaart.

26-7-2015 14:30:00

Waarom is deze kaart ineens zo duur? zo bijzonder is die nou ook weer niet.

17-7-2015 23:37:00

ennn het eurootje is eraf

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-7-2015 14:34:00

Geniet ervan zo lang het nog kan, het is allemaal presale hype. Laten we eens kijken naar de prijzen in een weekje of vier.

17-7-2015 14:06:00

wéér een eurootje erbij

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-7-2015 13:41:00

Maar wat wil je doen met deze Jace wat een normale Looter / Snapcaster niet kan? Daarnaast stelt Jace niets voor als een 2-drop in een formaat waar dingen zoals Confidant, Goyf en uiteraard Snapcaster gespeeld worden.

17-7-2015 13:30:00

Ik denk ook niet dat jace veel gaat voorkomen in modern, daarvoor vind ik de planeswalker kant wat te zwak. Maar als je hem speelt wil je hem ook zo snel mogelijk flippen, je bouwt gewoon je deck daar omheen. Delver decks zijn ook gemaakt zodat beurt 2 je delver flipped.

17-7-2015 13:13:00

@bruxon sorry als je je aangevallen voelt, maar ik bedoelde meer dat het wel zou kunnen. Jace wordt pas beter later in het spell sowieso. Je kunt misschien ook gewoon 1-2 beurten looten anders.. wat overbodige lands discarden ofzo..

We zullen het wel zien. Ik zag hem in ieder geval bij Jeff Hoogland al in een build verschijnen.

17-7-2015 13:10:00

Je speelt vast meer 1 mc instant/sorcery in je deck... vooral als je ook bv. Snapcaster speelt.

17-7-2015 12:50:00

Ik heb het rekenwerk even gedaan, en het komt erop neer dat je al 60% kans hebt dat je niet eens één enkele Thoughtseize tegenkomt, laat staan dat Jace, Vryn’s Prodigy en 2x Polluted Delta daar nog bij komen kijken...

Met Faithless Looting wordt het inderdaad een stuk makkelijker, maar ik reken er niet op dat Jace in Modern veel gespeeld gaat worden.

17-7-2015 12:42:00

Daarbij ga je er dus van uit dat je 2x fetch, Thoughtseize en Jace op hand hebt... als je de fetch 8x speelt en Jace 3x (lijkt mij het maximale) dan is die kans vrij klein...

Laten we zeggen dat je op de draw bent. Dan heb je dus 11 kaarten in totaal in beurt 4. Van die 11 moeten er 4 precies goed zijn, en één fetch en Thoughtseize moeten bij de eerste 8 zitten. Ik ga dit even uitrekenen jongens

17-7-2015 12:31:00

@bruxon: T1, Polluted Delta, sac, swamp into Thoughtseize. 2 cards in GY. T2 land into Jace, T3 Polluted Delta, sac land, loot GY:4 Je kunt dan een spell spelen of counter ophouden. als je in ieder geval iets speelt dan flipt hij al.

17-7-2015 12:23:00

Beurt 3 moet op zich makkelijk te doen zijn. 2 fetchlands, en een Faithless Looting erbij en klaar.

17-7-2015 11:01:00

Beurt 3 lijkt me een beetje erg snel, maar het moet wel kunnen lukken voordat je Dig Through Time wilt gaan casten in control. (Zeg beurt 6)

Oracle

Legendary Creature - Human Wizard 0 / 2

T: Draw a card, then discard a card. If there are five or more cards in your graveyard, exile Jace, Vryn's Prodigy, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
The activated ability of Jace, Vryn’s Prodigy checks to see if there are five or more cards in your graveyard after you discard a card. Putting a fifth card into your graveyard at other times won’t cause Jace to be exiled, nor will Jace entering the battlefield while there are five or more cards in your graveyard.

6/22/2015
Each face of a double-faced card has its own set of characteristics: name, types, subtypes, power and toughness, loyalty, abilities, and so on. While a double-faced card is on the battlefield, consider only the characteristics of the face that’s currently up. The other set of characteristics is ignored. While a double-faced card isn’t on the battlefield, consider only the characteristics of its front face.

6/22/2015
The converted mana cost of a double-faced card not on the battlefield is the converted mana cost of its front face.

6/22/2015
The back face of a double-faced card (in the case of Magic Origins, the planeswalker face) can’t be cast.

6/22/2015
A double-faced card enters the battlefield with its front face up by default, unless a spell or ability instructs you to put it onto the battlefield transformed, in which case it enters with its back face up.

6/22/2015
A Magic Origins planeswalker that enters the battlefield because of the ability of its front face will enter with loyalty counters as normal.

6/22/2015
In some rare cases, a spell or ability may cause one of these five cards to transform while it’s a creature (front face up) on the battlefield. If this happens, the resulting planeswalker won’t have any loyalty counters on it and will subsequently be put into its owner’s graveyard.

6/22/2015
You can activate one of the planeswalker’s loyalty abilities the turn it enters the battlefield. However, you may do so only during one of your main phases when the stack is empty. For example, if the planeswalker enters the battlefield during combat, there will be an opportunity for your opponent to remove it before you can activate one of its abilities.

6/22/2015
If a double-faced card is manifested, it will be put onto the battlefield face down (this is also true if it’s put onto the battlefield face down some other way). Note that “face down” is not synonymous with “with its back face up.” A manifested double-faced card is a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. While face down, it can’t transform. If the front face of a manifested double-faced card is a creature card, you can turn it face up by paying its mana cost. If you do, its front face will be up. A double-faced card on the battlefield can’t be turned face down.

4/8/2016
If you discard a card with madness while resolving the ability of Jace, Vryn’s Prodigy, you’ll need to already have five other cards in your graveyard to satisfy that ability’s condition. You can’t choose to put the card directly into your graveyard to satisfy it.

4/8/2016
The back face of a double-faced card doesn’t have a mana cost. A double-faced permanent with its back face up has a converted mana cost equal to the converted mana cost of its front face. Each back face has a color indicator that defines its color.

7/13/2016
For more information on double-faced cards, see the Shadows over Innistrad mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/shadows-over-innistrad-mechanics).

9/29/2017
You can control two of this permanent, one front-face up and the other back-face up, at the same time.

6/22/2015
If you activate the second ability of Jace, Telepath Unbound, you must follow the timing rules for the card’s types. For example, if you target a sorcery card, you may cast it during your main phase when the stack is empty. You pay all the spell’s costs.

6/22/2015
If you don’t cast the card that turn, nothing happens. It remains in your graveyard.

6/22/2015
The card is exiled only if it’s cast from the graveyard and put back into the graveyard (either by resolving or being countered). If, at any time, the card goes to a hidden zone (such as your hand or your library), the effect loses track of the card. It won’t be exiled, even if that card is put into your graveyard later that turn.

Decktips