Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Archenemy Nicol Bolas (E01)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy Nicol Bolas | 1,00 | |||
M12 | 0,75 | 3,95 | ||
Rise of the Eldrazi | 1,50 | 29,95 |
Prijs:
€ 1,00
Oei, oei, oei! Ik heb het gevonden
hier
Wat dus ook het geval met Venser. Wanneer Gideon bijvoorbeeld op 1 staat en je gebruikt zijn +2 Ability om hem te laten leven en later in de beurt besluit om hem met Venser te 'sliden' (+2) dan mogen de creatures alles aanvallen wat ze willen omdat Gideon als een nieuwe Gideon word gezien.
Uitstekend.
Bedankt!
Een naam in de kaart verwijst naar zichzelf "this card". Ook al liggen er dan meerdere in, na vindicate zijn de creatures weer vrij.
als jij dan nog een gideon aan kan vallen is er of iets fout gegaan (2 gideons in play mag nie) of is je oppo best knap om hem in play te krijgen (ok, als hij Leyline of Anticipation gebruikt minder denderend)
Maar stel dat hij het laatste doet dan heb je nog steeds vrije keuze om aan te vallen wie je wilt aangezien de gideon die je aan zou moeten vallen al lang en breed verdwenen is.
Als iemand zijn +2 ability tegen jou gebruikt en in jou eigen pre-combat main phase speel je een Vindicate op deze knakker, heb je jouw creatures weer vrij om te doen wat je wilt, toch?
Just checking.
Ah Tazz jonguh, laat mij die skitta lekkah poetie jonguh (H)
Nee, sorry, ik snap je punt
vloeken = uncool
Godverdomme, zo heb ik het nog niet eens bekeken..
Geen wonder dat hij zo duur is, want dan is hij best goed
Gideon is dusdanig sterk dat je geen combo's nodig hebt, hij sloopt in zijn eentje al potjes.
Vaak zit hij in control decks, zodat de tegenstander al weinig creatures heeft (T4 Day of Judgment o.i.d.). De +2 en -2 zijn genoeg om losse beesten af te slachten, en zodra er niets ligt ram je voor 6.
Neen. Niet echt. Wat wel handig is als dat de beesten Gideon aanvallen, kan jij volgende beurt keihard terug beuken met hopelijk ook nog Gideon erbij.
Geen ingewikkelde combo met zijn eigen ability's?
Want daar zit ik dus al maanden naar te kijken hea!
Als je geen pijn wil hebben omdat je daar dood van gaat, of omdat de tegenstanders creatures minder dan 2 power hebben, gebruik je optie 1. Wil je een tapped creature killen, dan doe je optie 2. Wil je iemand slaan, dan doe je optie 3. Simple as that.
Ik snap nog steeds geen ruk van dit ding.. xD
Ik wil even heldere uitleg over hoe je gideon nou precies moet gebruiken iemand??
den kdat het heel goed zou kunnen dat hij weer wat stijgt ja ik heb hem ook al verhoogd.
Legendary Planeswalker - Gideon
+2: During target opponent's next turn, creatures that player controls attack Gideon Jura if able.
-2: Destroy target tapped creature.
0: Until end of turn, Gideon Jura becomes a 6/6 Human Soldier creature that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Ja, die kun je hier vinden.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
Gideon Jura’s first ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about a set of creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, whatever creatures the targeted opponent controls during the declare attackers step of their next turn must attack Gideon Jura if able. This includes creatures that come under that player’s control after the ability has resolved and creatures that have lost all abilities.
6/15/2010
Gideon Jura’s first ability causes creatures to attack him if able. If, during the affected player’s declare attackers step, a creature they control is tapped, is affected by a spell or ability that says it can’t attack, or is affected by “summoning sickness,” then that creature doesn’t attack. If there’s a cost associated with having a creature attack, the player isn’t forced to pay that cost, so the creature doesn’t have to attack in that case either.
6/15/2010
If a creature controlled by the affected player can’t attack Gideon Jura (because he’s no longer on the battlefield, for example), that player may have it attack you, another one of your planeswalkers, or nothing at all.
6/15/2010
Gideon Jura’s first ability applies during each combat phase of the affected player’s next turn (as opposed to applying during the affected player’s next combat phase). The distinction is relevant if there are no combat phases during that turn (due to Fatespinner’s effect, for example) or there are multiples (due to World at War, for example).
6/15/2010
If Gideon Jura becomes a creature due to his third ability, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. Gideon Jura was already on the battlefield; he only changed his types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.
6/15/2010
If Gideon Jura becomes a creature, he may be affected by “summoning sickness.” You can’t attack with him or use any of his T abilities (if he gains any) unless he began your most recent turn on the battlefield under your control. Note that summoning sickness cares about when Gideon Jura came under your control, not when he became a creature.
6/15/2010
Gideon Jura’s third ability causes him to become a creature with the creature types Human Soldier. He remains a planeswalker with the planeswalker type Gideon. (He also retains any other card types or subtypes he may have had.) Each subtype is correlated to the proper card type: Gideon is just a planeswalker type (not a creature type), and Human and Soldier are just creature types (not planeswalker types).
6/15/2010
If you activate Gideon Jura’s third ability and then unpreventable damage is dealt to him (due to Unstable Footing, for example), that damage has all applicable results: specifically, the damage is marked on Gideon Jura (since he’s a creature) and that damage causes that many loyalty counters to be removed from him (since he’s a planeswalker). If the total amount of damage marked on Gideon Jura is lethal damage, he’s destroyed as a state-based action. If Gideon Jura has no loyalty counters on him, he’s put into his owner’s graveyard as a state-based action.
6/15/2010
Say you activate Gideon Jura’s third ability, then an opponent gains control of him before combat. You may have any of your creatures attack Gideon Jura (since he’s still a planeswalker). Then Gideon Jura may block (since he’s a creature). He may block any eligible attacking creature, including one that’s attacking him! During combat, he behaves as an attacked planeswalker and/or a blocking creature, as appropriate. For example, he deals combat damage to any creatures he’s blocking, but he doesn’t deal combat damage to any unblocked creatures that are attacking him.
1/22/2011
The first ability only affects the declaration of attackers. If a creature is put onto the battlefield attacking (thanks to Hero of Bladehold, Preeminent Captain, or the Ninjutsu ability, for example), that creature’s controller may choose the defending player or planeswalker that it will be attacking in the normal way.
Decktips