Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Abyssal Persecutor

Serie: Iconic Masters (IMA)

Rarity: Rare Iconic Masters Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
1,50    
Iconic Masters
 -
1,50
 -
5,90
Worldwake
 -
1,95
 -
7,95
Abyssal Persecutor | Iconic Masters

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,90

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
6-8-2010 16:07:00

Dus ook leuk met Shimmering Efreet (bestand tegen de meeste counters, behalve Stifle & friends)!
Weeeeeeeeeeeeeeeer een topcombo met deze kaart.

6-8-2010 16:03:00

Ja, want AP ligt immers niet meer op het battlefield.

6-8-2010 15:14:00

Als je deze uitphased (met bijvoorbeeld een Reality Ripple ) en je tegenstander is eigenlijk "dood", heb je dan gewonnen (immers deze is geen onderdeel meer van het spel)?

21-7-2010 15:19:00

Welja, het idee van deze kaart is het volgende:
Je hebt een 6/6 flyer voor maar 4 mana in zwart (met trample) wat natuurlijk érg goed is.
Als de tegenstander niets aan je beest doet prima, dan mep je hem onder nul.
Wanneer je normaal gesproken zou hebben gewonnen gebruik je zélf een removal om van de Abyssal af te komen.

Het idee is dat je tóch wel removal speelt, zeker in een Jund deck. Deze removal raap je dus wel en in dat geval heeft de Abyssal eigenlijk geen nadeel meer...behalve dus in het voorbeeld van Erik.

Wat die Esper speler betreft, ik vind het niet zo gek dat die speler naar -87 is gestampt. Je wil namelijk toch écht mana open houden voor 2-3 counters aangezien je tegenstander zoveel removals kan casten en dan hou je géén mana over om de Creeping Tar Pits te animeren. Ongetwijfeld zal de Esper speler de eerste paar beurten onder 0 niets hebben kunnen doen en tja, wanneer de abyssal dan door blijft meppen dan kom je vanzelf op -87 he
Maar goed, ik ben het er mee eens dat dit gewoon control is.

21-7-2010 15:04:00

Ondanks Erik's verhaal, krijg ik op basis van de reacties dus toch de indruk dat dit kennelijk een topkaart zou moeten zijn.

Wel een leuk verhaal Erik!

21-7-2010 15:04:00

Volgens mij is het veel makkelijker om de jund speler te stoppen van het killen van zijn eigen beest (laten we zeggen iets van 12 kaarten) dan om de rest te controleren (het hele deck). In dit geval pakte dat dus goed uit. Als je daarvoor kiest ga je ook geen moeite doen om damage tegen te houden.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2010 14:57:00

Als je al je counters nodig hebt om die demon in leven te houden omdat je anders verliest is dat dan control? Als 1 kaart een ander deck zoveel moeite en tijd kost, wie is er dan aan 't controllen?. En dat de esper speler dan vervolgens zo lang nodig heeft om pas na -87 van 1 andere speler af te komen noem ik ook niet echt control. In deze situatie kwam Esper 'r goed van af, heel leuk voor 'm maar dat kwam niet door z'n deckbuild. Wel raar vreemd dat de Jund speler 'r ook zo lang over deed, Devour en sac. zooi zat toch, zelfs tegen counterdecks. Maar goed misschien had ik 'r bij moeten zijn geweest om echt te kunnen oordelen.

En mazzelvictories komen inderdaad wel eens voor ja. Maar ben je daar dan trots op? Een beetje magicer wil toch winnen door de kaarten in zijn eigen deck? En niet omdat 't steeds zo uitkomt door omstandigheden...

21-7-2010 14:29:00

Als je tegenstander niet kan winnen, jij niet kan verliezen, en je hebt een hand vol counterspells, nou, dat zou ik toch echt wel control willen noemen Dat je daarna nog 10 beurten nodig hebt om daadwerkelijk zelf te winnen, lijkt me geen enkel probleem; het zou pas zonde zjn als je je mana gebruikt en daardoor zijn removal voor de Persecutor niet kunt gebruiken en alsnog verliest... Control gaat in eerste instantie over niet verliezen, winnen heeft geen haast.

21-7-2010 14:22:00

@ red:

Ja, maar wat is je punt? "Mazzelvictories" komen zo vaak voor.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2010 14:17:00

Weet ik dat hij met Esper speelde, ik bedoelde ook, als je zolang nodig hebt om zelf helemaal tot -87 getrapt te worden en dan pas de tegenstander kan killen is, dan is 't Esper deck toch te langzaam. Dit is meer zo'n mazzel-victory dan echt 'control' hebben.

21-7-2010 14:12:00

Ja, maar hij bedoelde juist dat hij zelf met Esper-control speelde tegen een Jund deck waarin deze dus zat.
Echter, het was inderdaad waarschijnlijk niet echt een top-Jund-deck waar hij tegen speelde.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-7-2010 14:09:00

No offence of zo maar als je tot -87 nodig hebt om 1 andere speler uit te schakelen ben je wel lang bezig naar mijn mening. Een fatsoenlijk agro-jund deck maakt daar gehakt van.

21-7-2010 13:24:00

Cool!!!

21-7-2010 13:13:00

Die heb ik gehad.
(Ik) Esper Control vs. Jund.
Hij had de Persecutor uit al mijn Flashfreeze, Negate's en Deprive's werden gebruikt om de removal voor zijn persecutor te stoppen.

Ik stond op -87 toen ik won dankzij Creeping Tar Pit beats

21-7-2010 12:52:00

Hij bedoelt te zeggen dat dit een goede kaart is (eventueel met Fling), waar ik het mee eens ben.

Overigens, kan iemand een mooie anekdote uit het echte leven melden waarin je deze in het spel had, dat je tegenstander al "dood" was, maar je deze niet weg kon krijgen?

Cheers,
Yuri

Oracle

Creature - Demon 6 / 6

Flying, trample
You can't win the game and your opponents can't lose the game.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

11/17/2017
No game effect can cause you to win the game or cause any opponent to lose the game while you control Abyssal Persecutor. It doesn’t matter whether an opponent has 0 or less life, an opponent is forced to draw a card while their library is empty, an opponent has ten or more poison counters, an opponent is dealt combat damage by Phage the Untouchable, you control Felidar Sovereign and have 40 or more life, or so on. You keep playing.

11/17/2017
Other circumstances can still cause an opponent to lose the game, however. An opponent will lose a game if they concede, if that player is penalized with a Game Loss or a Match Loss during a sanctioned tournament due to a DCI rules infraction, or if that player’s Magic Online® game clock runs out of time.

11/17/2017
Effects that say the game is a draw, such as the _Legends_(TM) card Divine Intervention, are not affected by Abyssal Persecutor.

11/17/2017
Abyssal Persecutor won’t preclude an opponent’s life total from reaching 0 or less. It will just preclude that player from losing the game as a result.

11/17/2017
If Abyssal Persecutor leaves the battlefield while an opponent has 0 or less life, that opponent will lose the game as a state-based action. No player can respond between the time Abyssal Persecutor leaves the battlefield and the time that player loses the game.

11/17/2017
Even though your opponents can’t lose the game, a player can’t pay an amount of life that’s greater than their life total. If a player’s life total is 0 or less, that player can’t pay life at all, with one exception: a player may always pay 0 life.

Decktips