Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander Anthology II (CA2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 0,50 | |||
Commander 2016 | 3,95 | |||
Commander Anthology II | 3,95 | |||
Core Set 2021 | 1,50 | 3,95 | ||
Core Set 2021 (BL) | 3,50 | 6,95 | ||
M14 | 1,00 | 14,95 | ||
Media Inserts | 1,95 | |||
foil | ||||
Modern Masters 2017 | 0,50 | 9,90 |
Prijs:
€ 3,95
Andere versie wel op voorraad.
niet zozeer om er naast te hebben liggen, maar omdat je dan 2x zoveel kans hebt om een hele goede kaart te trekken
Naast Retarmogoyf lijkt me ook niet echt een goede manier van synergy
Deze wil je juist niet naast tarmogoyf hebben liggen.
Eerder tegen tarmogoyf want minder kaarten in de graveyard (zeker als je zelf mag kiezen) is minder sterke goyf
als ze deze kaart nou blauw hadden gemaakt zou hij zo in mijn legacy deck gaan, als je groen speelt zou ik hem er gewoon naast tarmogoyf 4x in doen, in de verloop van tijd zal deze wel meer gespeeld gaan worden alleen duurt dat nog wel een poos.
En daar komt bij dat Tarmo niets actiefs kan doen naast aanvallen. Tegen sommige decks zoals Reanimator of misschien Brown Welder wil je bepaalde creatures nog wel eens exilen. Dan heb je de +1/+1 bonus nog, laat staan tegen decks die de graveyard abusen zoals Dredge ofzo.
Dat vraag ik wel.
Dat zegt hij niet.
@ Typheem: Lhurgoyf is geen coole tribe?
Klopt, ik speel hem zelf ook in m'n Legacy Punishing Maverick.
Er zijn een heleboel situaties waarin hij veel beter is dan een Tarmogoyf, maar hij is wat meer mana intensief. In een tempo deck als delver rug zal je daarom liever goyf hebben, maar in een deck met Green Sun’s Zenith heb je liever dit beest om naar te kunnen tutoren, want het is veel meer een toolbox beest. (goed vs reanimator, opposing goyfs, snapcaster mage, enz.)
@Typheem: ik ben het idd eens met dat je zegt dat het 2 verschillende kaarten zijn. De GY removal en lifegain zijn 2 pluspunten van de Ooze, zonder meer. Dat zijn geen punten om een Goyf mee te vergelijken, dus in dat opzicht is de Ooze een supergoede kaart, echter vind ik niet dat ie 'de nieuwe Goyf is' (maar misschien wel beter!).
Goyf moet je indirect ook mana in stoppen om hem te laten groeien. Nu is dat meestal wel via normaal spelverloop, maar toch. Deze kaart doet toch net iets meer dan alleen dik zijn zoals Goyf. Tegen reanimate haalt hij threats weg en tegen aggro decks is hij erg sterk vanwege de lifegain. Ik vind ze wel redelijk te vergelijken, maar het blijven verschillende kaarten. Persoonlijk vind ik deze beter door de veelzijdigheid + coole tribe.
Om de Ooze groter te maken kost je dat wel mana, bij Goyf niet. Om nu alleen vanwege de CMC de Ooze met Goyf te vergelijken gaat wel wat ver. En dat ie groter wordt is mana afhankelijk en creatures-in-GY afhankelijk (Goyf natuurlijk ook, maar niet alleen afhankelijk van creatures).
Hij kost maar 2 idd echter is hij gedurende de pot wel mana intensief omdat je deze elke keer moet activaten.
Kost weinig, wordt snel groot. Maar deze komt met extra voordelen, vandaar dat hij beter is.
Creature - Ooze 2 / 2
G: Exile target card from a graveyard. If it was a creature card, put a +1/+1 counter on Scavenging Ooze and you gain 1 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
3/14/2017
If the target card is an illegal target when the ability tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen. No +1/+1 counter will be put on Scavenging Ooze and you won’t gain life. Notably, this means that if you activate Scavenging Ooze’s ability multiple times targeting the same creature card, only the first instance of the ability to resolve will have any effect.
Decktips