Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,00
Op welk moment verandert de top kaart tijdens het casten van iets? Of moet ik dit zien als een niet state-base effect. En zolang er dingen op de stack staan er niet naar de top gekeken wordt?
Sinds wanneer draw je de 3 kaarten tijdens het casten?
De eerste regel gaat over casten/activeren.
De tweede regel gaat over het resolven.
zijn deze 2 regels
4/15/2013 If the top card of your library changes while you're casting a spell or activating an ability, the new top card won't be revealed until you finish casting that spell or activating that ability.
4/15/2013 When playing with the top card of your library revealed, if an effect tells you to draw several cards, reveal each one before you draw it.
niet in strijd met elkaar? Stel, ik cast een Ancestral Recall, draw 3 cards. Dan zegt de eerste regel, handel het effect van de recall af en dan pas de top kaart revealen. De 2e zegt: laat alle kaarten zien...
twee landjes droppen vind ik nog steeds prima
Hij is nog best aardig met Bloodline Shaman. Heb je een landje bovenop, speel je eerst die, heb je een elf bovenop, tap je eerst je Shaman en andersom . Zo "raap" je nog rustig 1 a 2 kaarten per beurt extra
. Mirri’s Guile ernaast en gaan
.
Binnenkort verandert de uitleg hieronder, vanaf M14 welteverstaan; een extra land wordt dan anders bijgehouden. Unsummonen werkt dan niet meer om een derde land te kunnen droppen, omdat nu geteld wordt hoeveel landen je gespeeld hebt gedurende je beurt. Je speelt dus niet meer een extra land via het effect van de Oracle. (Erg vaag hoe je dit nou precies moet gaan uitleggen, dat kunnen de judges vast beter, maar het extra extra land kan niet meer )
Bron: hier
Ja je kunt een derde land spelen in dat geval, om de reden die je zelf ook al aangeeft. Alleen is het geen andere ability, enkel een andere permanent voor het spel.
Deze regel is van toepassing:
305.2. A player may normally play only one land during his or her turn; however, continuous effects may increase this number. If any such effects exist, the player announces which effect, or this rule, applies to each land play as it happens.
Het effect wordt dan door twee verschillende permanents (een Oracle pre-bounce, eentje erna) toegekend, dus je kan dan ook twee keer naar een Oracle wat je dit effect geeft verwijzen.
Bron: hier en Google natuurlijk .
Stel, ik heb deze in het spel liggen en ik heb m'n twee landjes gespeeld. Kan ik dan een Unsummon er op doen, vervolgens opnieuw casten en dan een derde landje spelen? Ik denk zelf van wel omdat het een andere permanent is voor het spel en dus is het een andere ability. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Hmm, zit te denken om deze 1x in m'n tribal deck te pleuren naast Descendants’ Path en Green Sun’s Zenith Dan filter je al je land weg en blijven de beestjes mooi liggen.
Nee.
Een landje spelen (play) is wat anders dan een landje op de battlefield leggen (put onto the battlefield). Met deze combinatie moet voor het effect van Burgeoning het landje nog steeds in je hand zitten.
("Play" gaat in principe volgens de regels van max. 1 per beurt in je eigen main phase, als de stack leeg is.
"Put onto the battlefield" zit geen beperking aan.)
mag je als je bovenste kaart een land is, dit land spelen, in de beurt van je tegenstander, als je een Burgeoning hebt liggen en een van je tegenstanders een land speelt?
Inderdaad steeds 1 land meer. An additional betekent gewoon nog eentje en kijkt niet naar het aantal dat je op dat moment al mag spelen per beurt.
okay bedankt.
gewoon voor elke die je heb t liggen 1 extra
Ik weet niet of iemand dat wel eens heeft gehad, maar ik weet nog wel dat een vriend van me vroeg of ik vier land mocht spelen met twee van deze op het veld. Ik weet dat het niet zo is, maar misschien kan dat ook in de FaQ?
Creature - Elf Shaman 2 / 2
You may play an additional land on each of your turns.
Play with the top card of your library revealed.
You may play lands from the top of your library.
Vraag: Hoeveel land mag ik nu precies spelen met deze op de battlefield?
Antwoord: Twee, en dat is inclusief het landje dat je altijd al mag spelen. De Oracle geeft je één extra mogelijkheid om een land te leggen, en daarnaast een extra plaats waarvan je land mag spelen.
Je kunt dus:
- 2 land uit je hand spelen
OF
- 2 land vanaf je library spelen
OF
- 1 land uit je hand en 1 vanaf je library spelen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
If you control more than one Oracle of Mul Daya, the effects of their first abilities are cumulative. If you control two, for example, you can play three lands on your turn.
10/1/2009
Oracle of Mul Daya doesn’t change the times when you can play a land card from the top of your library. You can play a land only during your main phase when you have priority and the stack is empty. Doing so counts as one of your land plays for the turn.
10/1/2009
If you play your first land of the turn from the top of your library, and the new top card is another land card, you can play that one too.
4/15/2013
The top card of your library isn’t in your hand, so you can’t suspend it, cycle it, discard it, or activate any of its activated abilities.
4/15/2013
If the top card of your library changes while you’re casting a spell, playing a land, or activating an ability, the new top card won’t be revealed until you finish doing so.
4/15/2013
When playing with the top card of your library revealed, if an effect tells you to draw several cards, reveal each one before you draw it.
Decktips