Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy | 4,95 | |||
Conflux | 2,50 | 19,95 | ||
Double Masters | 1,95 | 4,95 |
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 4,95
Oh, ik dacht dat je Mennarch terughaalde, niet de Mage.
Als je de Mage terughaalt, is hij daarna inderdaad geen artifact meer.
Hoewel het in mijn nadeel ligt sluit ik me bij Xander aan
Ik dacht dat ik zo heel snel artifact landjes kon gaan zoeken....ow well.
Ervan uitgaande dat je Trinket Mage terughaalt:
Het effect van Memnarch blijft duren zo lang de kaart op de battlefield is, maar zo gauw de betreffende kaart de battlefield verlaat, houden dit soort effecten op.
Een artifact is namelijk een permanent. En permanents bestaan alleen op de battlefield. In je hand kan iets sowieso nooit een artifact zijn, maar hoogstens een artifact card. Maar dat zegt Memnarch niet.
---
Als je Memnarch terughaalt, dan blijft Trinket Mage inderdaad een artifact.
Ja, want Memnarch zeg niet: This effect lasts as long as Memnarch is on the battefield, maar inderdaad:
This effect doesnt end at end of turn.
Vraagske...ik heb mijn Trinket Mage met Memnarch in een artifact veranderd.
Ik haal deze terug met de Master Transmuter....is de Mage dan nog steeds een artifact?
Ik dacht van niet, maar mijne maat meent van wel omdat het effect van de memnarch blijft duren.
Maar, zoals ik al zei, eigenlijk kan het ook... Maar op een andere manier stacken. Het staat hieronder. (zorgen dat je met Key de Transmuter untapped, en dan nog steeds voor Transmuter's cost de Key terughaalt).
'':'' dan had het dus wel gekund? zoals vele creaturen hebben, bijv. Elvish Piper.
zou ook veel te ziek zijn. ik speelde het wel altijd zo en dan had ik mijn handje in een paar beurten uitgespeeld.
zonder werkt mijn deck al hard genoeg. vooral als ik voltaic key gratis kan spelen.
Oeps, Chris is sneller.
En, oh ja. Je kan het zo ook gebruiken. Eerst de ability van de Key op de stack gooien, responderen met Transmuter (je haalt ook Key terug), en laat resolven. Als die van de Key resolved untap je de Transmuter alsnog.
Hmm, pff... Ik zou denken dat het en van Transmuter en returnen van de Key allebei bij de cost hoort, en je dus niet kunt zeggen dat je Transmuter untapt, omdat de key dan l in je hand zit. (je betaalt alle costs tegelijk). Terwijl als ''Return an artifact you control to it's owner's hand'' juist nà de dubbele punt zou staan, dan kon het wel. Want dan ligt de ability -waarvoor je
,
betaalt hebt- op de stack, kun je in response untappen, en wanneer hij resolved pas de Key terughalen. Terwijl je hem wel hebt gebruikt...
Ik weet zeker dat de tweede situatie zou werken, het gaat echter om de eerste- en aangezien ik geen judge ben, en jij graag ook zeker wilt weten zou ik het fijn vinden om hier iemand te hebben die definitief antwoord kan geven.
Je zegt het zelf al, het returnen van een artifact staat voor de dubbele punt, dus het is de cost. De cost gaat niet op de stack, dat gebeurd gelijk. Alleen wat na de dubbele punt staat gaat op de stack, daar kan je op reageren.
Maar zoals Carlo zegt, je kan de key wel gebruiken voordat je de ability van transmuter gebruikt, dan heb je hetzelfde effect.
met sculptor erbij kan ik mijn voltaic key gratis opleggen.
dat maakt de combo helemaal ziek.
return voltaic key en speel hem daarna gratis en kan zo mijn transmuter
weer untappen met de cost van maar een mana.
maar ik vat je commentaar niet helemaal Carlo. on the stack snap ik wel
maar na het returnen van een artifact staat een dubbele punt. dus voor dat ik voltaic key return kan ik mijn voltaic key toch wel gebruiken om een andere artifact mee te untappen?
''Niets, het is zelfs heel pijnlijk.''
Ohw wacht. Nou, je kunt dan twee artifacts in een beurt transmuten. (of meer, hangt af van het aantal Keys.)
Alleen het practisch nut ervan ontgaat mij een beetje.
Nee, dat zou zijn als het Artifact Returnen het resolven van de ability is, en niet de cost. Want dan zou je betalen, en Transmuter tappen, en de ability op de stack leggen. In dat geval Zou je bovenop de stack nog de ability van de key leggen, om transmuter te untappen, en daarna bij het resolven Voltaic Key voor een artfifact te verwisselen.
ECHTER, het terughalen van voltaic key is een cost, en gaat dus samen met het tappen van de Transmuter (en betalen), dus werkt dit niet.
Wat wèl kan is de ability van Voltaic Key gebruiken, en voordat hij resolved de ability van de transmuter bovenop de stack gooien(zodat die wordt getapt) en je haalt voltaic key terug. Nu ligt het al op de stack dat de transmuter gaat untappen, en heb je er toch voor gezorgd dat de Key wordt verwissled met een andere artifact.
Hoop dat je het hebt kunnen volgen... XD
met een voltaic key kun je je transmuter untappen direct nadat je met haar voltaic key returned en een andere artifact uit je hand neerlegt.
-transmuter , return voltaic key.
-voordat hij naar mijn hand gaat gebruik ik zijn ability om transmuter te untappen.
-er komt een artifact in spel en transmuter is untapped en kan weer gebruikt worden. speel daarna voltaic key weer en kan weer zo doorgaan mits ik nog mana over heb.
kan toch?
Artifact Creature - Human Artificer 1 / 2
U, T, Return an artifact you control to its owner's hand: You may put an artifact card from your hand onto the battlefield.
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
Master Transmuter can be returned to its owner’s hand to pay the cost of its activated ability.
8/7/2020
The artifact card you put onto the battlefield when the ability resolves may be the same card that you returned to your hand when you paid the cost. If so, it returns to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence.
Decktips