Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sen Triplets

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alara Reborn
 -
19,95
 -
49,95
Double Masters
 -
3,95
 -
11,95
Sen Triplets | Double Masters

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-3-2011 10:08:00

"4. A deck may not generate mana outside its colours. If an effect would generate mana of an illegal colour, it generates colourless mana instead."

Zie het EDH/Commander regel "forum": hier

Je mag dus welliswaar een Mountain uit iemands hand spelen, deze zal helaas nooit rode mana kunnen maken. Wil je dus alles kunnen spelen met Sen Triplets, dan zal je moeten kijken of je dit misschien kan oplossen met kaarten als: Celestial Dawn of Mycosynth Lattice. Helaas weet ik van beide niet zeker of ze werken...

1-3-2011 08:52:00

Mijn waarde regel guru's.

Ik ben een beetje in de war. In een potje EDH, met Sen triplets als General, kan ik naar ik aanneem bijvoorbeeld een Mountain uit de hand van mijn tegenstander spelen.

Mijn vraag is, kan ik deze mountain gebruiken om rode mana te maken of wordt dit automatisch kleurloos? Ik twijfel door de verwoording van de EDH regels hier op de site, die zegt dat een >deck< geen mana buiten de kleuren van je general mag maken. Aangezien ik alleen de controller ben van bovengenoemde mountain (en deze dus niet uit mijn deck komt) weet ik niet zeker of dit mag.

Alvast dank!

2-1-2011 16:19:00

Potje tegen jezelf spelen als je je enige oppponent elke beurt Mindslavert met een Prototype Portal

Beetje omslachtig, waar schijnlijk wel directe overgave van de tegenstander.

21-9-2010 14:52:00

Ja ik weet het, sorry smile.

21-9-2010 14:48:00

xD, dit is nogal een beetje random Sleepless, geweldig

21-9-2010 14:47:00

Ja, dat is ook een beetje het probleem, de kaatrten opzich zijn leuk, maar ze interacten totaal niet. Mischien 3 losse decks bouwen, een mill deck met funerall, een budget Grow-A-Tog en dan nog iets anders met deze Triplets...

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2010 14:44:00

Waarom Mind Funeral? Die doet niets met de Triplets (omdat je die spells niet meer kunt casten) en niet met Tog (omdat het niet op je eigen library kan).

21-9-2010 14:44:00

dan heeft deze toch wel weinig synergie met het deck denk ik zo ?

kan je beter False Memories spelen tongue smile

21-9-2010 14:43:00

Hmmm oké. Ik weet nog niet wat ik precies met het deck wil, ik wil in iedergeval Psychatog spelen, met Gush en Mind Funeral Omdat ik die wel tof vind...

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2010 14:21:00

Meestal niet, maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van de rest van het deck.

21-9-2010 14:03:00

Is deze goed genoeg om wit te splashen in een verder blauw/zwart deck, dus puur wit er in voor deze kaart?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 22:04:00

Om de een of andere vage reden zet NederMagic alle artifacts in de categorie kleurloos.

12-8-2010 21:54:00

Waarbij is hierbij? En hij is niet colorless dus ik zou het niet weten, verkeerde info waarschijnlijk.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 21:52:00

Waarom staat hierbij dat hij colorless is?

4-8-2010 20:33:00

Bedankt voor de snelle reactie!

Oracle

Legendary Artifact Creature - Human Wizard 3 / 3

At the beginning of your upkeep, choose target opponent. This turn, that player can't cast spells or activate abilities and plays with their hand revealed. You may play lands and cast spells from that player's hand this turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Moet ik nog betalen voor de spells die ik mag spelen?
Antwoord: Jazeker, je moet gewoon de manacost betalen. Gelukkig kun je ook een land uit de hand van je tegenstander spelen.

Vraag: Hoe werkt Sen Triplets nou precies?
Antwoord: Aan het begin van je upkeep triggert de ability. Die gaat op de stack en je target een opponent. Die mag nu nog snel even reageren, maar nadat de ability resolved is niet meer. Hij revealed z'n hand voor de rest van de beurt.
Vanaf nu mag jij spells uit zijn hand spelen. Je moet zelf de mana betalen (met je eigen land) en JIJ bent de controller van de spells. Creatures komen dus bij JOU in het spel en JIJ mag targets aanwijzen van spells. Je mag ook een land uit zijn hand spelen, en die komt dus bij JOU in het spel en telt gewoon als het land van je beurt.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
The target opponent can’t activate any abilities, including mana abilities.

8/7/2020
Activated abilities are written in the form “[Cost]: [Effect].” Some keyword abilities (such as cycling) are activated abilities and will have colons in their reminder texts.

8/7/2020
Triggered abilities use the word “when,” “whenever,” or “at.” They’re often written as “[Trigger condition], [effect].” Triggered abilities are unaffected by Sen Triplets.

8/7/2020
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield tapped or with counters on it, are unaffected by Sen Triplets. Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield” are also replacement effects and are unaffected.

8/7/2020
You can’t activate abilities of cards in the target opponent’s hand.

8/7/2020
Sen Triplets doesn’t allow you to play more than one land during your turn or change when you may cast spells from the target opponent’s hand.

Decktips