Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar Rising (ZNR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Grand Prix | 14,95 | |||
Iconic Masters | 6,95 | 12,95 | ||
Zendikar | 4,95 | 19,95 | ||
Zendikar Rising | 6,50 | 8,95 | ||
Zendikar Rising (SC) | 6,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 6,95
FOIL
€ 9,95
De crux zit 'm eigenlijk hierin (zit op kantoor dus had zelf ff geen zin/tijd om de regels te gaan doorspitten):
"There is a rule that says mana pools empty at the end of each phase and step (500.4, I just looked it up), including the cleanup step. But there's no rule that says that mana pools empty at the end of a turn."
'Omnath has two main powers that work in harmony together. First, it collects and harbors mana. It lets you break a fundamental rule of Magic, letting you pass from phase to phase and turn to turn without having your mana pool deplete itself.'
Die quote komt uit het artikel waarin wizards Omnath liet zien. Een verandering van turn maakt dus niets uit voor het behouden of verliezen van mana, steps en phases wel.
Lees dit anders even gerrit
hier
Dit maakt het misschien iets duidelijker:
Upwelling:
'Mana pools don't empty as steps, phases, or turns end.'
Omnath:
'Green mana doesn't empty from your mana pool as steps and phases end.'
Volgens mij geldt Omnath slechts voor steps en phases, en upwelling ook voor turns.
Jahwel Gerrit... Je neemt het wel mee naar je volgende beurt
Als je goed naar het verschil tussen Omnath en Upwelling kijkt, zie je dat 'turn' bij Omnath's tekst mist.
De mana zal dus helaas niet meegenomen kunnen worden naar volgende beurten.
ja volgens mij wel. er staat dat groene mana niet uit je pool gaat end of phase en step. dus ook niet end of turn. ik vind hem wel bruut. gaat wel duur worden denk ik.
Ah, ik zie het al. Geldt dat ook van de ene beurt naar de andere dan?
Huh? Hoe neem je mana mee naar een volgende beurt?
Exact, daarnaast kan je mana die je maakt met de cobra (of adere mana acceleratie, of het tappen van mana) meenemen naar andere beurten. Dit in combinatie met multikicker kan wel eens erg hard zijn
Voor nu nog een beetje koffiedik kijken.
Als je verder geen land tapt is het niet zo goed nee. Maar als je gewoon alles tapt, aanvalt met hem, en daarna pas je mana gaat gebruiken dan wordt het al een stuk beter .
In feite val je wel aan met een 6/6 in beurt 4 (met dit slangetje erbij dan)
+1+1 van de slang voor land nummer 4
+4/+4 voor alle landen tappen voor mana.
En in main phase 2 uiteraard 5 mana tot je beschikking.
Cast je een beurt niets, dan wordt hij nog groter.Beurt 5 zou hij al 12/12 zijn.
Dit alles zonder mana acceleratie waar groen nogal het handje van heeft. Verbaasd me niets als hij al 6/6 in beurt 3 zal zijn.
Is dan een Llanowar Elves niet gewoon beter (Ook omdat je dat beest dan beurt 2 kan spelen)
en: speel een land en je krijgt +1/+1 is niet zo goed toch?
casual mss smother is t2 en daar zit je dan met je eenzame slangetje
hier
Heeft lotus cobra zijn maatje gevonden>?
Creature - Snake 2 / 1
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, add one mana of any color.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
10/1/2009
The landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability (such as Rampant Growth) causes you to put a land onto the battlefield under your control. It will even trigger when a spell or ability causes another player to put a land onto the battlefield under your control (as can happen with Yavimaya Dryad’s ability, for example).
10/1/2009
When a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one that resolves.
11/17/2017
Lotus Cobra’s ability isn’t a mana ability. Opponents may respond to it before you have that mana.
9/25/2020
Lotus Cobra’s ability uses the stack and players may respond to it. It isn’t a mana ability because the event that causes it to trigger isn’t a mana ability.
9/25/2020
A landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability puts a land onto the battlefield under your control.
9/25/2020
A landfall ability doesn’t trigger if a permanent already on the battlefield becomes a land.
9/25/2020
Whenever a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one to resolve.
Decktips