Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Kaldheim (KHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Kaldheim | 0,30 | 0,50 | ||
Kaldheim (EA) | 1,00 | 1,50 |
Ik heb bij deze kaart vooral het idee dat die goed is wanneer je toch al goed staat. Als je maar één creature op de battlefield hebt, lijkt mij 4 +1/+1 counters en een kaart rapen op sorcery speed niet heel indrukwekkend voor 4 mana.
Het scheelt wel dat het niet target.
@Lioncross. Kwaliteit van kaarten is natuurlijk altijd subjectief. Toch verwacht ik niet dat dit een rare van meer dan 2 kwartjes wordt. Dat betekent niet dat jij hem niet kan laten werken. Ik zie bosjes mensen met enthousiasme Harmonize spelen. Er zijn diverse scenario's waarin deze kaart veel beter dan die zal zijn.
Met betrekking tot Instants: het openhouden van opties is een enorm voordeel, die je in veel gevallen geen kaarten of mana kost. Ik val liever iemand aan die 'tapped out' is, dan iemand die nog 5 landjes open heeft liggen!
Misschien laat ik me daarin (te)veel sturen door mijn multiplayerformat: daar weegt dit nog zwaarder. In je eigen beurt kaarten spelen die het bord weinig beïnvloeden, ben ik altijd terughoudend in.
@Casper
Hmm okay...
Het is niet zo dat kaarten niet goed zijn omdat ze een sorcery zijn. Goeie sorceries zat. Het is simpelweg dat een instant met een zelfde ability bijna altijd beter is (even daargelaten dat er volgens mij geen instant is met een soortgelijke regeltekst).
Als dit een instant was biedt dat opties tot combat shenanigans zoals beesten onverwachts dood blocken of juist laten overleven, of in reactie op een Shock toch je beest redden en dergelijke.
Deze kaart zijn grootste probleem is voor mij dan ook niet dat het een sorcery is, maar de eis van beesten met een power groter dan vier. Dat is nogal een voorwaarde. Meestal zal je geen vier kaarten kunnen rapen en moet je het dus voor een groot deel van de +1/+1 counters hebben, en dan vind ikzelf een sorcery niet stoer genoeg. Zeker niet aangezien het je verplicht een wat wonky mana base te gebruiken. Snow duals zijn er alleen nog als tapland en dat is gewoon vrij sub optimaal.
@Firestone
Ik vind het jammer dat men Sorcery kaarten zo erg downgraden...(miss heeft dat te maken dat de meerderheid van de mtg gemeenschap met blauw speelt dus alleen blauw kan nadenken) Maar besef wel dat je met deze kaart 4 kaarten kunt trekken en 4 counters kunt plaatsen op 4 verschillende beestjes. Welke kaart zou dat nog meer kunnen?
Mvg,
Ik ben er niet van overtuigd. Het voelt als een kaart die kan schitteren in een correct gebouwd EDH +1/+1-countersdeck (met Hardened Scales o.i.d. lijkt hij wel tof), maar voelt voof mij te 'clunky' of echt effectief gebruikt te worden in andere constructed formats: waarschijnlijk moet je voor dit effect ongeveer een beurt vrij nemen.
Was hij instant geweest, hadden we een andere discussie. Een dier ermee kunnen redden/vermoorden in combat tricksiness zou bijgedragen hebben aan de veelzijdigheid. (Maar of zelfs dat de kaart speelbaar gdmaakt zou hebben..)
Vraagje is dit een sterke kaart?
Mvg,
Snow Sorcery
Distribute X +1/+1 counters among any number of creatures you control, where X is the amount of S spent to cast this spell. Then draw a card for each creature you control with power 4 or greater. (S is mana from a snow source.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
Decktips