Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral Remastered (TSR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Time Spiral | 1,50 | 24,95 | ||
Time Spiral Remastered | 0,75 | 2,95 |
Je haalt echt superveel termen door elkaar. "Activeren", het werkwoord, moet je gebruiken voor activated abilities. En "triggeren" (ja, sorry voor Dutchlish ) voor triggered abilities.
1. Saff heeft een ability die je kunt activeren. Wat de ability doet is een creature een eigenschap geven, namelijk "When this is put into your graveyard from the battlefield this turn, return that card to the battlefield." (let op dat de creature dit niet letterlijk krijgt). Het creature krijgt dit pas als deze activated ability resolvet.
2. Als dit creature dood zou gaan, dan zou het terugkomen in het spel. Dit is een triggered ability.
Situatie 2 kan pas voorkomen als situatie 1 is gebeurd. Situatie 1 gebeurt niet, dus geen situatie 2.
Inmiddels snap ik wat jij bedoel (aka wat er op de stack gaat), de activated ability van Safi. Maar deze activated ability activeert (gewoon een werkwoord niet een magic term) een triggerd abilty.
Ik dacht dat je met "op de stack" het triggeren bedoelde en niet de activated abilty zelf. Deze laatste had ik ff over het hoofd gezien.
Vandaar...
Na 12 jaar magic soms nog lastig die regels/lezen.
"idd. Je activeert een triggered ability die vervolgens nooit afgaat.... dus geen stack"
Dit is complete Magic onzin
Je kunt geen triggered ability activaten. Dan was het wel een activated ability geweest Verder is er altijd een stack, want dat is een zone. Als je graveyard leeg is, heb je nog steeds een graveyard
Wat je bedoelt is: je activeert een activated ability. Die zou, wanneer hij resolved, een ability aan een creature geven die triggert wanneer hij naar de graveyard gaat. Maar de activated ability resolved helemaal niet, want hij wordt gecounterd door de spelregels door gebrek aan target.
volgende unset komt vast een hans in voor
idd. Je activeert een triggered ability die vervolgens nooit afgaat.... dus geen stack
Wacht, volgens begrijp ik waar je de triggered ability vandaan haalt.
De delayed triggered ability die Saffi zou geven aan een creature wordt niet gegeven omdat de hele ability gecounterd wordt. Aan dat verhaal komt men als het ware niet eens aan toe.
Niemand heeft het over een triggered ability. Je verhaal moet iets duidelijker.
De ability van Saffi is een activated ability, herkenbaar aan "<cost>:<ability>".
We hebben hier lang over zitten discuzeuren. Over het wel of niet werken van deze kaart om zichzelf terug te brengen.
Het kan niet, das iets wat duidelijk is, maar volgens mij klopt het niet wat in 2009 door Magnus is gezegd.
"Wat er exact gebeurt:
1. Announce the ability. Wijs de targets aan en betaal de cost. Dus je target Saffi zelf en betaalt de cost door Saffi te saccen.
2. Ability ligt nu klaar op de stack.
3. Ability gaat resolven, maar het target is illegaal, want Saffi ligt niet meer in het spel. Ability wordt gecounterd door de spelregels. "
Het is toch een triggered ability, (begint met When)? En volgens mij triggert Safi niet op zijn eigen activation cost. Kortom de triggered ability komt niet eens op de stack.
ALs de ability wel op de stack zou komen zou deze de kaart het target wel terug in spel brengen.
Regel geneuzel maar toch....
>.<
Hij is anders.
Wie is Hans eigenlijk?
Zie ook Revenant voor een quote van Hans
En de kaart Ach! Hans, Run! hoort er ook bij
Kijk de flavourtekst eens bij Lhurgoyf, als het goed is is het hans die deze flavourtekst "roept".
Wat stelt haar flavor text eigenlijk voor? Ik ken de flavor van time spiral niet helemaal. Is ze een planeswalker en planeswalkt ze op dat moment naar een andere plane? Weet iemand vanwie en vanwaar die stem komt? En over welke twee locaties het gaat?
Dat, òf Mirror Gallery.
Legendary Creature - Human Scout 2 / 2
Sacrifice Saffi Eriksdotter: When target creature is put into your graveyard from the battlefield this turn, return that card to the battlefield.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2006-09-25 - wotc
If a token creature is targeted, it will not be returned to the battlefield.
2006-09-25 - wotc
The creature is returned to the battlefield under your control if it's put into *your* graveyard from the battlefield. It doesn't matter who controlled it when Saffi targeted it.
2006-09-25 - wotc
Saffi can target itself, but it won't return itself to the battlefield. It will already be in the graveyard when the ability resolves, so the ability won't resolve.
Decktips