Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Humility

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Rare Tempest Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Tempest
 -
49,95    
Humility | Tempest

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
27-8-2010 16:03:00

Oke, dank je wel Magnus big smile!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2010 14:57:00

En hier kun je alle details over layers lezen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2010 14:56:00

Jazeker. Het makkelijkste bij Humility is aannemen dat de power/toughness van je creatures rechtsonder gewoon 1/1 is, en daarna tel je +1/+1 counters en bonussen van buitenaf erbij op. En vergeet vooral niet alle text op de kaart zelf te negeren, behalve als deze zegt dat de kaart een kleur is. Er zijn nog meer details (het is een lastig onderwerp smile), maar daar heb je wel de basics mee.

Marc (163) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2010 14:02:00

Jep, eventuele counters op de creatures blijven ook gewoon staan.

27-8-2010 14:01:00

Kunnen creatures nog wel door instants bv +2+2 untill end of turn krijgen? Of door bv Elspeth? Wanneer Humility op tafel ligt smile..

11-8-2010 21:26:00

VerNedermagic, iedereen 1/1 zonder abilities... Nounou.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-8-2010 10:19:00

Hmm, dat topic is inderdaad niet meer te vinden. Ik heb het linkje in de FAQ vervangen door een linkje naar het artikel in de hulpdienst over layers.

9-8-2010 02:45:00

2vraagjes.
Klopt het dat de link naar het aparte humility.topic niet meer werkt?
&
Is het onderstaande artikel op mtgsalvation over layers uit 2008 nog up to date? Ik begreep dat er een aanpassing was geweest.

5-7-2010 22:23:00

Een paar mogelijke verklaringen (geen idee of er iets van waar is):

-werkt alleen tegen creature decks, combo is nog steeds eng.
-je eigen beesten liggen ook lam.
-als je al veel removal speelt is deze niet zo hard nodig.
-moat en wrath stoppen beesten iets harder, zonder bijvoorbeeld goblin spelers nog steeds een leger 1/1's te laten houden.

5-7-2010 22:02:00

deze kaart is te goed. waarom ziet deze geen tournament play? hij verpest elk deck, met veel witte removal en weeneee erbij heb je altijd voordeel?
Een moat erbij en het is helemaal klaar. Wat is er voor nadeel aan deze kaart?

28-2-2010 20:11:00

ja want defender is ook een ability

28-2-2010 20:07:00

Verliezen Walls nu ook 'Defender' als dit ding in het veld ligt?

Oracle

Enchantment 

All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.

2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.

10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).

10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.

Decktips