Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 49,95
Ik vind het een mooi technisch verhaal, maar klopt het dan dat in onderstaande geval mijn chimeric mass 6/6 wordt?
Klopt! Dus een Memnite wordt ook 3/3 met een Humility in het spel!
De abilities van Chimeric Mass en Humility zetten allebei de p/t naar een vaste waarde en zitten dus in dezelfde layer (7b), dus dat gaat inderdaad op basis van timestamps.
De ability van Tempered Steel wijzigt de p/t (+/-) en zit in een andere layer (7c). Die wordt daarna toegepast.
Als ik mijn Chimeric Mass activeer en er zitten 4 counters op, wordt hij dan gewoon 4/4 als humility (daarvoor al) in het spel ligt? En als ik dan ook nog een Tempered Steel heb liggen wordt de chimeric mass dan 6/6?
Nee, want de Proctor heeft die ability niet meer.
Hoe werkt deze met Stern Proctor? Gaat zijn ability nog af?
ooh daar heb je een punt.
wat ik zei klopt dus niet
groot worden zou gebeuren in 7a, maar omdat de ability er in layer 6 al wordt afgehaald, wordt ie dat niet.
Ik was even in de war. dit klopt idd. en zelfs als z'n ability niet weg zou gaan door de humility, dan zou hij in 7A groot worden door een CDA en layer 7B 1/1 door de p/t setting van de humility.
layer 6 zegt btw gewoon: add/remove abilities
hier
layer 6: remove the ability die zegt "P/T is gelijk aan leven"
layer 7b: P/T modifiers die naar een specifiek getal toe gaan
layer 7c: P/T modifiers die niet naar een specifiek getal toe gaan
wat gebeurt:
token/humility ligt in het spel en de ander komt in play:
layer 6: token verliest ability die zn power en thoughness veranderd,
layer 7b: token wordt 1/1
layer 7c: token wordt gecheckt, maar heeft de ability die zn power en thougness aanpast niet meer.
het is dus een 1/1 zonder abilities, ookal komt ie later dan humility in het spel.
corrigeer me maar als het fout is, dit is namelijk wel lastige shit.
Ik heb zojuist gekeken op de 'timestamp-pagina', maar kan nog steeds niet echt opmaken hoe deze kaart werkt met Ajani Goldmane
Mij lijkt dat wanneer de token wordt gemaakt nádat Humility in play ligt, dat je dan een x/x token krijgt (x is lifetotal).
Kan iemand dit bevestigen of verbeteren?
Alvast bedankt!
Tom
Logisch toch ook, de meeste casual decks zijn creature based en veel mensen bezuinigen op enchantment removal omdat het een dode kaart kan zijn.
Het is echt verbazingwekkend hoeveel casual decks door deze kaart lamgelegd worden..
dit is echt een vervelend kaartje.
Omdat ook nieuwe creatures die daarna gespeeld worden er last van hebben. Na een Wrath of God kun je gewoon nieuwe beesten casten. Met een Humility zijn die dan 1/1 zonder ability, wat wel eens erg lastig kan zijn
Enchantment
All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.
Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.
2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.
10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).
10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.
Decktips