Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Fifth Dawn (5DN)
Serie | Normaal | Foil | ||
10th Edition | 29,95 | 79,95 | ||
Fifth Dawn | 29,95 | 79,95 | ||
Judge Gift | 79,95 | |||
Kaladesh Inventions | 119,95 | |||
M19 | 24,95 | 34,95 |
@ David: Ik ben toch echt niet degene die Armageddon gaat spelen tegen andermans ramp. Tuurlijk heb ik combo's gespeeld; en inderdaad, die Firestorm met 51 gediscarde kaarten -met Kormus Bell en Urborg, Tomb of Yawgmoth in het spel- was het inderdaad 'ok, als niemand kan counteren is iedereen en z'n land dood voor één rode mana'...
...maar dat is meer stijl dan infinite, toch? 't Was namelijk geen potje van een kwartier, zoals bijna elk van de potjes EDH waaraan ik meedoe. Iedereen moet z'n kaartjes gespeeld hebben met plezier, en naar mijn mening is die gamestate vaak bereikt bij jou of Robin thuis. Hoe en of wie er dan wint is dan nieteens meer echt van belang.
Overigens heb ik vaak geprobeerd m'n decks aanzienlijk slechter te maken door gewoon EDH-staples weg te halen, maar dan merk ik wel dat ik flink achter de feiten aanloop, en da's ook niet tof. De balans vinden tussen lompe kracht en originaliteit is érg lastig als je deck ook nog eens soepel moet lopen. Boundless Realms kost , is sorcery, geeft de beurt erna een lading land. Prima te spelen, zo soepel is hij nou ook weer niet. Best lomp, maar absoluut niet banwaardig. Dat is meer weggelegd voor kaarten die ervoor zorgen dat anderen letterlijk niets meer kunnen (Emrakul, Armageddon, etc). Sol Ring mag ook; mana moet het grootste probleem niet zijn. 't Ligt er meer aan wat je met die mana van plan bent...
Joost mag weten waarom, want de kaart doet alleen nuttige dingen wanneer men infinite gaat... Maar het klopt inderdaad wel, hij is unbanned.
Ik begrijp die lui die de banlist bepalen steeds minder.
Ik begreep uit het commentaar bij Staff of Domination dat hij sinds deze (of volgende?) maand niet meer banned is in EDH ( hier ).
Je weet dat staff of domination ook officieel gebanned is?
Vind het toch kanp dat mensen bij jullie in EDH Emraflauwekuls rondsmijten terwijl die toch echt officieel gebanned is.
Maar goed, ik ben zelf van mening dat alles wat Leslie net opnoemt ook allemaal redelijk flauw is.
Het is alleen ongelofelijk lastig om een goede balans te vinden. Een infinite combo is zo gemaakt, zoals ik er laatst achter kwam dat ik per ongeluk in een deck zowel Reiterate als Rude Awakening had zitten. Ook vind ik dat opzich een Strip Mine of een Stone Rain best kan tegen Gaea’s Cradle en Yavimaya Hollow, net zoals je ook een paar counters kan spelen.
Het probleem is eerder dat je heel veel Stone Rains gaat spelen, of een Armageddon. Dan haal je alle dynamiek uit het spel.
Ik heb een no-limits EDH, dat zijn mijn SHamans: daar heb ik van het weekend ook maar Staff of Domination in gedaan, zodat als ik toevallig in een potje high-caliber EDH kom, ik een goed weerwoord heb.
Jij had er bij onze speelgroep ook wel eens een handje van om in 1 beur t een half uur compleet uit te comboën Leslie . Dat is ook niet enorm leuk ofzo hehe
.
Ben het verder wel met je eens. In elk deck zit wel een soort van infinite combo (soms per ongeluk), maar het vervolgens ook bewust opzoeken, laat staan gebruiken, is enorm saai.
We zijn nu in m'n speelgroep voorzichtig land destruction aan het testen. Sinds Boundless Realms uitkwam is het 'ik ramp harder dan jij en dus win ik' concept een beetje uit de hand gelopen. Ik ben persoonlijk eerder voor een banning van Boundless Realms, dan landdestruction spelen, maar goed we testen het maar uit.
Van horen zeggen heeft een iemand in de speelgroep inmiddels een keer Armageddon gecast en niemand vond het leuk. Ook heb ik een paar keer wat land afgeschoten bij iemand om z'n land totaal terug te brengen naar 10 (!) en ook dat werd niet gewaardeerd.
Experiment mislukt me dunkt, maar we gaan er vrolijk mee door .
Samengevat: Landdestruction is erg saai, maar wanneer manaramp ridicuul uit de hand begint te lopen, moet je het wel toe gaan staan, of de ergste ramp kaart (Boundless Realms) gewoon bannen.
Ehh, @ hieronder: Emrakul is geband en infinite combo's worden alleen getriggered door onsportieve droeftoeters die geen leuk multiplayer potje kunnen runnen van langer dan een kwartier. Dit, of je speelt gewoon tegen hele nare gasten aan de keukentafel. Landdestruction hoort doorgaans in hetzelfde rijtje thuis van irritante bezigheden die bij veel spelers niet welkom zijn in casual Commander. Ik ben persoonlijk helemaal voor potjes waarbij men gezamenlijk een interessante gamestate probeert te bereiken. Emrakul, infinite, landdestruction, spelers zomaar uitsluiten, (achter elkaar door) beurten nemen, Mindslaver-effecten, mensen op 10 zetten en passiviteit zijn gewoon niet echt heel boeiend, he?
Het mooie van commander is dat iedereen maar Emrakuls neer smijt en infinite turn combo's loslaat terwijl ze zaniken over hoe oneerlijk land destruction is.
Bespaar je de moeite, landdestroy in edh is stom, zeker als het zo extreem recurring is, fastbond erbij, azusa, leuk joh, de enige zijn in een multiplayer format die iets kan doen
Snap ik, op zich klopt het ook wat je zegt, ik vond het alleen een tikje flauw aan de andere kant zijn we in mijn groepje niet heel actief bezig met dingen bannen, dus we zien wel of het de lol uit het spel haalt, zo ja, dan schrap ik em.
@ Roald. Hij vond dure kaarten met dure kaarten combineren "douchey". Volgens die logica is strip mine ok. Strip mine is immers niet duur.
Wauw random kaart.. jammer dat de judge nu (nog) verschrikkelijk duur is
Fair enough, ik kan die twee ook gewoon voor een Forest en een Swamp vervangen dan heb ik nog steeds synergy, maar dan is alleen mn fetch echt eng, of misschien ook Hermit Druid als die Gaea’s Cradle langs ziet komen
@ Jacob
Jij weet net zo goed als iedereen dat Strip Mine goedkoop is omdat ie en restricted is in vintage, en vaker gedrukt dan Wasteland, dus ik vertrouw toch eerder op het oordeel van de man onder je/
Strip Mine is 3,50. Dat vindt je natuurlijk leuker dan Wasteland? Hij is immers een stuk goedkoper.
Ik vind Strip Mine of Wasteland herbruiken met deze 'douchey'. Maar eigenlijk vind ik het al snel douchey als je misbruik maakt van twee kaarten die allebei 20+ euro kosten.
Artifact
You may play land cards from your graveyard.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/13/2018
Crucible of Worlds doesn’t change the times when you can play those land cards. You can still play only one land per turn, and only during your main phase when you have priority and the stack is empty.
7/13/2018
Crucible of Worlds doesn’t allow you to activate abilities (such as cycling) of land cards in your graveyard.
Decktips