Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,90
Tja, heel heel vroeger resolvede de hele stack in een keer, dus het kan zijn dat het toen wel werkte met Pestilence.
@giel: Het moet of lang geleden zijn of ik begrijp niet wat je bedoelt.
Hij krijgt schade waardoor hij triggert, daarna worden state-based actions gecheckt en gaat hij dood (creatures met 1 toughness gaan vrij makkelijk dood). En dan gaan triggers de stack op. Dus hij gaat sowieso dood voordat er schade gedaan wordt. (In voorkomende gevallen, bijv. met lifelink, wordt naar de last-known information gekeken.)
Als hij de vier genoemde schade tegelijkertijd krijgt, dan triggert hij vier keer. Maar als hij tussendoor dood gaat, kun je hem geen schade meer doen en kun je hem niet meer laten triggeren.
Werkt/werkte niet zo, nu niet en toen ook niet. Stel je hebt een Pestilence, en je activeert 'm 4x, dan resolved de bovenste trigger uiteraard als eerste en krijgt alles 1 damage. Mogg Maniac gaat dood (eventueel ook andere creatures met toughness 1). Vervolgens resolved de volgende trigger op de stack, en krijgt alles wéér 1 damage. Mogg Maniac is dan al niet meer op de battlefield, en zal dus geen damage van alle andere triggers meer krijgen.
Dit is precies de reden waarom Urza’s Armor zo enorm tof was (ís ) met Pestilence rondom
. Je krijgt namelijk geen schade van Pestilence omdat die elke trigger prevented wordt.
Moest je alleen nog een Cemetery Gate hebben zodat de Pestilence blijft liggen.
dat is de instelling
ik vind het nog altijd een geweldige kaart
Geen idee of dat zo was, maar maakt ook niet veel meer uit want we leven nu
ik heb me verkeerd uitgedrukt als je 1+1+1+1 schade deed dan deed hij 4 damage naar target opponent voor dat hij dood ging
Dat is nog steeds zo. Geef Mogg Maniac 10 damage en hij triggered voor 10 damage.
vroeger was het zo dat als hij 10 damage kreeg hij ook 10 damage deed en dan pas dood ging(trampel damage is wat anders)
hetzelfde als je met een spiritlink meer damage doet dan het creature aan toughness heeft krijg je er evengoed de levens van.
Ok, als er iets schadeverhogends bij zit snap ik ongeveer wat het plan is. Het werkt echter nog steeds niet (in ieder geval met huidige regels).
Replacement Effects worden maar 1x toegepast, en houden er daarna mee op. Equal Treatment verandert je doorgestuurde schade maar 1x in 2 damage. Daarna doet hij niets meer, zelfs als je die damage daarna alsnog opsplitst in pakketjes van 1.
Equal Treatment... =>1 = 2. Dus 10 damage is ook 2 he?
Equal Treatment hoort er nog bij. Tenminste, zo ben ik hem eens tegengekomen.
Met de huidige regels werkt het in ieder geval niet;
(Comdat) damage wordt gedaan. Mogg Triggered. SBA's worden uitgevoerd, zien een Mogg met te veel damage en gooien hem de graveyard in. Mogg trigger resolved en doet wat schade.
- - -
Ben er niet helemaal uit hoe het onder oude regels wel zou moeten werken. Het lijkt me dat je vroeger ook alleen schade kon redirecten die nog niet gedealt was.
@ Klaas, werkt dat trucje nog met de huidige regels?
deze werd jaren geleden wel veel gespeeld met Shaman en-Kor. 1. Block of damage de Shaman
2. redirect damage naar maniac
3. neem damage terug op Shaman
4. redirect naar maniac
ect.
deze met Pygmy Giant ?
Creature - Goblin 1 / 1
Whenever Mogg Maniac is dealt damage, it deals that much damage to target opponent or planeswalker.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If it blocks a trample creature, it only gets dealt damage equal to what is assigned to it. This means it will likely only get to deal 1 damage to the opponent.
Decktips