Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral (TSP)
Serie | Normaal | Foil | ||
Time Spiral | 0,50 | 4,95 | ||
Time Spiral Remastered | 0,30 | 1,00 |
Een Blaze heeft dan Flashback , dus je mag zelf weten hoeveel je voor
betaalt. Je moet nog wel betalen
. Zie bijvoorbeeld Flaming Gambit.
Hoe zit het hier met spells met X in hun manacost,
kun je zelf kiezen wat je voor X betaald of is X altijd 0 met de flashback?
of je doet op reactie van die Shivan Meteor even een Quicken + Donate
Muraganda Petroglyphs is het niet met je eens, die geeft alleen vanilla creatures een bonus
Of je tapt hem om de Boomerang in je graveyard te flashbacken en dan bounce je hem, zodat je niets hoeft te saccen
Hmpf.... een ability is iets wat je kàn doen. Niet iets waar geen keuze bij aan te pas komt.
Nee, het is een ability en jij noemt het een drawback.
Maar inderdaad, je moet kaarten hebben die deze snel op kunnen ruimen voordat er schade op kan komen, maar het spijtige is dat je aan zijn leuke ability dan ook niets meer hebt.
Dat eerste noem ik geen ability, dat is een drawback.
Maar een beetje nadenkende speler speelt kaarten als High Market, zodat hij in reactie z'n Dralnu kan saccen
De tegenstander zou deze wel behoorlijk kunnen abusen, als die namelijk een Shivan Meteor erop speelt ben je echt niet blij met zijn eerste ability.
Intuitief zou ik flashback (voor instants en sorceries) vergelijken met unearth (voor creatures). Voor unearth weet ik dat het beest ALTIJD exiled wordt zodra het het veld verlaat en dus zou ik intuitief zeggen dat een spell die je flashbacked exiled wordt zodra deze de stack verlaat.
Het lijkt er op dat de regels het wat dat betreft met mij eens zijn
Jammer. Alsnog een hele coole general. Zat even te denken op wat voor manieren je deze kon abusen.
Klopt! Onthoud deze simpele regel: Flashback wint altijd De kaart wordt altijd ge-exiled.
Ondanks dat je de Buyback-cost wel zou kunnen betalen, gaat dat je volgens mij toch niet helpen.
Met buyback gaat een kaart niet van de stack naar de graveyard, maar van de stack naar je hand.
---
CR 702.24a - Buyback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities that function while the spell is on the stack. "Buyback X" means "You may pay an additional X as you cast this spell" and "If the buyback cost was paid, put this spell into its owner's hand instead of into that player's graveyard as it resolves.
---
Maar flashback zegt dat op het moment dat de spell de stack verlaat, hij in plaats van waar hij naar toe zou gaan, ge-exiled wordt.
---
CR 702.31a - Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that functions while the card is in a player's graveyard and the other that functions while the card is on the stack. "Flashback X" means "You may cast this card from your graveyard by paying X rather than paying its mana cost" and "If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack."
---
Voor flashback is het dus niet interessant of de spell de stack verlaat om naar de graveyard te gaan of om naar je hand te gaan. Zo gauw de spell de stack verlaat, wordt hij onherroepelijk ge-exiled.
Je cast de spel als je gaat flashbacken. Daarbij kopieer de buyback mee. Dus volgens mij kan het wel.
Legendary Creature - Zombie Wizard 3 / 3
If damage would be dealt to Dralnu, Lich Lord, sacrifice that many permanents instead.
T: Target instant or sorcery card in your graveyard gains flashback until end of turn. The flashback cost is equal to its mana cost. (You may cast that card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/25/2006
All of the permanents are sacrificed at the same time, when the damage would have been dealt. So if Dralnu is one of the permanents you sacrifice due to its first ability, you must still sacrifice enough other permanents to equal the amount of damage that would have been dealt to it.
9/25/2006
If you don’t control enough permanents, sacrifice all permanents you control.
Decktips