Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Lorwyn (LRW)
Serie | Normaal | Foil | ||
Lorwyn | 2,95 | 39,95 | ||
Ultimate Box Toppers | 19,95 | |||
Ultimate Masters | 4,95 | 8,00 |
Deze Hobbit ook ;-) haha geniaal
Nee.
De converted mana cost van een kaart is de mana cost rechtsbovenin omgezet in een getal.
Tellen additional costs mee voor de CMC van een kaart als je em wilt spelen? Oftewel, kan ik met deze hobbit misbruik maken van kicker, entwine en/of buyback?
Jep Kijk ook naar de Oracle Text waar het woord played is vervangen met het woord cast.
Een vial cast geen kaart dus dan mag het gewoon
Duidelijk, bedankt!
Aanvulling: Als ze beide dezelfde naam hebben Volgens mij bedoelt hij te vragen of er ten allen tijde maar één legendary creature op tafel mag liggen maar dat is niet zo. Je mag bijvoorbeeld gerust deze en Geth, Lord of the Vault tegelijkertijd op tafel hebben.
Verder mag je er er gewoon vier in je deck hebben, maar natuurlijk is het zonde als je er een raapt terwijl er al eentje op tafel ligt
Je mag hem gewoon 4x in je deck spelen, maar als er twee op tafel liggen, gaan ze allebei onmiddelijk dood.
Mag je deze kaart bijvoorbeeld 4x in je deck hebben mits hij maar max 1x op tafel ligt? En wat als een tegenstander een legendary creature in het spel heeft liggen, mag deze dan nog gecast worden?
Nope, op het moment dat dingen uit suspenden wordt er nog steeds gekeken of je die spells ook werkelijk zou mogen spelen. Een effect zoals Gaddock Teeg verhindert het dus nog steeds.
Hoofdletters, spelling en grammatica aangepast, {=cardlink} toegevoegd. Volgende keer graag zelf doen, tnx! - Dustin
haha lkkr bijdehand het was een voorbeeld. had ook kunnen zeggen met converted mana cost
of meer... maar zoals je ziet is dat meer werk.
anyway dingen suspenden om die ability te omzeilen is dus niet een optie?
Nee, maar een kaart met suspenden is sowieso meestal nutteloos, want je cast de spell gratis als hij uit suspend komt, en dan is
altijd gelijk aan 0.
Ik vroeg af of Jhoira of the Ghitu niet het hele deck van gaddock teeg sloopt... kan je met suspenden wel kaarten met b.v. in het spel brengen?
Bij Meditate is dat heel simpel. Je kunt namelijk niet je volgende beurt skippen als cost, want een beurt kan pas geskipped worden wanneer je er aan toe bent. Klinkt misschien een beetje flauw, maar regeltechnisch is het een heel gedoe om daar een cost van te maken in plaats van een effect.
Natural Order heeft als origineel gewoon een cost in zijn effect staan, en in moderne magictaal wordt dat dus ook een additional cost.
Vampiric Tutor heeft dat ook, maar was alweer gereprint in 6th edition, waar het lifeloss was geworden, dus die is niet meegenomen in de grote "laat alle kaarten weer doen wat ze origineel deden"-errata.
De reden dat tutor en order verschillend zijn is dus dat die errata uit andere tijden stamt :d
Weet iemand waarom het sacrificen bij Natural Order een cost is, maar bij Vampiric Tutor, Meditate en anderen het een onderdeel van de spell is geworden?
Is daar een beleid voor en bestaat er een artikel erover?
Legendary Creature - Kithkin Advisor 2 / 2
Noncreature spells with converted mana cost 4 or greater can't be cast.
Noncreature spells with X in their mana costs can't be cast.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
If one half of a split card has a converted mana cost of 3 or less and doesn’t have an X in its mana cost, Gaddock Teeg lets you cast that half.
Decktips