Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 5,95
FOIL
€ 19,95
Andere versie wel op voorraad.
hahaha... zoiezo..
en in EDH ?
Goede casual kaart denk ik. Bijvoorbeeld met rood en earthquake achtige effecten erbij kunnen je creatures zeer snel groot worden.
Leuke kaart ja.
Waarom is deze uitverkocht? Wordt deze zoveel gespeeld?
Cheers,
Yuri
Het zijn beide replacement effects die de schade op Phantom Centaur willen vervangen. En dan mag jij, als controller van Phantom Centaur, bepalen in welke volgorde je ze wil toepassen (of in dit geval, welke je wil toepassen, want als je de ene toegepast hebt, doet de andere niks meer, want die heeft dan geen schade meer te vervangen).
Ik ben benieuwd hoe Vigor nou precies werkt met oa Phantom Centaur... Wat eerst, en waarom?
Met Spikeshot Elder is hij wel gaaf.
Spikeshot Elder {r}
{1}{R}{R}: Double Spikeshot Elder's Power.
{1}{R}{R}: Give target creature x +1/+1 counters, where X is Spikeshot Elder's power.
{1}{R}{R}: Deal damage equal to Spikeshot Elder's power to target creature.
Nice =O
Soms zijn de Comp Rules best verwarrend Laat je niet gek maken door dat markeren van damage, het is gewoon een technisch foefje. Stel je voor dat we dat niet hadden, en jij speelt een Lightning Bolt op een Runeclaw Bear. Goed, de beer krijgt 3 damage, en dan? Ja, dan dus niets, want die damage doet volgens de regels helemaal niets!
Daarom wordt er dus damage op een beest gemarkeerd, zodat je de gehele beurt kunt zien dat die arme beer 3 damage heeft gekregen. En zo ziet het spel ook dat de beer meer damage erop heeft gemarkeerd dan zijn toughness, dus zal hij als State Based Action naar de graveyard gaan.
Voor damage van bronnen met infect of wither hoef je niets te markeren: je ziet die -1/-1 counters namelijk toch wel liggen. Dus damage wordt gedaan, en dan heeft die damage een effect: ofwel hij wordt gemarkeerd, ofwel er worden counters uitgedeeld. En als die damage geprevent wordt, dan gebeurt er dus echt niets: geen markering en geen -1/-1 counters.
Zo, weer een lekker lang en technisch verhaal, maar de bottom line is: Vigor werkt ook tegen infect-damage!
Er wordt wel damage gedealed, in de vorm van -1/-1 counters (en door Vigor dus ge-prevent).
Met infect (en wither) wordt er geen damage *gemarkeerd* op creatures (damage die tot het einde van de beurt op het creature blijft liggen).
Zou een beetje dubbelop zijn, -1/-1 counters en damage gemarkeerd.
Ja, dat dacht ik ook eerst.
En dan ben ik gaan lezen in de completed rules.
702.87c Damage dealt to a creature by a source with infect isn't marked on that creature. Rather, it
causes that many -1/-1 counters to be put on that creature. See rule 119.3.
Damage isn't marked, daarom is er ook geen damage gedealt maar worden er gewoon -1/-1 counters op gelegd?
of begrijp ik dit fout?
Infect damage wordt ook geprevent ja, het is namelijk gewoon damage, maar dan in de vorm van -1/-1 counters(of poison counters)
Klein vraagje over de het effect van Vigor. Als ik met een Infect creature aanval, worden die -1/-1 counters dan geprevent of er toch nog op gezet?
Klopt. Combat damage is ook damage.
Discussie bij ons... Met damage bedoelen ze toch ook combat damage, klopt? Anders staat er toch specifiek "combat damage" op de kaart...
Ja, want de damage wordt tegelijk gegeven. Die damage wordt geprevent op andere beesten behalve vigor die vervolgens sterft.
Creature - Elemental Incarnation 6 / 6
Trample
If damage would be dealt to another creature you control, prevent that damage. Put a +1/+1 counter on that creature for each 1 damage prevented this way.
When Vigor is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.
10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.
Decktips