Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Kaladesh Inventions (MPS)
Serie | Normaal | Foil | ||
Kaladesh Inventions | 49,95 | |||
Tempest | 11,95 |
Prijs:
€ 49,95
Oh, sorry. Mijn fout, denk dat ik het ooit wel heb geweten maar dat in praktijk de laatste draw gewoon altijd komt door de tijdslimiet. Mijn excuses voor de foutieve informatie.
2.1-Match Structure
->A Magic match consists of a series of games that are played until one side has won an announced number. Drawn games do not count toward this goal, and the match continues for as many games as necessary or until time ends for the round <-, in which case the winner of the match is the player who has won the most games at that point. If both players have equal game wins, the match is a draw. The default number of games required for winning a match is two. The Tournament Organizer may define single-elimination final rounds to be played until one player has won at least three games, but this choice must be announced before the tournament begins. Match results, not individual game results, are reported to the DCI for inclusion in worldwide ratings and rankings.
Bron: hier
Je gaat bij gelijke stand dus gewoon extra games spelen totdat er een winnaar is (of de tijd op is).
Is dat zo? Want volgens mij als je 1-1-1 gaat met tijd over ga je gewoon een derde spel spelen. Dus dat lijkt me bij 0-0-3 ook het geval. Waarom ook niet?
übernecro @ Magus Magnicus:
Wat Rob bedoeld is;
Wat gebeurt er als 2 mensen tegen elkaar spelen en de games eindigen steeds in een draw, dus de games eindigen steeds door een infinite loop (in dit geval) of een effect dat beide spelers tegelijk laat verliezen.
Antwoord:
Het is een 'best of three', je speelt dus maximaal 3 potjes. Op het moment er 3 in een draw zijn geëindigd is de stand dus 0-0-3 en hebben de spelers tegen elkaar gelijk gespeeld. Er zal dus geen 4e pot meer gespeeld worden om het te beslissen ook al zou er hier tijd voor zijn.
Volgens mij zijn zijn landjes nog steeds kleurloos.
De standaard combo is natuurlijk Grindstone met Painter’s Servant.
@PaulR: Een landje is kleurloos, heeft dus geen enkele kleur en kan dus ook nooit een kleur gemeenschappelijk hebben met een andere kaart.
(Want om een kleur gemeenschappelijk te kunnen hebben, moet je wel minimaal 1 kleur hebben...)
geniale combo
Hmm... Grindstone + een geDonatee Celestial Dawn... Dan zijn alle kaarten in zijn deck wit. Dan gaat grinden vast heel rap
wat als bijv. 1 van de twee kaarten een basic land is of een dual land. Geld dat dank ook?
Nou, dan speel je toch nog een keer? Ik begrijp je vraag niet helemaal. Bedoel je dat bijvoorbeeld beide spelers dit deck spelen en absoluut geen enkele andere manier hebben om te winnen?
In elk geval blijf je spelen, of je meldt aan de judge dat het een draw is.
Nee ik zeg niet dat de andere speler niet kan winnen, wat ik bedoel is: wat gebeurt er als er alleen maar potten gespeeld worden die in een draw eindigen op deze manier.
Waarom zou elke pot op deze manier eindigen? De andere speler kan toch ook nog winnen?
In principe blijf je doorspelen tot de rondetijd voorbij is als er nog geen uitslag is. Er is geen "het wordt toch altijd een draw dus laten we maar stoppen met spelen" regel.
Oke, dus als ik het goed begrijp wordt de game een draw als er 2 progenitus in het deck zitten omdat die zorgen voor een replacement effect.
Gerelateerd vraagje: Als dit in een toernooisituatie voorkomt (best of 3), en elke pot eindigt op deze manier, dan stopt de ronde toch pas als de tijd voorbij is? Aangezien er niemand wint kunnen er dan wel 100 potjes gespeeld worden, lijkt me dan.
Belangrijk verschil tussen Progenitus en Emrakul inderdaad is dat het bij Progenitus een replacement effect is en bij Emrakul een triggered ability.
De triggered ability van Emrakul kan pas resolven als Grindstone helemaal klaar is, terwijl het replacement effect van Progenitus tussentijds in werking treedt.
1 progenitus = geen loop (houdt op een gegeven moment 1 kaart over)
2 of meer progenitus = wel ene loop (houdt op een gegeven moment 2 proggies over)
Gaea's blessing/emrakul/willekeurig effect met zelfde wording = geen loop (grindstone milt je deck, daarna treedt de trigger in werking en heb je weer een deck)
Met 1 Progenitus krijg je volgens mij geen loop, want dan heb je op een gegeven moment alleen nog maar die ene Progenitus in je library. Vervolgens moet je de bovenste 2 kaarten in je graveyard gooien, maar aangezien je library maar 1 kaart heeft, wordt dat er 1.
Maar dan kun je dus nooit 2 kaarten die een kleur gemeenschappelijk hebben in je graveyard leggen, dus hoef/mag je het niet meer herhalen. (Die Progenitus gaat wel weer terug naar je library, dus dan eindig je met 1 kaart in je library.)
Met 2 Progenitussen krijg je volgens mij wel een oneindige loop. Want op een gegeven moment gooi je die 2 Progenitussen in je graveyard, maar gaan ze weer terug naar je library en moet je vervolgens weer 2 kaarten in je graveyard gooien.
Artifact
3, T: Target player puts the top two cards of their library into their graveyard. If both cards share a color, repeat this process.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If the two cards are both colorless, then the effect does not repeat. It only repeats if both cards have at least one color and at least one color is shared between them.
10/4/2004
The effect repeats as many times as it takes to meet the end condition.
Decktips