Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Standstill

Serie: Media Inserts (MEI)

Rarity: Uncommon Media Inserts Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Media Inserts
 -
9,95    
Odyssey
 8
7,95
 -
99,95
Standstill | Media Inserts

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
2-9-2010 15:41:00

Btw als ik Standstill heb liggen en een counterbalance. M'n opponent speelt iets. Gaat dan eerst standstill af en kijk ik dan naar de bovenste kaart (dus voorheen de 4e kaart). Of mag ik kiezen of ik eerst de bovenste laat zien en dan 3 pak? Wat moet xD? Vooral belangrijk als ik wil toppen/brainstormen voor counterbalance (de 4e kaart blift dan een mysterie).

Joost (10) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-8-2010 14:00:00

Inderdaad, goed opletten. Een heel bekend verhaal is dat een keer een pro (ik weet zo snel even iet meer wie) een keer een Stifle wilde spelen op de trigger van een Standstill, zodat de tegenstander geen kaarten zou pakken. Wat op zich natuurlijk een prima plan is, behalve dat de Standstill dus opnieuw triggert op de Stifle, de tegenstander alsnog 3 kaarten kon pakken, en de trigger waar de Stifle op gericht was zowiezo dus geen kaarten meer op zou leveren.
Conclusie: het is af en toe best een moelijk spelletje. En dit een ingewikkelde kaart.

14-8-2010 11:11:00

Je moet met deze kaart dus gewoon heel goed opletten wat je doet ^^^, en dat ook duidelijk aangeven

14-8-2010 10:17:00

klopt, tis nog vroeg hehe

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-8-2010 10:15:00

Op zich duidelijk verhaal. Alleen het gedeelte over countered on resolution klopt niet. Countered on resolution gebeurt (voornamelijk) als er geen legal targets meer zijn. Maar dat is hier niet het geval.

In dit geval resolvet de trigger gewoon en doet zo veel als mogelijk. Maar je hebt 'm al gesacrificed, dus dat kun je niet nog een keer doen. Omdat er vervolgens "if you do" staat, worden er dus ook geen kaarten gepakt, MAAR als dat er niet had gestaan, hadden er gewoon nog kaarten gepakt mogen worden, ondanks dat je een permanent niet twee keer kunt sacrificen.

14-8-2010 09:56:00

@Sleepless:
De trigger van deze kaart heeft niks met het counteren te maken. Zodra iemand een spell speelt, gaat de trigger van deze kaart op de stack en dan zal de stack er zo uit zien:

Trigger Standstill
GeCaste Spell van tegenstander

Nadat de trigger van standstill is verwerkt (Je pakt 3 kaartjes) zal de gecaste Spell nog altijd op de stack liggen en hebben beide spelers een kans om er op te reageren.

Je kan ook al counteren voordat de trigger resolved, dan gebeurd er dit met de stack:

Trigger Standstill
Je gecaste counterspell
Trigger Standstill
gecaste Spell van tegenstander

In dit geval zal je tegenstander 3 kaarten pakken, daarna counter jij de spell en de 1e trigger van standstill (Die je tegenstander veroorzaakte) zal gecountered worden upon resolution by the game rules. Hij kan namelijk niet opnieuw gesacrificed worden, daar je tegenstander al 3 gepakt heeft en zodoende de Standstill al naar de graveyard ging.

Duidelijk?

14-8-2010 04:54:00

ik speel zelf standstill in een deck dus ik weet het onderhand wel.
je tegenstander speelt een spell dus die gaat op de stack.
vervolgens triggert standstill.
Dus standstill resolved eerst en je pakt dus 3 kaarten.
Vervolgens gaat de spell van je tegenstander resolven en daar kan je op reageren met een counterspell, en dat kan dus ook van de kaarten zijn die je net gepakt hebt.

14-8-2010 04:20:00

Nee, je countert, dus wordt er niet gepakt..

Maar als een Judge me nu tegenspreekt, wil ik het weten...

14-8-2010 03:29:00

Je mag dus alleen aangeven dat Standstill triggert bij de spell van je tegenstander, waarna je die cast alsnog kunt counteren met een counter die je al in je hand hebt, en ben je uiteindelijk wel degene die de 3 kaarten pakt?

14-8-2010 03:25:00

Nee, als de kaarten gepakt zijn, is het niet meer te stoppen, lijkt mij, het is resolved...

14-8-2010 03:17:00

Als je deze hebt liggen en je tegenstander iets speelt, waarna je 3 kaarten pakt. Kun je dan met de 3 kaarten die je pakt zelfs nog de gespeelde spell counteren? Of resolved dat allemaal later en ligt je tegenstanders kaart dan gewoon?

t blijft ingewikkeld (zelfs al lees ik de reacties)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2010 10:33:00

In de ruling staat by the way de reden vermeld waarom de wording zo is.

Als Standstill meerdere keren triggert, mag er toch maar 1 keer kaarten gepakt worden.

Als dat "if you do" er niet tussen had gestaan, dan had er kaarten gepakt mogen worden voor elke keer dat hij triggert (omdat tijdens het resolven er altijd zo veel gedaan wordt als mogelijk).

Bas (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2010 01:22:00

Ja het moet.
Het 'if you do' deel staat er omdat de kaart nog kan verdwijnen voordat hij resolved.
Je sacrifced pas op resolutie, als hij daarvoor weg is kan je hem ook niet sacrificen. En ook geen kaarten pakken.

22-7-2010 01:03:00

JA het moet

rory (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2010 00:29:00

ik heb er zelf een maar ben een beetje in de war, eerst staat er sacrifice standstill, als in je MOET hem dan opofferen. maar daarna staat er if you do, als in als ej er voor kiest om het te doen. ook onder de kaart waar de officieele rulings en erreta staan staat dat. wat is het nou? ben ik verplicht hem op te offeren als iemand een spell speelt?

Oracle

Enchantment 

When a player casts a spell, sacrifice Standstill. If you do, each of that player's opponents draws three cards.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
It only works once. If someone casts another spell after it triggers, but before that trigger resolves, then it will trigger again. The first time one of these triggers resolves, it will be sacrificed for the full effect. Any additional triggers on the stack will do nothing when they resolve because you will be unable to sacrifice it additional times.

Decktips