Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Rise of the Eldrazi | 6,95 | 19,95 |
Verder cast je alles tegelijk (wanneer de ability resolved). Pas daarna resolven ze een voor een, maar dan heb je de Squire ook al gecast.
En drie, als hellcarvers ability getriggerd is zal hij normaal resolven en je kaarten laten casten, wat er ook met hellcarver zelf gebeurd.
Waarom zou de eerste dood gaan? Hij is niet legendary
hoe zit het nou precies als je deze cast en bij de 6 kaarten die je pakt zit nog een hellcarver en bijvoorbeeld een Squire.
kan je dan de 2e hellcarver casten waardoor de eerste dood gaat en dan alsnog die Squire spelen? of niet omdat die hellcarver dood is en je dus niet bij die geexilede kunt.
waarom die carefull study?
je moet toch je hand discarden.
"yeah we know the drill sire"
Ik heb deze sinds de pre release in mn bezit en ik heb hem dan ook gelijk in mn reanimator gestopt! Dit ding is NIET te stoppen!
t1: Swamp, Dark ritual, entomb, animate dead/exhume
t2: Island, Carefull study (voor de card draw)
Val aan, speel een bogardan hellkite en OWN!
Dit lijkt me nou een vette kaart voor EDH
Op de PreRelease heb ik deze Demon meerdere games zien winnen, zeker als er daarna gratis dikke Eldrazi werden gecast. Maar geen idee of deze in Constructed iets gaat doen...
werk deze een beetje of is dit gewoon een Rakdos the Defiler look-a-like
Greg Staples hea, 1 van de oude garde
duivels kaartje.
Creature - Demon 6 / 6
Flying
Whenever Hellcarver Demon deals combat damage to a player, sacrifice all other permanents you control and discard your hand. Exile the top six cards of your library. You may cast any number of nonland cards exiled this way without paying their mana costs.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
The triggered ability is mandatory. All the permanents you control, including all lands, will be sacrificed.
6/15/2010
The cards from your library are exiled face up.
6/15/2010
You cast nonland cards from exile as part of the resolution of Hellcarver Demon’s ability. You may cast those cards in any order. Timing restrictions based on the card’s type (such as creature or sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as “Cast [this card] only before the combat damage step”). You cast all of the cards you like, putting them onto the stack, then Hellcarver Demon’s ability finishes resolving. The spells you cast this way will then resolve as normal, one at a time, in the opposite order that they were put on the stack.
6/15/2010
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. On the other hand, if the card has optional additional costs (such as kicker or multikicker), you may pay those when you cast the card. If the card has mandatory additional costs (such as Momentous Fall does), you must pay those when you cast the card.
6/15/2010
Any cards you can’t cast (because they’re lands or they have no legal targets, perhaps) or choose not to cast simply remain exiled.
6/15/2010
If you control two Hellcarver Demons that deal combat damage to a player at the same time, each Demon’s ability triggers. When the first one resolves, you’ll sacrifice all permanents except that Hellcarver Demon (meaning you’ll sacrifice the other one). Then you’ll exile six cards from your library and may cast nonland cards exiled that way. After those spells resolve, the other Demon’s ability resolves. You’ll sacrifice all permanents you now control (including the first Demon and any permanents put on the battlefield as a result of the spells you just cast), exile six more cards from your library, and cast any number of them.
Decktips