Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Serie | Normaal | Foil | ||
Rise of the Eldrazi | 4,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 4,95
FOIL
€ 9,95
@Deathcsythe: Volgens mij werkt dat niet helemaal zoals jij beschrijft. Als je achter elkaar 3 Emrakuls hardcast uit je hand, wordt na de 2e SBA gecheckt, gaan ze allebei dood en komt daarna de 3e die blijft leven. Echter, met Spawnsire werkt het anders. Je cast de Emrakuls als onderdeel van het resolven van een ability, en tijdens het resolven worden geen SBA gecheckt. Pas nadat de activated ability van Spawnsire klaar is met resolven, worden SBA gecheckt en gaan triggers op de stack. Dat wil zeggen dat je 3 extra beurten krijgt, en alle 3 Emrakuls tegelijkertijd naar de graveyard gaan en weer in je deck geschud worden. Je hebt dus geen dikke beater meer op het bord tegen de tijd dat je priority krijgt
Ach ja, magic is maar een raar spel. Maar het zou logischer zijn als je gewoon niet nog een kon spelen.
Magic is trouwens wél een leuk spel! (:
Er kan dus inderdaad maar 1 Emrakul op de wereld izjn. Als er al een Ermakul is en je CAST een tweede, dan heb je toch een paradox gecreëerd, wat niet mogelijk zou moeten zijn? De natuur weet niet welke nou echt is, of uit welke tijdlijn, of weet ik veel wat, ze komen. Dus ze worden op dat moment beide verwijderd van de werkelijkheid. Omdat er op dat moment geen Ermakul meer is, kun je gewoon een nieuwe casten. (de derde)
Als die Emrakul echter eenzelfde Emrakul als eerst is, alleen dan iets later (toen hij/zij/het verdween vloog het ergens de Aether in, ofzo) dan zal die nog weten dat ie iemand had die precies hetzelfde was, en ze beiden van *POEF* gingen. En nu die terug is denkt ie (als het menselijk zou denken) ''WTF gebeurde er zojuist?''. Dit zie je echter niet terug in het spel.
Hoe bedoel je?
(Er is geen enkele regel die zegt dat je een Legendary kaart niet zou mogen casten.
Maar als state-based actions gecheckt worden, dan wordt er gecontroleerd of er twee Legendary permanents met dezelfde naam op de battlefield aanwezig zijn en zo ja, dan gaan ze beide naar de graveyard.)
@ DeathScythe:
Ik heb inderdaad ook geen idee waar het op slaat dat ze niet tegelijk op het veld kunnen zijn. Ik snap wel dat er maar een Emrakul op de wereld kan zijn, maar niet waarom hij dan wel gecast kan worden, om vervolgens dood te gaan.
Bloom Tender/Argothian Elder + Freed from the Real wordt dus weer iets speelbaarder.
Leuke win met die 3 emrakuls
het punt van 3 emrakuls CASTEN is juist dat je 3 maal kan timewalken, daarnaast het geintje dat ze niet allemaal tegelijk in het spel komen maar 1 voor 1, wat dus betekend dat 2 elkaar de hersen in slaan (ofzoiets) en dat de 3de die je speelt vrolijk rond dartelt met nog de mogelijkheid 3 maal je tegenstander om de oren te slaan
Dat is het punt. Je activeert Spawnsire of Ulamog, speelt (in het geval van de combo, dan) alle Emrakuls uit je collectie (in ieder geval een stuk meer dan 200, ofzo), maar omdat ze allemaal tegelijk op de battlefield komen gaan ze door de Legendary rule naar de graveyard. Eenmaal in je graveyard worden ze je library in geschud, en je hebt een library van 200+ kaarten. Wachten op Battle of Wits, en je wint. >
@ Daniel
Graag gedaan =D
Hoe wil je 3 emrakuls in het spel hebben? Hij is legendary.
Ach ja, alsof dat niet genoeg is om je tegenstander massaal af te slachten. (:
Nog bedankt voor de info, dit wist ik niet tot op dit punt.
Van nonbasic lands mag je in totaal met Deck, én Sideboard 4 copy's van een kaart hebben. (bijvoorbeeld 2 in je deck in twee in je SB). 15 Emrakuls ka dus niet. Maar je kunt nog steeds 4 Emrakuls, 4 Kozileks en 4 Ulamogs doen.
Hmmmm?
Behalve dan dat je geen 15 Emrakuls in je sideboard mag hebben zitten.
Het wordt toch gehaald uit een zone die niet in het spel is?! Dus het wordt niet uit je library (dus deck) gehaald, wat betekent dat je zoveel Emrakuls mag opleggen als dat je hebt.
Warning!: Op toernooien is "outside the game" alleen je sideboard, dus zou je in dat geval "maar" 15 Emrakuls kunnen opleggen, maximaal. Maar ik denk dat je magic-groepje het niet erg vindt als het gaat om kaarten die je hebt... Of misschien ook wel.
en voor mensen die meer dan 4 emrakuls in hun deck spelen
Creature - Eldrazi 7 / 11
Annihilator 1 (Whenever this creature attacks, defending player sacrifices a permanent.)
4: Create two 0/1 colorless Eldrazi Spawn creature tokens. They have "Sacrifice this creature: Add C."
20: Cast any number of Eldrazi cards you own from outside the game without paying their mana costs.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/15/2010
Annihilator abilities trigger and resolve during the declare attackers step. The defending player chooses and sacrifices the required number of permanents before they declare blockers. Any creatures sacrificed this way won’t be able to block.
6/15/2010
If a creature with annihilator is attacking a planeswalker, and the defending player chooses to sacrifice that planeswalker, the attacking creature continues to attack. It may be blocked. If it isn’t blocked, it simply won’t deal combat damage to anything.
6/15/2010
You cast Eldrazi cards from outside the game as part of the resolution of Spawnsire of Ulamog’s last ability. You may cast those cards in any order. Timing restrictions based on the card’s type (such as creature or sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law). You cast all of the cards you like, putting them onto the stack, then the ability finishes resolving. The spells you cast this way will then resolve as normal, one at a time, in the opposite order that they were put on the stack. They’ll remain in the game for the remainder of that game.
6/15/2010
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. On the other hand, if the card has additional costs, you may pay those.
6/15/2010
In a casual game, the cards you cast from outside the game come from your personal collection. In a sanctioned event, those cards must come from your sideboard. Note that you can’t cast cards from exile this way; exile is a zone in the game.
Decktips