Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: M11 (M11)
Serie | Normaal | Foil | ||
10th Edition | 6,95 | 11,95 | ||
Conspiracy Take the Crown | 7,95 | 9,95 | ||
FtV Angels | 7,95 | |||
Kaladesh Inventions | 49,95 | |||
M10 | 6,95 | 11,95 | ||
M11 | 5,95 | 11,95 | ||
Mirrodin | 6,95 | 14,95 |
Prijs:
€ 5,95
FOIL
€ 11,95
Andere versie wel op voorraad.
Ach, het kan altijd erger. Meningsverschillen als hier zijn nog veel pijnlijker.
Hmm, dus als je het daar niet over eens wordt ben je verstrikt in een eeuwig potje Magic, mogen de decks nooit meer gebruikt worden omdat ze nog "In Game" zijn...
LOL, best naar
Dit is echter niet iets dat vanzelf gebeurt. Je moet met elkaar afspreken dat het een draw is. Het spel kan namelijk nog gewoon doorgaan in prinicpe.
Ja, als ze geen kaarten meer kunnen rapen, beide niet meer weg kunnen halen en de situatie is dat jullie beide niet meer kunnen winnen over verliezen, dan is het een draw.
Maar! en als ik er naast zit hoor ik het graag,
Het kan toch wel nog steeds een gelijk spel worden als je de angel hebt liggen? Ik bedoel als je naast je Platinum Angel een Abyssal Persecutor hebt liggen, bijde spelers heel hun Libary leeg geraapt hebben, alle spells hebben gespeeld en verder alle permanents vernietigd zijn, is het toch een draw?
Klopt! Je verliest NIET als je een Platinum Angel hebt liggen, omdat die zegt dat je niet kunt verliezen
*"kan niet verliezen" wint het dus van "kan wel verliezen".
Nee, dat betekent het juist niet.
"Kan niet" wint in Magic altijd van "kan wel".
Normaal gesproken verlies je als je een kaart moet pakken en dat niet kan.
Maar Platinum Angel zegt dat je niet kunt verliezen, dus verlies je niet.
sorry magicus, het betekent dus dat je verliest ook al heb je de angel?
Om even heel precies te zijn: dat zijn twee regels
De ene zegt dat je aan het begin van je draw step een kaart pakt.
De ander zegt dat als je een kaart moet pakken maar dat niet kunt omdat je library leeg is, dat je dan verliest.
@Sijmen: De "magic regels" zeggen dat je een kaart moet pakken tijdens de draw step en als je dat niet kunt, heb je verloren op het moment dat state-based actions gecheckt worden. Niks gelijkspel!
En nu zegt Platinum Angel dat je niet kunt verliezen, dus is er niks aan de hand en kun je gewoon doorspelen. (Wat Maarten ook zegt.)
Je verliest gewoon niet, je kunt geen kaart rapen en daarna ga je door met spelen. Dus je doet gewoon geen kaart rapen en that's it.
door milling wordt het een draw, magic regels zeggen dat je tijdens je drawstep een kaart moet pakken, je mag dus niet doorgaan met spelen zonder dat je een kaart hebt gepakt
Dat niet, maar als je 10 poison counters hebt en de angel sterft ben je tog dood, zelfde geld voor 0 of minder levens hebben of een kaart niet meer kunnen rapen van je deck.
overigens het effect blijft niet liggen toch, als je schade krijgt met phage dan ga je niet meteen dood als de angel een aantal beurten later dood gaat
Artifact Creature - Angel 4 / 4
Flying
You can't lose the game and your opponents can't win the game.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
Effects that say the game is a draw, such as the _Legends_(TM) card Divine Intervention, are not affected by Platinum Angel. They’ll still work.
12/1/2004
You can concede a game while Platinum Angel on the battlefield. A concession causes you to leave the game, which then causes you to lose the game (Once you concede, you no longer control a Platinum Angel, so its ability can’t prevent you from losing the game).
10/1/2009
No game effect can cause you to lose the game or cause any opponent to win the game while you control Platinum Angel. It doesn’t matter whether you have 0 or less life, you’re forced to draw a card while your library is empty, you have ten or more poison counters, you’re dealt combat damage by Phage the Untouchable, your opponent has Mortal Combat with twenty or more creature cards in their graveyard, or so on. You keep playing.
10/1/2009
Other circumstances can still cause you to lose the game, however. You will lose a game if you concede, if you’re penalized with a Game Loss or a Match Loss during a sanctioned tournament due to a DCI rules infraction, or if your _Magic Online_(R) game clock runs out of time.
10/1/2009
If you control Platinum Angel in a Two-Headed Giant game, your team can’t lose the game and the opposing team can’t win the game.
Decktips